Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Provar att ställa samma fråga här som i andra tråden. En kille jag har pratat med under en längre tid verkar ha blockat mig av misstag. Han fortsätter att skriva till mig, men jag kan ju inte svara honom. Är det något jag kan göra åt det? Jag gissar att jag inte kan det?? Tråkigt för det var verkligen jättetrevligt att prata med honom, och han vet ju antagligen inte om att han blockat mig då han fortsätter skriva..

• Anonym (hmm)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 00:34:32 följande:
    Det där har jag råkat ut för och jag ville så himla gärna prata med människan så jag startade ett nytt konto på samma sida, tog kontakt med honom och sa till honom :-P
    Skam den som ger sig!
    Men de flesta sidor brukar ju vara så att har du blockat så kan du inte själv skriva heller.
    Jo tänkte göra så men då måste jag betala avgift för en månad för att kunna skicka ett meddelande..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-28 00:26:39 följande:
    Finns det ingen support för siten du har din profil på? Maila dem och fråga. 
    Fast det väl egentligen killen som måste maila dem och fråga om han kan ta bort blockeringen... men det kan du ju inte maila till honom... Knepigt 
    Testade att maila supporten nu. Får se vad dom säger.. Vad knasigt det här blev..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-28 00:26:39 följande:
    Finns det ingen support för siten du har din profil på? Maila dem och fråga. 
    Fast det väl egentligen killen som måste maila dem och fråga om han kan ta bort blockeringen... men det kan du ju inte maila till honom... Knepigt 
    Har fått svar på mailet nu, och supporten kan inte göra något.. Hmm, finns väl inte mycket jag kan göra då kanske?? Trist..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (e-kontakt) skrev 2011-07-28 10:36:10 följande:
    känner du ingen som har konto på samma sida, som kan kontakta han, eller förska få nån vänlig själ här o hjälpa dig?
    Har du konto på e-kontakt?? Vore i så fall jättegulligt om du kunde lämna honom ett meddelande
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 11:01:26 följande:
    Vilken sajt gäller det? Ställer gärna upp och hjälper till om jag kan Glad
    Men vad snällt. E-kontakt..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 14:06:28 följande:
    Ajdå.. är inte medlem på e-kontakt! Skulle helt klart hjälpt dig annars!
    Hoppas nån annan har möjlighet att hjälpa.

Lycka till iallafall! 
    Tack vad gulligt av dej att erbjuda mig hjälp Jo jag hoppas att det löser sig..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (ny) skrev 2011-09-10 09:34:27 följande:
    shit vad jag har svårt för de där killarna som messar 3 ggr i rad och sista messet står det "varför svarar du inte, vill du inte skriva till mig längre" men va fan??!? Jag sitter väl inte vid datorn 24-7 liksom?!?!?!
    Ja jag håller med dej, såna killar får mej nästan att lägga benen på ryggen. Jag får alltid en känsla av att dom är lätt desperata...
  • Anonym (hmm)

Gud. Blir helt nervös när jag läser detta. Blev dumpad för ett tag sedan och känner för att prata med någon. Dock vågar jag inte ens titta på sidorna. Kanske inte är redo än. Kan säga att jag är kille, 29år. Ser helt ok ut.. Tror jag. Hepp får nog fundera vidare på detta.

• Anonym (hmm)

Hoppas det är rätt Ände bara =) 

Men jag ska försöka. Börjar med att registrera mig på en gratissida och ser vad som händer.. Tips på vilken?

• Anonym (hmm)
    Smecker skrev 2012-03-09 00:53:30 följande:
    Jag föredrar att börja i någon ända, men visst, en mjukstart är aldrig fel.
    Kvinna! Du skrämmer mig! Inte undra på jag blir nervös! ;)
  • Anonym (hmm)
    Smecker skrev 2012-03-09 00:57:40 följande:
    Et tu, Brute.. ledsen, grabben, fel kön.
    Där ser man :)
  • Anonym (hmm)

Hejhej :)

Hoppar in här. Hoppas att det är okej :)

Själv har jag varit ute i nätdejtingdjungeln till och från under ett år nu. Jag har råkat på riktiga rikspuckon, som verkligen har varit mentalt nedbrytande.

Till dig suppressed, jag känner igen mig i vissa saker du skriver. Det kan ibland vara svårt att se glädjen i saker man gör, då man saknar något som känns så oerhört viktigt i livet som en partner.. Fast å andra sidan är dte ju precis som du säger, om det där dåliga lyser igenom så är det inte särskilt attraktivt. 

Sen 3-4 veckor tillbaka träffar jag en kille som verkligen är helt underbar. Jag försöker nu verkligen hålla huvudet kallt, så jag inte stressar iväg. Började prata med han över en dejtingsida, sen träffades vi av en händelse och ja på den vägen är det.

Nu till nåt helt annat. Jag upplever att många man pratar med över nätet bygger orealistiska luftslott över hur det ska vara. Många lever i en  rosaskimrande fantasivärld. Absolut inte alla, men många är så. Tycker ni andra det också, eller är det bara jag?            

• Anonym (hmm)
    Suppressed skrev 2012-06-02 12:47:46 följande:
    Jo det känns lite som många tror dom är och fyndhandlar, Alla tror att dröm partnern sitter på nätet och ser han/hon inte ut som en 10 poängare, Har en inkomst på över miljonen om året, bor i slott och umgås med filmstjärnor så är det inget för dom. Det är uppfattningen jag får lite av många... Men det kanske är att man är ett bottennapp själv som gör att man får den uppfattningen.

Haha, fyndhandlar, den var bra.. :)

Jo fast jag tror inte att det bara handlar om utseenedet. Jag får ganska ofta höra att jag ser bra ut så jag tror inte att det är enbart det det sitter i. Sen har jag märkt att om man sitter och pratar med någon för länge innan man pratar över telefon eller ses irl, så bygger man lätt orealistiska förväntningar. Annars är ju nätet ett bra sätt att träffas på, man har tid att lära känna varandra i lugn och ro. Och som småbarnsförälder är det ju inte alltid jättelätt att komma sig ut heller. Visst går det, men man är ju mer begränsad än en som inte har barn.

Nåja dejtar en kille jag träffat via nätet för snart 4 veckor sen, ska bli spännande att se var det landar :)   
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!