Inlägg från: Avatarlös |Visa alla inlägg

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Henkan skrev 2011-09-26 18:50:12 följande:

har inte hängt här på ett tag, eller rättare sagt brukade hänga i en annan dejtingtråd här...

Iaf så har jag dejtat ett tag och träffat en jättetrevlig tjej som jag känner att jag vill satsa på, vi har bara träffats två gånger men det känns rätt för mig och vi har även talats vid ett antal gånger på telefon samt tidigare kontakt via mail dårå.

Eftersom att jag är ny på det här med att dejta så är jag helt blind inför ev. regler som finns... Jag läser om allt ifrån de som har sex på första dejten och alla möjliga galna grejer...

Vad gäller generellt liksom och hur ska jag beté mig för att få henne att förstå att jag är intresserad och vad ska jag göra för att locka fram hennes intresse?

Känner mig rätt osäker just nu som ni märker men det har liksom kryddats upp en del inför tredje dejten och det känns som att det är nu det gäller men samtidigt vill jag inte vara för på och för framåt liksom...

Jag tar väldigt gärna emot åsikter och tips om detta då jag känner mig lite i nöd just nu :)

Du måste våga lite och riskera att bli nobbad. Vad är värst att hon nobbar dig nu eller att du försöker samla mod flera dejter till och hon nobbar dig då eller ger upp för hon inte tror du är intresserad? :) Våga och vinn säger jag. :D
    Anonym (ny) skrev 2011-09-26 21:10:05 följande:
    känns som om man aldrig kommer bli kär igen
    Vill inte ha tillbaka mitt ex men känns som om någon aldrig någonsin kommer känna mig lika bra som han gör! Å andra sidan vet jag ju att så inte är fallet eftersom jag separerat en gång förut o då trodde jag inte heller det men då träffade jag mitt x...så det går ju.
    Känns dock som om man aldrig kommer hitta nåt långvarigt. Känns som om alla är tillsammans i all evighet utan jag
    Jag är hopplös åt andra hållet. Den här hösten skulle ägnas åt dejting på en högst gemytligt och trevligt sätt utan några som helst tankar på nåt annat än att det skulle vara trevligt på vägen. Så poff så är jag helt plötsligt i ett förhållande. 
    Försök släppa kraven på att det måste vara nån för evighet. Försök hitta nån du kan tycka är trevlig att umgås med här och nu istället.  
    Anonym (ny) skrev 2011-09-26 21:25:35 följande:
    fast jag är inte sån som person, då är jag hellre själv. jag hatar flyktiga saker tyvärr :(
    Jag menar inte att du skulle ha flyktiga förhållanden, bara att du skulle släppa kravet på att det ska vara för all framtid. Då är chansen större att det blir bra längre tror jag iaf.
    Jojjo841212 skrev 2011-09-29 09:32:58 följande:
    seriöst, så känner jag "vad e det för FEL på alla", efter att jag vart inloggad på nån dejtingsida...Antagligen så e det ju jag som drar till mej konstiga människor kanske....Bara pratat med ytterst få normala eller vad man ska säga....

Funderar på att börja dejta, typ ge alla en chans haha, jag hatar att bara prata över nätet, man får liksom inget grepp om människan då....men jag e rädd att antingen är de jag träffar astråkiga o dryga, eller så blir JAG jätteintresserad o inte han...osv osv...

Har ett HPkonto. NÅGON som haft fler än 2 lyckade dejter därifrån??? ^^
    Jag har haft 3 lyckade dejter av 6. Sen att det rann ut i sanden på 2 av dem av andra orsaker har inte med saken att göra. Det var ara 1 av de 6 som var konstig på riktigt.
    Sen har jag pratat med flera och jag hade tänkt träffa en som verkade väldigt lovande, men det blev inte så. Nu har jag lagt ner dejtandet för jag tror jag träffat helt rätt. En riktig fullpoängare.
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-01 23:42:12 följande:
    Jag föredrar happypancake.com. Vet inte om den är mest seriös men där händer iaf lite...och kostar gratis
    Jag håller med om pannkakan. Dock får man vara beredd att dissa en del redan från start (åtminstonde om man är tjej, jag vet inte hur det är för killar). Det är ganska mycket vill du ha kul en stund eller ska vi kramas lite?

Jag har träffat på både normala och helt konstiga människor där.
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-02 18:31:40 följande:
    Aj, du verkar arg?!

Saken är den att det finns mindre attraktiva män som också beter sig som svin.
    Och det finns nördar som är riktigt attraktiva. Så där är det nog mer du som generaliserar.

Sen tycker jag det är självklart att utseendet spelar roll. Jag måste ju vara fysiskt attraherad av en person. Det fantastiska är att vi alla har olika smak så den jag sållar bort faller någon annan perfekt i smaken.
    Jag fattar att det finns folk som inte gillar mitt utseende och jag tycker det är okej.

Varför tycker inte du att det är okej att folk bryr sig om hur andra ser ut?

{#emotions_dlg.flower}
    JAg håller med dig om inte attraktiva män som också kan bete sig som svin. Det har inget med utseendet att göra. Jag vill se vem jag pratar, men helst träffas jag fort. Sen kan jag väl säga att väldigt många av bilderna på dejtingsidorna är helt missvisande så det säger inte så mycket iaf.

Jag attraheras inte av bildsköna män, jag attraheras av personer, men jag skulle backa om bilden visade (vilket en del bilder gjort) nån som ser ut som en missbrukare och slashas. ÄVen om man inte är bildskön så kan man iaf anstränga sig lite. MAn behöver inte ta en bild på sig själv med stripigt fett hår och ovårdad skäggstubb.  

Ibland blir man helt lurad så är det bara. En del är proffs på att få kvinnor på fall oavsett utseende hos dem själva. Då får man stå där och inse att allt snack bara var en fasad och att det där han sa inte betydde något för honom utan det var bara ett sätt att få en på fall.
    Anonym (ny) skrev 2011-10-11 10:15:03 följande:
    i morgon är det tänkt...det blir min 4:e person jag dejtar på typ 2 månader men jag är ändå lika skeptisk och nervös varje gång haha haha. Denna kille har jag dessutom nästan inte pratat nåt med innan vi bestämde dejten. De andra killarna har jag snackat med i flera månader innan...
    Bäst dejt hade jag med en man som bara skickade ett kort mess och undrade om vi skulle fika och sen inget mer än bara kort vart vi skulle mötas och så. 3-4 veckor senare så träffas vi fortfarande och jag är kär på allvar.

En annan jag hade djupa samtal med visade sig inte alls vara nåt att hänga i julgranen ens för en dejt innan vi hann träffas. Så det är inte samtalen innan som avgör hur det blir tror jag.
    Anonym (ny) skrev 2011-10-11 10:41:11 följande:
    kul!

Denna kille verkar vara min stil både utseendemässigt men även i sättet. Han verkar vara en lugn och trogen kille vilket många av de jag träffat förut mer verkar ha varit lite "coola" och det har jag lite svårt för. Vill träffa en med båda fötterna på jorden!

Är det nån här i tråden som lyckats få till nåt förhållande än genom nätet eller?
    Jag var ihop 10 år med en kille jag träffat via ett chattforum och han har hittat sin nya sambo genom dejtingsida och de ska ha barn snart, ja så min fikadejt som på alla sätt och vis verkar vara allt jag nånsin önskat mig.
    Anonym (ny) skrev 2011-10-11 19:44:00 följande:
    ja absolut. det är ju några jag pratat med i nån månad innan vi setts o jag vet mkt om dem men det har visat sig vara fel ändå. Det jag menar är att det är lättare att hitta samtalssämnen om man vet lite om varandra

Kul att du är kär! vill jag också bli
    Det ville inte jag bli, eller snarare jag trodde inte jag kunde bli det. Har inte haft det där riktiga kär-pirret sen jag var tonåring tror jag.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!