Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 21:24:09 följande:
Eftersom det finns flera här som verkar ta illa upp av hur jag fungerar funderade jag en stund över om jag skulle skriva detta men...
Gårdagens dejt började helt fantastiskt. God mat och underbart sällskap. Det kändes verkligen som om vi hade ett djupare band mellan oss och konversationen varierade mellan högt och lågt men dog aldrig ut. Så efter ytterligare en fabulös afton så frågade hon om jag ville följa henne upp till hennes lägenhet för en whisky och jag kan villigt erkänna att jag inte ville att kvällen skulle ta slut så jag accepterade.
Tyvärr slutade det med sex redan andra dejten och jag lämnade henne på morgonen innan hon hade vaknat. Hon har både ringt och skickat sms idag men jag har verkligen inte haft lust att svara henne. Jag känner mig så besviken på att till och med hon var en sådan kvinna när allt kändes så rätt från början.
Nåväl, jag förblir med er andra sökanden här. Någon gång måste vi ju träffa rätt eller hur?
Usch så tragiskt! Jag tycker du har all rät i världen att välja vilken kvinna du vill dela ditt liv med, men jag tror att du gör ett stort misstag i att intala dig att kvinnan enbart är ute efter sex när vi väljer att "hoppa i säng" så tidigt. De flesta av oss längtar efter närhet och vill bekräfta den initimitet vi känner genom att ha sex helt enkelt. Inte med vem som helst utan med den man känner närhet till och förtroende för.
Du är 40 år gammal. Det är jag med, och jag kan säga dig att det är inte många fyrtioåringar jag ens skulle vilja kyssa. Därför har du antagligen en förmåga att få kvinnor att känna sig speciella och tro att de har funnit den rätte, därför ligger de med dig så tidigt. De kommer att bli sårade av ditt beteende men de hittar nog snart någon ny som ser dem ur hela perspektivet och inte "lockar" dem till något de inte förstår är fel. Du däremot, kommer nog att ha svårt att hitta någon att passa ihop med när du missförstår begreppen kärlek och sex så fundamentalt.