• Snurp

STRINGBYXA snyggt eller ej? En enkät bara....

Hejsan
    Det finns en tråd här som handlar om varför föräldrar låter en 3 åring bära en stringbaddräkt/bikin.
    www.familjeliv.se/Forum-4-50/m599969.html

Vi gled in på om det är snyggt överhuvudtaget (FÖR VUXNA!!!!)
    att bära en.

Själv tycker jag det är snyggt när jag har tajta byxor på mig.
    Men jag skulle aldrig ha en string BIKINI/BADDRÄKT på mig.
    För att min rumpa inte passar att visa sig med en sådan.

Hur är det med era rumpor?
    Passar era rumpor att visa sig i en string på badplatser?

• Svar på tråden STRINGBYXA snyggt eller ej? En enkät bara....
  • dutten

jag skrattar ihjäl mig - tänker mig synen Mig i stringbikini!!!!
    Nä fy farao - och det är inget jag vill se på badstranden heller - oavsett hur snygga/smala bäraren är!

Vad folk har under byxorna har jag inte med att göra däremot.
    Tycker dock själv att det är nedrans obekvämt - och om jag nu måste ta stringen pga att det inte finns nått annat rent lägger jag stringlan över baken...

dutten

• Tinny

Jag tycker att string i sig är ganska så fult, och jag förstår verkligen inte på mig alla dessa som har argumentet att string inte skulle synas genom byxan. Jag tycker att man kan se stringens sömmar ganska så tydligt genom de flesta kläder.

Jag visar mig i princip aldrig på stranden, och skulle jag vistas på stranden är det troligast att jag bär shorts och t-shirt på mig då. Så string är ganska så uteslutet, liksom bikini.

Men använder man string av bekvämlighetsskäl och inte alls trivas i andra underkläder är det väl egentligen inget fel att ha det även på stranden. Jag menar, att gå i en vanlig bikinitrosa är som att gå i en vanlig trosa, och det finns ju även boxerbikinis och sådant nu. Likaså finns det olika Bh/Överdels-modeller. En bikini ser ju ut på samma sätt som övriga underkläder, så egentligen är det väl inte så konstigt om man vill ha på sig det även på stranden.

Men som sagt, jag skulle inte se det som varken sexigt eller snyggt.

• Signatur

Jag skulle kunna ha en utan att skämmas, men jag skulle aldrig sätta på mig en stingnågonting. Obekvämt var ordet sa Bull!

• gurlie

jag tycker att string är FULT. men det är väl inte meningen att det ska synas.....??!!! om jag använder string är det för att undvika knöggligheter under byxorna.sen tycker ´jag att det ser för j***gt ut när man ser stringtrostrådarna långt upp på ryggen över byxkanten. usch och fy.
    och på barn??????????????? allvarligt...trodde det inte fanns för dem...
    måste ju vara en sjuk mans påfund...

• HaltaLotta

Jag tycker också att string inte sä särskilt snyggt, vare sig som underkläder eller på satranden MEN jag använder string oftast ändå som underkläder efetrsom jag tycker att dom är bekvämast´, pluss att jag tycker det ser snyggare ut under byxor, man slipper ha 4 skinkor!

På stranden skulle jag nog inte ha det, skulle inte direkt skämmas men känna mig ganksa obekväm med att vara så "naken" bland andra folk!

• Snurp

Vad kul. Precis vad jag tänkte. Ingen j***vel vill gå i string.

Vad är då fulare???
    Jo, var och badade häromdagen och fick se en kille i stringbadbralla!!!

Hjääääääääääääälp vad det såg ut.

Men herregud har han ingen spegel? Vad inbillar han sig?

Detta - ursäkta mig - köttstycke till framsida. Hänger där och ser så fruktansvärt urfult ut - absolut INTE sexigt.
    Nej hellre en snygg tight badbyxa där man INTE lyfter upp, häver fram och omringar könet!! Och där den knackiga rumpan är inpackad i ett snyggt bakstycke.

• fröken

Jag använder strintrosor under tajta byxor, inte för jag är rädd för att sömmen eller kanten ska synas utan för att jag tycker att det är så hemskt fult med 4 skinkor, som det ofta blir av vanliga trosor!

• turia

Jag kan tänka mig att ha stringbikini om man ligger alldeles stilla på mage..hehe. Men tanken på att gå runt i string på stranden får mig att rysa *Hihi*

• msblaise

jag använder bara stringtrosor,men på stranden skulle jag aldrig våga...
    fin rumpa har man ju hört att man har,men att framhäva den på det sättet skulle jag nog inte ha mage att göra..okej om man e ute på landet,avskilt,ensam å solar,för man får ju en bra mycket snyggare solbränna på rumpan på det viset..
    ute bland folk??nix!!

• mammagbg

nä...inte string...varken under eller på stranden för min del...
    är jag tant nu då (36)

• Nallemajatjejen

ABSOLUT INTE!
    Sting är nått som är bra under byxor... Dels för att det är snyggare och dels för att det är skönare (lite tyg mellan skinkorna istället för mycket).
    Men jag skulle definitivt inte visa mig i en stringbikini.

• Venus

Jag ÄLSKAR mina string, jag passar inte i vanliga trosor för min rumpa ser deformerad ut i dem plus att de glider in mellan skinkorna och DÅ är det obekvämt *skrattar*

Men jag skulle aldrig få för mig att ta på mig string på badstranden...
    Då har jag en bikini á la boxertrosa och BH-överdel...
    Även om jag har en rumpa som är gjord för att gå i string *skryter lite för mig själv* så tror jag inte resten av världen skulle vilja se den och efter att jag vid ett tillfälle nakenbadade och brände den söta lilla rumpan alldeles röd så fick jag mig en tankeställare *skrattar*

Vill jag inte att sömmen syns så använder jag string utan sömmar, vill jag inte att de syns under vita byxor använder jag hudfärgade... Men de flesta par byxor jag har kan jag använda mina vanliga bomulls-string under utan att de syns...

• KvastHilda

Ååå...stringbrallor är inte snyggt ens på en snygg rumpa.

• bits

Det ar ju en smaksak. Jag anvande bade stringtrosor och stringbikini forut (jag bor in Venezuela och har hade nastan alla tjejer stringbikini for ca 6 ar sedan) Men sedan jag blev tillsammans med min man sa har jag inte anvant vare sig stringtrosor eller stringbikini

1.Han ar lite svartsjuk och kande sig inte bekvam nar jag hade string pa stranden.

2.Han tycker det ar fult

3.Jag tycker ocksa att det ar fult, pa ALLA, aven pa alla skonhetsdrottningar har.

4. Stringmodet har gatt over har, de flesta unga tjejer har surf bikinis, s.k boxerbikinis pa stranden, de som har string ar oftast kvinnor med 40-50 ars kris. Aven trosorna ar storre i overlag.

5. Jag hade tvattkris en dag nar jag var hemma hos hans foraldrar och hade sovit over, min unga svarmor hade ett par helt nya trosor (vanliga) som jag fick, och guuuuud vad skona de var efter flera ar i string och ater string, och vad gullig rumpan sag ut!

• narie24

Nej jag håller med dig mammbgb. Jag tycker att det är nästan obehagligt med string. Jag kör med boxertrosor och det är så skönt. När jag var typ 15 körde jag bara med string(antagligen bara för att vara sexig inför killarna). Är väl lite gammeldags jag med i sådanafall som varken kör med string eller "brasilansk vaxning".

• vadskajaghetadå

JAG TYCKER DET ÄR VÄRRE ATT GÅ RUNT I STRING ÄN NÄCK PÅ ETT NUDISTBAD TOM..JAG TYCKER DET ÄR UTMANANDE..VAD LESS JAG BLIR VILKA PUCKON!!!! ( I LÄNKEN)

IDIOTER.....

jag har bara string för att jag inte vill ha 4 rumpr i tighta byxor men som underkläder..badar inte näck heller för den delen

Svar på tråden STRINGBYXA snyggt eller ej? En enkät bara....