Inlägg från: Anonym (hoppla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hoppla)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 11:21:19 följande:
    Det verkar inte riktigt som ni är kapabla att förstå problematiken här...

Jag vill INTE ha en kvinna som vill ha sex på första dejten men detta kan jag ju inte veta såvida hon inte inbjuder till detta vid det tillfället. Att vi har sex på första dejten diskvalificerar alltså kvinnan omedelbart men för att "testet" skall räknas kan jag ju inte vara den som säger nej eller hur? Hur skall jag annars veta om hon tillhör de lössläppta kvinnor jag inte vill ha i mitt liv?

Sedan förstår jag inte varför ni drar in mitt beteende i det hela. Jag söker ju inte en som är som jag för då kunde jag ju lika gärna förblivit ensam.

Jag tror inte ni vill förstå helt enkelt för vad jag söker är en kvinna att dela resten av mitt liv med.
    en kvinna som inte ligger första dejten och är bra nog åt dig dumpar dig som skräp om hon får veta hur DU gör.
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 11:50:55 följande:
    Haha, nej det gör hon inte.
    Jag ligger aldrig på första dejten och jag har dumpat killar för att de legat runt. Jag vill ha en man i min standard, inte en strykarkatt.
  • Anonym (hoppla)
    uniMog skrev 2011-10-26 12:00:53 följande:
    Så kvinnor/män som haft många sexpartners är inte "riktiga kvinnor/män", det är alltså vad du säger? På vilket sätt är du då bättre än Bored? Du dissar ju de här människorna precis lika mycket. Ser ner på dem på samma sätt.
    Jag bryr mig inte om vad andra gör, så länge det inte är min partner som gör så. Jag vill inte vara ihop med en som ligger runt, för jag bland annat tänder inte på en person som gör det.
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 12:08:41 följande:
    Bored: Vilken/vilka dejtningsiter är du medlem på? Skulle vara intressant att se din profil...

Träffade min numera man på match!
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-26 12:29:02 följande:
    Men ligger man verkligen runt om man då å då har sex fast man är singel? Tycker du det?
    Jag har ju min sexualitet och sexlust oavsett om jag är singel eller ej..
    Ja, jag tycker det. Alla är vi olika och jag vill inte ha en relation med en som ligger runt.
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-06 21:56:27 följande:
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!

Instämmer!
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 22:46:53 följande:
    Nej absolut inte! Det finns inget jag hellre skulle vilja nu än att finna en kvinna att helhjärtat ta till mig. Allt annat i mitt liv är så nära perfekt jag kan tänka mig förutom att jag inte kan finna rätt kvinna.
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-06 21:56:27 följande:
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!
    Vad menar du med "rätt för att hitta rätt"? Hur skulle jag kunna vara fel för att hitta rätt? Varför skulle jag tacka nej till en whisky och fortsatt samtal? Man måste inte kopulera bara för att  man följer med någon hem!
    Självfallet handlar det om mig och hur mitt hjärta prioriterar. Jag kan inte falla för en lössläppt kvinna och det är inget jag kan påverka.Jag har försökt förklara detta tidigare men någonstans verkar förklaringen passera utan att gå in. Det är INTE mig jag skall vara tillsammans med. Jag skulle aldrig falla för en kvinna med MITT beteende. Därför blir det aldrig ett förhållande om de låter det gå för fort fram.

Återigen, jag kan inte vara den som säger nej. Det MÅSTE vara hon som säger nej och drar ut på det hela. Allt annat är otänkbart.

Vad skulle jag tjäna på att provocera?
    Du gör ett bra jobb att bevisa motsatsen till att du vill ha en lång relation.
    Försök att lyssna lite på vad som sägs här, du gör bort dig totalt med ditt beteende. Den enda som är slampig är DU. Du beskriver ju varenda vecka hur du knullar främlingar!

Jag hade sprungit lång väg om jag träffat dig, och märkte hur högtravande du snackar men vill ändå ha sex direkt. Det är ju inget ovanligt bland män, att de snackar runt men håller tunt.    
  • Anonym (hoppla)
    giftgrodan skrev 2011-11-07 17:55:26 följande:
    Nu utgår du ju ifrån din egen världsbild igen. Om jag hade varit med en kille som hade dumpat mig för att jag hade haft sex på första dejten hade jag definitivt inte känt nån skuld eller känt att jag var "slampig". Det gör nog inte de kvinnor du träffar heller, så berätta för dem i efterhand.

Ja, OJ, vad ledsna de kommer att bli?!

bored är helt ute och cyklar, jag tror inte det är av en händelse att han är ensam faktiskt. Det är så mycket dubbelmoral med i spelet, så vem orkar leva med en sådan? HAN får nuppa runt, men inte hans blivande tjej.

Kan man inte bara svälta ut Bored nu och som någon skrev ovan, släppa fram de härliga berättelserna om nätdejtingen? Som jagt jag hittade min man på match och det var snart fem år sedan. Fem fina år!    
  • Anonym (hoppla)

Sa; man könner väl vibbarna ganska snabbt på msn?

Min man och jag chattade massor på msn, men utan att det blev konstigt. vi lämnade små tramsiga god morgon/god kväll osv samt pratade om det mesta i många timmar. När vi träffades kunde vi konstatera att vi hade snappat upp varandras humor och uppfattningsförmåga väldigt väl! Om jag skrev ett citat och han blixtsnabbt kunde referera vidare så visste ju vi att vi hade samma bild och referensramar.

Kan tillägga att han aldrig ville att jag skulle vara "kreativ" framför webbcam. Jag hade inget foto, så han fick kika på hur jag såg ut i nyllet, däremot.   

• Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:23:35 följande:
    Nej. Bara en tro på att kärleken inte är död i nutidens slit och slängsamhälle.

Det är ju DU som sliter och slänger allra mest!
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:45:05 följande:
    Nej nu tycker jag du är litet orättvis. Jag ser det mer som att jag botaniserar i en butik full med vackra kläder. Alla är dyra och jag har bara råd med ett plagg. Därför är det viktigt att jag kommer ut med ett som verkligen passar mig.

Vi kanske inte har samma kriterier för vad som känns viktigt (och märk väl att det är känslan som måste få råda här) men vi kan väl fortfarande vara överens om att det inte kan vara fel att sträva efter kärleken?

Jag skulle som sagt aldrig hoppa i säng första kvällen, hade jag upptäckt en bit in i dejtandet att min dejt betedde sig som du hade han dumpats lätt och elegant. 

Undermedvetet saboterar du för dig själv.   
  • Anonym (hoppla)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 10:58:12 följande:
    Nej, det är inte så att du botaniserar i butiken. Du Köper ett plagg, använder det, och kommer tillbaka till affären efter några dagar och hävdar din ångerrätt. Sedan kommer en annan kund med ärlig avsikt och köper plagget. Kunden tror att den får ett nytt plagg och betalar därefter, men så är det inte. Det är begagnat. Sen "köper" du ett nytt plagg...

Oh, precis vad jag var på väg att skriva!
  • Anonym (hoppla)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:18:34 följande:
    Hur hade det avslöjats tror du. Han skulle säkert inte säga sin uppriktiga mening
    Jag vet inte, men oftast får man reda på saker efter ett tag. Dessutom så lär en sån kille inte SLUTA leta runt och ha sex med prospekt även om han hittat mig. Sånt märks ganska lätt.
  • Anonym (hoppla)

Eftersom det inte RÄKNAS att ha sex med någon man inte vill vara ihop med, så har Bored ju säkrat upp att han kan fortsätta även om han hittat en som han inte ligger med. Han är ju MAN, och män får ligga på ett sätt som bra kvinnor inte får.

• Anonym (hoppla)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:29:52 följande:
    Han skulle kanske ursäkta sitt beteende med att säga "Va fan, jag får ju aldrig nåt sex med dig. Klart att jag måste söka det någon annanstans"

Det ligger mycket i det!
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-11-08 11:47:08 följande:

Hej!

Efter en seperation från ett långt äktenskap börjar jag känna mig mogen nog att börja dejta en ny kvinna, för vänskap eller djupare. Men hur gör man egentligen? Skäms

Har ju faktiskt aldrig dejtat eftersom jag och mitt X blev ihop när vi var unga? Har inte lusläst tråden men är det någon speciell dejtingsajt som fungerar bättre än de andra som ni kan rekomendera?

Jag har hört gott om Parship?
  • Anonym (hoppla)
     Jag _måste_ inte ha sex utan kan mycket väl tänka mig vänta. Detta trodde jag var klarlagt redan.

Jag tycker det verkar som du inte kan hålla dig alls men behöver andra att skylla på. Om du träffar en tjej och inte ligger med henne första dejten, ställer du in alla andra dejter då?

Jag tycker du verkar vara en riktig bock som inte står för det. 
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 14:22:15 följande:
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 13:43:37 följande:
    Jag tycker det verkar som du inte kan hålla dig alls men behöver andra att skylla på. Om du träffar en tjej och inte ligger med henne första dejten, ställer du in alla andra dejter då?

Jag tycker du verkar vara en riktig bock som inte står för det. 
    Nej, jag ställer inte in någon dejt om det INTE blir något sex under förutsättning att jag faktiskt vill träffa henne igen.

Jaha, och vad skall jag göra med den djuplodande analysen då?
    ställer du in dejter med ANDRA kvinnor om du har hittat en person som kan motstå din djuriska charm?

Gör vad du vill med analysen, den är lika grundlig som dina analyser av kvinnor du träffar. Du letar uppenbarligen på fel ställen om du inte kan hitta en enda kvinna värd att älska men många värda att sätta på.   
  • Anonym (hoppla)
    Cosan skrev 2011-11-08 21:10:14 följande:
    Jag vill ha en nörd GladKommer skaffa mig en nörd tids nog Glad 

Nördar äger!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!