Anonym (för kräsen?) skrev 2011-11-10 10:15:02 följande:
Jag brukar vilja linda in det lite, typ att jag har lite annat fokus just nu, kan inte gå in i något. Sen ser de mig online igen på sidan, så kanske inte så smidigt iofs;) Att låta det rinna ut i sanden kanske är skonsammare...jag hade själv uppskattat det..
Nu har jag varit på ett par till dejter med killen som var jättesnygg, trevlig och jag är attraherad av men som jag kände mig lite för olik..vi har så olika yrken/vardagar etc..en karriärtjej och han är raka motsatsen.
Jag har fått pirr och han är helt underbar, visar mig uppskattning på ett naturligt sätt som få killar gör. Tycker också det är skönt att han inte har prestige som många karriärkillar...men jag har fortfarande lite tvivel i magen om det är långsiktigt bra om vi har så olika liv, inkomster, mål etc...har någon här varit med om något liknande eller har ni bara ett tips på vägen? Det hade uppskattas:)
Hej! Vill bara säga att jag tycker du ska testa att fortsätta umgås med killen...för 2 år sen träffade jag min kille och vi är väldigt olika utbildningsmässigt.....han jobbar inom "natur" och jag inom finans... Jag vet inte om jag skulle kalla mig för karriärperson (vad är det egentligen?) men vi har liksom olika sorters karriär, om man nu ska använda det ordvalet.... Jag velade och tvivlade mycket särskilt i början.... Jag är en av dem som inte tror på att det måste "kännas rätt" från start....det kan dock kännas ok från start, och ibland bara bättre och bättre...
Han visade sig vara en oputsad diamant. Jag är glad att vi fortsatte umgås, för han är en fantastisk människa! Mitt tips är att leta inte efter någon som är helt lik eller helt olik (eller andra listade krav) utan umgås med någon om du trivs i personens sällskap, och om du mår bra av han! :)