Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Hör väl kanske inte riktigt hemma här eftersom jag inte är med på ngn datingsite, men träffar trevliga killar via nätet så det blir lite nätdater iaf via andra siter. Träffade en nu i veckan och ska träffa två andra till veckan varav den ene har jag träffat en gång tidigare och den andre är riktigt intressant. Hade även väldigt trevlig på en stor middag via jobbet och småstrulade med en kollega i branschen även om vi inte löpte linan ut trots att vi bodde på samma hotell. Har ju snackat mkt med honom via jobbet och även träffats tidigare men jag "ser" normalt inte kollegor.
Nu under middagen gjorde han en trevare och jag blev väldigt förvånad men absolut inte avskräckt. Han öppnade helt klart mina ögon, han är en man med stort M, otroligt manlig och trevlig, rolig, lättsam och en riktig bjässe.
Turligt nog är det väl ca 60 - 70 mil mellan oss och vi syns nog bara nån gång per år även om vi jobbar rätt tight, annars hade det nog kunnat bli jobbigt. En väldigt trevlig boost dock.
Jag har alltid jobbat med män så inte ens när de lägger armen om mig brukar jag fatta vad det är frågan om förrän efteråt när jag efter lite trevligt snack lämnar dem i baren, lite höjda ögonbryn från min sida men jag är lika glad, trevlig och laid back som vanligt trots min stora integritet. De är kollegor och kompisar och normalt bannlysta men han var ett undantag jag gärna går längre med nästa gång om tillfälle ges. Han har ngt väldigt få har, en trygghet som smittar och som inte känner sig hotad av mig.
Mina två kommande dater är oxå två stora gossar även om den ene nog är mer nallebjörn än grizzly, vilket den andre är. Gemensam nämnare för två är i viss mån karriärmässigt samma som min, skyddsklassade tjänster. de andra två har chefsbefattningar.
Vet inte om det är jag eller karlarna, men idag så släppte tom bilprovningen igen mig trots att dragkroken på bilen satt fast, ngt som normalt ger ombesiktning. Jag fick inte ens en skriftlig kommentar utan bara en muntlig, känns som världen ligger för mina fötter nästan, som omväxling.