Inlägg från: Anonym (Nervös dejtare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nervös dejtare)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jaha, nu har jag hittat denna tråd och vill be er alla om lite råd.

Har fått kontakt med en kille på Happypancake som verkar trevlig, han är i samma ålder som jag och vi har efter bara tre - fyra dagars chatt bestämt oss för att ses. (på mitt initiativ)
    Har lagt till varandra på facebook för att kunna se varandras bilder och igår satt vi på chatten ett bra tag.
    Känns ganska bra, men ännu känner jag inga "han är rätt" vibbar.

Vi ska ses imorgon, äta glass tillsammans och ta en promenad längs vattnet bestämde vi.

Hjälp mig!!

Jag är kass på att dejta, jag blir alltid dumpad. Ni vet, jag är en toppentjej....men....suck.
    Hur ska jag bära mig åt för att det inte ska bli så fel igen?
    Vill ha en ärlig chans med denna killen. inte bara en dejt och sen tack o hej.

Till saken hör också att jag har två barn med två fäder, dålig ekonomi (kronofogden efter mig) och jag känner att jag inte är den smalaste eller vackraste som går i ett par skor.
    Så hur får man en "ordentlig kille" som han intresserad?
    Eller är jag dömd att leva ensam tills jag rett upp min ekonomi?

Sofia1970 skrev 2011-08-02 09:51:35 följande:
    Ta tag i ekonomin då, kronofogden är bra på att göra upp avbetalningsplaner, utmätning på lön och liknande. Du får behålla existsminimum vilket kan vara mer än vad du har när du försöker betala av alla skulder själv. Kronofogden är riktigt bra att ha att göra med. Jag har haft en del kontakter med dem då jag hållit på med löneutbetalningar och fått göra avdrag på människors lön. Du kommer växa när du tagit tag i det. Och ja jag vet att det är lätt att säga och svårt att göra. Har en i min närhet nu som har massor med skulder och samtidigt panikångest. En bit i taget går det och varje gång nåt är avklarat så lättar problemen.

I övrigt så strunta i att berätta om din ekonomi. Att det kan vara lite snålt att leva som ensamstående förstår de flesta och att du därmed inte kan hänga med på massa dyra aktiviteter.

Andas djupt och fundera inte så mycket över vad som händer sen. Njut av stunden.
    Jag håller på att kämpa med ekonomin, letar inte efter någon som ska försörja mig, vill klara ut min situation själv och jag vet att jag kommer klara det. Lär ta tid bara.

Det är vad som bekymrar mig, eftersom det kommer ta minst 2-3 år innan jag är på fötter ordentligt, är det verkligen någon som kan tänka sig en framtid med någon som har ett så struligt bagage med pengar.
    Jag kommer inte kunna köpa hus eller bil om jag inte har kontanter. Får inte ta lån eftersom jag har anmärkningar som inte kommer försvinna förräns 3 år efter jag betalt allt till kronofogden.

Jag är bara lite rädd att ingen vill ha en tjej som jag, en som inte kan göra allt man kanske vill som par.

Tack för ert stöd, behövde det verkligen =)

Han ska ringa nu ikväll och bestämma mer inför imorgon.
    Ska bli kul att höra hans röst, har ju bara messat innan =)

Wish me luck!

Så har man varit på dejt

Vi träffades utanför en galleria och jag fick en kram, han skakade faktist, hihi.
    Nervös han också tydligen.

Vi tog en promenad mot stan, det blev en riktig långpromenad och vi pratade om allt möjligt.
    Stannade och köpte dricka, men hoppade äver glassen.

Hur det var?
    Ja, han var lite kortare än jag föreställt mig, men inget som störde.
    Han var lite...hmmmm.....letar rätt ord...lite...tafatt.
    Han tittade inte på mig så mycket och jag fick intrycket av att han inte var intreserad, alls.
    Vi skildes åt på parkeringen närvi kommit tillbaka och jag gav honom en kram. Vi sade hej då.

På väg hem fick jag ett sms, där han tackade för en mycket trevlig kväll och han hoppades att jag skulle få något gott att äta på hemvägen, jag sa att jag var hungrig innan vi sa hej då.
    Jag messade tillbaka "tack detsamma" och att jag fått mat. Sen sa vi god natt.

Vi får väl se nu då. Jag vet inte om jag vill ses igen, vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig.

Sofia1970 skrev 2011-08-03 22:26:57 följande:
    Kan vara så att han hade svårt att behärska sig och hålla händerna i styr kanske?
    Haha, det vet jag inte, får väl ge det en eller två fejter till och se vad han hittar på =)

Vi har messat lite idag och det känns helt ok.

Idag förstår jag varför man inte ska ha varandra på facebook innan man känner varandra bättre.

I hans logg hade en tjej (en verkligen skitsnygg tjej) skrivit till honom.
    -När ska vi ses och kolla på nästa säsong?
    Han svarar:
    -Nästa helg om du kan =)

Ja, jag veeeeeet, urlöjligt, fånigt och jag har inte ett jävla DUGG med det att göra.
    Men...det störde mig lite...

Suck, jag är en kass dejtare

Tack för era snälla kommentarer och för att ni inte dömer mig för hårt. Jag veeet att man inte ska tolka in för mycket, eller för den delen något alls i vad som skrivs på Facebook. Vet inte varför det störde mig. Lite skumt. Men vi har messat lite idag och han ska ringa ikväll. :) Jag lägger inte alla ägg i en korg, men vill lära känna honom.

Det där med facebook, att vi lade till varandra så tidigt.
    Det var lite såhär jag tänkte:
    -Vad har jag att förlora? Våga vinna lite för tusan bövlar!

Jag ångrar inte att jag lade till honom, måste bara försöka ignorera sånt jag inte vet något om.
    Han är trevlig och jag har inget på FB som jag har behov av att dölja.
    Ja, han kan se mina vänner och familj, so what liksom...vi hade pratat tillräckligt länge för att jag kände viss tillit inför honom, att han inte var ett psykfall =)

Men i framtiden kommer jag inte lägga till innan vi träffats och inte innan vi blivit ett par.
    Finns för mycket att missförstå.

Hmmm....nu behöver jag lite tolkningshjälp med min dejt.

Vi har messat fram och tillbaka sedan vi sågs, pratat i telefon och det känns bra.
    Men ingen av oss har pratat om att ses igen.
    Är det ett dåligt omen?

Japp, jag är en överanalyserande person
    Väljer att agera ut det här istället för att fråga killen, hihi.
    Vill ju inte skrämma iväg honom.

Så vad tror ni?
    Blir det en andra dejt eller inte?

Glädje58 skrev 2011-08-07 21:59:40 följande:
    Frågan är om han är skolad i tron att han inte ska ligga på för mycket, för då kan han skrämma bort dig.

Jag tycker att du ska tala om för honom hur trevligt det var sist ni sågs och att det vore kul att se honom igen. Sen är bollen hans...

Mja, jag vet inte det hur han tänker. Kanske vill han bara vara vänner, kanske vill han mer.
    Men jag kommer inte fråga, för var gång jag "legat på" en kille har det alltid slutat med katastrof.
    Sorgligt men sant, killar vill jaga, inte bli jagade. Det är min erfarenhet.

Plus att jag vet ju (via facebook) att han redan är upptagen i helgen med att kolla någon serie med sin kompis.

*Suck*
    Vette tusan vad jag ska göra. Har en annan dejt på G men vill inte gå vidare med den innan jag vet om jag ska träffa den här killen mera eller inte.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!