Inlägg från: Anonym (Flax) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flax)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hör väl kanske inte riktigt hemma här eftersom jag inte är med på ngn datingsite, men träffar trevliga killar via nätet så det blir lite nätdater iaf via andra siter. Träffade en nu i veckan och ska träffa två andra till veckan varav den ene har jag träffat en gång tidigare och den andre är riktigt intressant. Hade även väldigt trevlig på en stor middag via jobbet och småstrulade med en kollega i branschen även om vi inte löpte linan ut trots att vi bodde på samma hotell. Har ju snackat mkt med honom via jobbet och även träffats tidigare men jag "ser" normalt inte kollegor.

Nu under middagen gjorde han en trevare och jag blev väldigt förvånad men absolut inte avskräckt. Han öppnade helt klart mina ögon, han är en man med stort M, otroligt manlig och trevlig, rolig, lättsam och en riktig bjässe. Tungan ute Turligt nog är det väl ca 60 - 70 mil mellan oss och vi syns nog bara nån gång per år även om vi jobbar rätt tight, annars hade det nog kunnat bli jobbigt. En väldigt trevlig boost dock.

Jag har alltid jobbat med män så inte ens när de lägger armen om mig brukar jag fatta vad det är frågan om förrän efteråt när jag efter lite trevligt snack lämnar dem i baren, lite höjda ögonbryn från min sida men jag är lika glad, trevlig och laid back som vanligt trots min stora integritet. De är kollegor och kompisar och normalt bannlysta men han var ett undantag jag gärna går längre med nästa gång om tillfälle ges. Han har ngt väldigt få har, en trygghet som smittar och som inte känner sig hotad av mig. 

Mina två kommande dater är oxå två stora gossar även om den ene nog är mer nallebjörn än grizzly, vilket den andre är. Gemensam nämnare för två är i viss mån karriärmässigt samma som min, skyddsklassade tjänster. de andra två har chefsbefattningar. 

Vet inte om det är jag eller karlarna, men idag så släppte tom bilprovningen igen mig trots att dragkroken på bilen satt fast, ngt som normalt ger ombesiktning. Jag fick inte ens en skriftlig kommentar utan bara en muntlig, känns som världen ligger för mina fötter nästan, som omväxling. Solig

• Anonym (Flax)

Tillägg: när det gäller sexet så kör jag bara på, jag vet att de vill ha mig minst lika mycket om inte mer än vad jag vill ha dem, älskar att reta upp en man till vansinne och göra honom till vax i mina händer. Jag tar för mig, är det dåligt blir det ett ONS,är det bra blir det da capo! Cool

• Anonym (Flax)
    Anonym (huggen i ryggen) skrev 2011-10-31 21:34:27 följande:
    Shit. Mitt förtroende för kvinnosläktet var fan inte stort, men nu är det lilla som fanns utraderat helt.

En invandrare såklart, och skitstövel. Ännu en våldtäkt. Men vänta nu..

"Usch jag tror jag borde ge honom en rättvis chans till".

Var tvungen att ventilera detta med min gode och kloke vän och han formulerade sig i följande visdomsord:

"oj, verkar som han har henne nu
    smart av honom att trigga hennes djuriska instinkter
    hennes förnuft får verkligen kämpa för att förklara det
    ... men hon är en slampa
    som gillade det
    den dominanta hannen
    det triggar alla honor
    ska hon knulla med honom igen men först förklara att hon inte gillade stryptaget?
    då har han redan vunnit
    då har det lönat sig"

Såå tragiskt att han har så rätt..
    Både du och din "kloke" vän verkar helt klart inte ha alla pingviner i poolen. Obestämd
  • Anonym (Flax)
    Lilly11 skrev 2011-11-02 22:14:52 följande:
    Jag menar att den närmaste tiden så kommer jag vara skadat gods....och att det dröjer innan jag inte är det. Tänk om man inte hade sorgkänslor. Typ smash boom så var all sorg och ledsamhet borta.
    Tja, själv tog det 7 år innan jag inledde ett seriöst förhållande igen och nog var det kämpigt många ggr innan jag bröt det hela förra året efter några år. Nu tror jag inte att jag orkar fler relationer utan kommer plocka russinen, äta mig mätt och borsta kaksmulorna ur sängen innan jag somnar.

Visst är det trevligt när en man så sent som idag vände sig om efter mig, men det är så mkt enklare med sällskap ibland och inte jämnt, tror inte jag är ämnad för förhållanden. Obestämd Läste att det kunde vara brist på oxytocin att kvinnor har svårt att binda sig, men vad är det då hos män? Är de tillsammans med ngn av ren bekvämlighet? Ursäkta alla här i tråden. Tyst
  • Anonym (Flax)
    Lilly11 skrev 2011-11-03 00:37:49 följande:
    Kaksmulor....jag älskar kakor!

Kan det vara så? Brist? Trodde det mer var tråkiga upplevelser/dåliga erfarenheter.
    He, he, blir nog så att jag kommer ta vad jag vill ha för stunden i fortsättningen och lämna resterna på golvet eller till ngn annan att plocka. Själv hade jag aldrig fixat att gå från ett förhållande till ett annat på under ett år, men alla är ju olika, för min del känns det desperat. Känner de som fixar ny på en vecka, hur mkt känslor kan det vara då, bortsett från rädsla för att vara ensammen?

Svårigheter att binda sig känslomässigt kan vara pga dåliga erfarenheter men jag har alltid haft svårt att falla för någon, att då bli besviken underlättar inte.
  • Anonym (Flax)

Hua, har en träff till veckan med en riktigt 9-poängare! Förvånad 
    Nu sitter jag med världens ångest och funderar på att ställa in, nojar redan trots att vi bytt bilder, msn:at och hörts på telefonen och han uttryckte besvikelse över att vi inte kunde ses redan nu pga jobb. Rynkar på näsan

Fan, varför gjorde jag det här?! Skäms

• Anonym (Flax)

Han är så jäkla snygg ... jag är på sin höjd en 6:a. Obestämd

• Anonym (Flax)
    visma1 skrev 2012-07-29 15:38:21 följande:
    Dåligt självförtroende?

Du menar att vi har kontakt pga mitt dåliga självförtroende? Tyst
  • Anonym (Flax)

Känns som jag siktar för högt, är intresserad av honom men hans "snygghet" skrämmer. Skäms

• Anonym (Flax)

Det är sant som du säger, men killen är modellsnygg och vet om det. Jag brukar undvika den sorten men nu började vi snacka då vi hade tråkigt på jobben och jag blev intresserad lite mot min vilja. Jag är mest nervös för att jag kommer uppföra mig som en idiot och inte kunna slappna av. Foten i munnen

• Anonym (Flax)

Jag har träffat ett par stycken men aldrig varit så stressad som nu, känner mig som en idiot och avskyr det. Spöke

• Anonym (Flax)
    Cocacola skrev 2012-07-29 21:14:20 följande:
    Den känslan hade jag för någon vecka sen, sjukt jobbigt! Hoppas den släpper när ni ses, stort lycka till!
    Tack, men det lutar mest åt att jag drar mig ur det hela ...
  • Anonym (Flax)
    Madida skrev 2012-07-30 00:33:48 följande:
    Icke! Du ska gå på dejt och eftersom jag är ts så bestämmer jag. Fråga själv dom andra Flört
    Det lutar nog mest åt det, han har läst men inte svarat på mitt förra mess och är dålig på att ta kontakt själv, så hör han inte av sig ngt innan torsdag så lägger jag ner honom. Han har nog fullt upp redan och jag tänker inte ställa mig i kö utan drar mig ur. Obestämd
  • Anonym (Flax)

Vi lirar helt enkelt inte i samma liga + han har barn, så eg är det enklast att lägga ner utan att ens träffas så slipper jag oron och besvikelsen. Jag kan stänga av telefon och dator, ligga hemma på soffan och vifta på tårna med en bra bok, skön musik och lite vin istället så vet jag varför tefefonen är tyst och inga mess som inte kommer. Alternativt försöka lura ut en kompis på bio och lite verklighetsflykt. Nätdejting är nog inget för mig iaf. Förvånad

• Anonym (Flax)

Jag har ju redan hunnit med några dejter och inte haft några problem med att det inte uppstått tycke, men det känns misslyckat redan nu och han ser helt enkelt "för" bra ut. Hade han sett mer alldaglig ut hade det inte varit något problem, men nu kan han välja och vraka så jag lämnar  walk over.

Hade han varit intresserad så hade han svarat och hört av sig, efter mina sista två mess, men läsa utan respons efter vi kommit överens om torsdag så så lägger jag ner. Jag har för stor självkänsla för att höra av mig mer.

• Anonym (Flax)

Nu är jag mig själv och avslappnad igen, det blir ingen date med snyggingen. Inte ett ljud från honom angående morgondagen trots två sms så jag har tagit bort hans nr och andas normalt igen. Tungan ute

Lite flirtande med andra på nätet och gamla kontakter som vill bli återupptagna, så får jag bara tid att ses så kommer jag ha fullt upp nu den närmaste tiden. Inget seriöst än så länge men man kan ju ha mycket roligt under tiden.

Jag tror snygging gjorde mig för osäker och nervös så det är lika bra att vi inte gick vidare med någon date, jag gillar inte att känna som jag gjorde tidigare när jag skrev. Obestämd

• Anonym (Flax)
    lemonina skrev 2012-08-02 09:51:23 följande:

Tråkigt att du inte hörde av honom. Och som Madida skrev tidigare, det är en himla skillnad att lägga ned en dejt pga bristande intresse från killen, till skillnad från att lägga ned pga att du tycker att killen är för "bra" för dig. Men bra att du inte ger upp nätdejtingen, utan ge det en chans. Men nästa gång det dyker upp en snygging så välj då inte bort honomGlad
    Jag tyckte inte han var för "bra" utan för snygg och medveten om det. Jag har träffat flera före honom och även haft ett längre förhållande med en, men killar som får mig att bli osäker ska jag låta bli. Tyst
  • Anonym (Flax)
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-02 11:42:49 följande:
    Flax: Jo men då var det ju inte utseendet som fick dig att tveka. Utan det faktum att han verkade lite dryg över att vara snygg. Eller missuppfattar jag? Isf tycker jag det är en helt annan sak...
    Killen gav dubbla signaler och det får mig att tveka så jag skiter i det hela, vet inte om han boostar sitt ego på nätet eller om han vill träffa någon, men jag orkar inte med spelet och tänker inte höra av mig mer när han inte svarar. Visst kan ngt hänt, men om det nu gjort det så lär jag iaf aldrig veta det.

Jag har slängt mail, sms och raderat numret. Skål
  • Anonym (Flax)

Hm, irriterande. Nu hörde han av sig men jag vet inte om jag orkar bry mig om att svara.
    Han har haft det stressigt och mycket att göra så han har inte hunnit höra av sig på flera dar ... Obestämd

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!