Inlägg från: Cattis40 |Visa alla inlägg
  • Cattis40

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Själv tycker jag kategoriska personer är ganska avtändande. Inte heller är personer som utnyttjar andra människor särskilt intressanta, vilket jag kan tycka att du (Bored) gör. Men jag antar att du är ärlig och berättar att de genom att ha sex med dig fullkomligt tar bort chensen (risken) att det blir något mer med dig? Jag måste säga att du ger ordet hyckleri en ny innebörd. Har du inte viktigare kriterier heller än huruvida de har sex eller inte första gången så är det ju ytterst märkligt. Och, man kan tro att du fastnat någonstans på 1800-talet.
    Själv har jag sex vid första dejten om jag har lust. Annars väntar jag till tredje eller tionde gången. Spelar roll?

• Cattis40
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 12:22:45 följande:
    För det första är inte detta det enda jag utgår från men det är dock en "dealbreaker".

Har du läst mina inlägg så förstår du att jag inte kan avslöja detta innan sex eftersom jag då inte ger henne en ärlig chans att visa hur hon är. Hon kan ju, trots allt, inbjuda till hångel (kanske tillochmed grovt) utan att för den sakens skull "strypa orm".

Att efteråt förklara för kjoltyget att ett av hennes största misstag var att nyttja min snabel på första dejten är ju knappas meningsfullt för någon av oss. Nej, då är det bättre att bara låta det vara ett one night stand och sedan strunta i att ha mer kontakt. Eventuellt kan jag skriva att det inte kändes rätt när hon trilskas med att söka kontakt igen.

Ja det spelar roll för mig. Du är definitivt inte en kvinna som jag skulle lägga tid på men jag menar inte att ditt människovärde är lägre för det. Jag menar inte att din livsstil är fel. Jag menar inte detta som en attack mot dig på något sätt. Du är bara inte rätt för mig och det verkar gälla ett flertal av kvinnorna här just nu. Dock har ni ju samtidigt dömt ut mig som potentiell livspartner så varför då denna ilska?
    Kanske på grund av din kvinnosyn (bara att använda ordet "kjoltyg" visar ju en del) och för att jag har svårt med dubbelmoral. Och nej, du skulle inte ens få chansen att lägga ner tid på mig.
  • Cattis40

Så Bored; så om du skriver att "Man måste inte kopulera för att man följer med någon hem", varför gör du det då? Eller gäller ditt uttalande bara henne?? Jag tycker du agerar iskallt. Träffar henne två ggr, följer med henne hem, har sex, drar innan hon har vaknat och sedan inte svarar du inte på sms och samtal. Så behandlar man inte någon och det säger tyvärr en hel del om dig, även om jag vet att du inte inser det.

• Cattis40

Bored; jag blir lite nyfiken. Vad är det för egenskap hon ger uttryck för som du tycker är viktig när hon inte har sex första eller andra kvällen? Vad visar det om en person om hon inte har det, vad är det som gör att du p.g.a. det skulle ha ett bättre förhållande med henne än med någon som har sex snabbt?

• Cattis40
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-07 23:09:50 följande:
    Gammaldags kvinnosyn....
    Jag tänkte mer på vilken egenskap hon visar att hon har och som därmed skulle göra honom lyckligare i ett förhållande med henne.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!