Inlägg från: Anonym (fegisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fegisen)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vad snabba och modiga ni är som vågar träffas så fort, jag har träffat ganska många men ingen som berört mig alls, varken innan vi sågs eller efter. Därför har jag inte haft problem och träffa dem heller tror jag.

Jag pratar nu med en man och har pratat med han i fem månader Förvånad och han berör mig mycket, såpass att jag blir livrädd och träffa han, jag fegade ur när det kom på tal att träffas och sen har han inte nämnt det igen.

• Anonym (fegisen)
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-09 20:09:55 följande:
    åh.. men livet är ju så kort ju. Om man inte vågar nått,s å vinner man ju inte heller nått.. Om du är intresserad, så borde du nog träffa honom. Risken är ju att han kanske träffar någon annan eller så förspiller du bara dyrbar tid.   (säger jag, som är livrädd.. hehe...)
    hehe

ja det är nog det där med att jag känner som skrämmer mig.

Jag är rädd för att kanske bli kär igen, och jag känner ju att han påverkar mig tillräckligt för att jag inte ska kunna stå emot, usch va jobbigt det är med känslor.
  • Anonym (fegisen)
    Glädje58 skrev 2011-11-09 21:23:11 följande:
    Men vad tråkigt det vore utan...
    Ja det är ju sant det med
  • Anonym (fegisen)
    takida skrev 2012-01-09 22:07:58 följande:
    Skulle jag dejta en kille som det första han gör briljerar med hur mycket pengar han har på banken skulle han gå fetbort, skulle jag dejta en kille som låtsas vara fattig för att sen visa sig ha massor med stålar skulle han oxå gå bort. 
    Så nåt mellanting kanske? men va vet jag...
    Killar som gång på gång i smyg påpekar att de har pengar då?
    Att tjejen de dejtar kommer från enkla förhållanden mm och ser det som hon vill snylta till sig en resa till den där stugan som man äger fast inte talat om.

Hypotetiskt nu då.
  • Anonym (fegisen)
    takida skrev 2012-01-09 22:56:18 följande:
    Hypotetiskt skulle jag bli irriterad om en kille upprepade ggr påpekar att han har mycke pengar, om jag dejtar en kille gör jag det för att jag tycker om honom inte för att jag tycker om hans pengar. Skulle se det som att han har dåligt självförtroende och väger upp det med pengar. Menar inte att det är en nackdel men tycker bara inte om att man "skryter" om pengar. Ett mer naturligt förhållningssätt kanske? 

Huruvida en person snyltar eller inte är ju svårt att säga, hon kanske bara vill åka till den där stugan för att spendera tid med dig? Men antar att man märker sånt fort. Att en person kommer från enklare förhållanden innebär inte per automatik att hon är en snyltare.
    Du hängde med och förstod precis vad jag ville få fram
    Med en gång också, det var imponerande.

Jag tänkte också på att man vill spendera tid tillsammans
  • Anonym (fegisen)
    kanske borde tala om att jag sedermera är singel... Hon som jag dejtade hennes tjejkompis ringde inatt o förklarade att jag borde glömma henne.... Hon kunde inte längre leva med att veta att hennes tjejkompis fortfarande vill ha tebax sitt x o att hon inte har kunnat sova gott om nätterna för hon tycker att jag verkade vara en så fiin kille....

Jeje "dry your eyes mate there's plenty more fish in the sea"

starchild81 skrev 2012-01-10 11:13:43 följande:
    Det var bara för att jag indirekt blev dumpad för att jag var student eller delvis och då gick jag omkring och tänkte på det och behövde ventilera lite..... 
    Trodde detta var anledningen, hennes ex???????
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 20:28:31 följande:
    Höger skall det stå för att förtydliga för Anonym (fegisen) som verkar ha lite svårt att förstå.... 
    Jag har inte så jättesvårt och förstå, men efter att jag suttit och läst bara dina inlägg så blir jag bara lite irriterad, du förringar hela henne tycker jag och förstorar dig själv, och det genom det ekonomiska.

Du säger hon kommer från enkla förhållanden bla bla bla vill utnyttja tillfället att få åka med på resa, så ser man väl f**an inte på sin flickvän man håller kär heller, sen sitter du och antyder hela tiden i tråden hur gott om pengar du har, om du är likadan i verkliga livet som här så lämnade hon dig av en helt annan anledning misstänker jag.

Kan vara jag som missuppfattar, får kanske gå in och läsa vad du har skrivit en gång till.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 21:35:00 följande:
    Det beror helt och hållet på vilket förhållningssätt du har induktivt och deduktivt förhållningssätt.  Om du hela tiden är trångsynt och söker den faktan du vill hitta kommer du att finna den.  Alltså läsa igenom allt jag har skrivit tyder ju på att du försöker hitta belägg som styrker din tes eller att du saknar ett liv.  

Men visst det du kallar för antydningar kanske är min vardag har du tänkt på det, att det kanske är så naturligt för mig att jag inte tänker på det?.... Har du reflekterat över begreppet "den svenska avundsjukan" varför vissa hela tiden sitter hemma och klagar på andra. Medans den andra delen av befolkningen den lilla massan gör ngt åt sitt liv och inte sitter och klagar?
    Nu ska jag inte sitta och använda mig av en massa fina ord.

Det som jag reagerade på var att du skrev så om din flickvän, om att utnyttja tillfället mm, det fick mig o fundera hur i h*****e du tänker, så jag va ju tvungen o läsa igenom dina inlägg, och då såg jag hur du hela tiden antyder om hur mycket pengar du har.

Sen sitter jag faktiskt inte bara hemma och är avundsjuk på dig, jag försöker få dig att förstå hur du sett på din flickvän.

Sen kan jag faktiskt fortfarande inte se var du skrivit att hon lämnat dig för du är student.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 22:19:20 följande:
    Ja men förlåt världen att jag erbjöd mig att ta mammaheidi på en båtdejt och ja vi har en stuga i lindvallen... Det måste sticka ngt fruktansvärt i dina ögon detta....

Ditt problem kallas för "tension release"  att vissa personer är missnöjda med sitt liv och behöver få ut detta missnöje i vissa form eller projektera det på vissa personer.  Detta förklarar varför huliganer oftast är familje fädrar det behöver att forum att få ut sitt personliga missnöje...

Så ta nu inte och projektera dina misslyckaden i livet på mig utan ryck upp dig "kamma dig, och skaffa dig ett roligt jobb"  lär dig att glädjas med andra istället så kommer du längre i livet........
    Snälla vännen, nu gör du det igen, istället för att kanske ta lite kritik och undran så börjar du att förringa mig
    Göra dig själv stor och mig liten, Vad tjänar du på det?

Sen sitta och säga jag har problem är väl inte så snällt. Jag har inga större misslyckanden bakom mig, jo visst jag har en skilsmässa men det kan ju hända den bästa.

Kan du verkligen inte se vart jag vill komma?
  • Anonym (fegisen)
    Glädje58 skrev 2012-01-10 22:24:03 följande:
    Frisör kanske?
    Frisör är inte riktigt min grej
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!