-
Hade du bott på Bästkusten hade jag glatt gått på dejt med dig. Sthlm är lite långt bort bara.Niklas2k skrev 2011-11-13 17:30:24 följande:Jäklar vad alla dejtar då. Här är det total torka. ;) -
Men hur ska de skriva då?
De gånger jag varit aktiv på dejtingsidor så har jag fått flest svar när jag varit så där "samma som alla andra". Skrivit att jag gillar att träna, rea osv. Det gör jag visserligen men det är inte allt, det är bara det som är den delen som är som "alla" andra. Fattar inte riktigt det men det känns som de flesta bara vill träffa någon som är exakt som de själva, eller snarare exakt så som de gärna vill beskriva sig själva. Ja menar hur många är det egentligen som reser 17 resor varje år, tränar jämt, äter perfekt och har vänner i överflöd? De flesta av oss kommer iväg på en resa nån gång om året på sin höjd (å även det är nog högt räknat), tränar man kanske man siktar på att träna x-ggr / vecka och lyckas komma iväg på en bråkdel av de gångerna. Antalet vänner kan man räkna på ena handen, resten är mest ytliga bekantskaper som grannar o kollegor.. Men det är ju inte det folk verkar vilja se när de läser. Vem låter intressant då!
Mig slutar de direkt skriva till när jag säger att jag gillar lantlivet, inte är beroende av krogen, har hund och gillar att jaga. Vem kan säga nej till en smarrig älgstek med ett gott glas rött till?? Korkare karlar!
-
Men det är ju precis det...Jag skriver aldrig något som inte stämmer jag heller. När jag skriver saker som visar att jag är stöpt i samma form som alla andra så (eller iaf så som alla andra vill uppfatta sig själva) så är det iaf något intresserade. Men sen om man mailar en stund så blir det ju lätt att man kommer in på de saker man faktiskt lägger mest tid på och för mig råkar det vara hundar, bygga på mitt hus och jaga. Vet inte om män i allmänhet ser en manhaftig brud framför sig.
Själv ser jag mig som väldigt kvinnlig men med intressen som kanske inte tillhör "tjej-mallen". Grejjen är väl den att jag kan bära upp både ett par snickarbyxor och gå i högklackat.. Även om det är sällan jag gör båda samtidigt!
De gånger jag skriver "allt" jag är intresserad av i min presentation så är det i princip ingen som hör av sig... Jag har alltid foto och jag har ett fullt normalt utseende, vågar nog till och med säga att jag ser ganska bra ut även om jag inte är någon het headturner.
Så ja, jag kanske får fila mycket mer på min presentationstext om jag skapar en profil på dejtingsajt igen.
Hehehe... är det matlagning du ska ha en partner för? Ja då räcker det ju gott med barnen!
-
Hahah.. Då kanske jag kan bidra med getmjök så småningom... Håller på att försöka få till en gethage.. Får se om jag lyckas! :)
-
Åh nej, matlagning är ju roligt! Det händer att jag drar ihop en trerätters bara till mig själv... fast det är ju betydligt roligare att laga mat när man är två och lagar + äter ihop.
Klart jag har bild på sidorna. Vet inte om de är för anständiga. Försöker faktiskt lägga ut bilder som speglar lite vem jag är, dvs inga tutt-bilder där jag sitter med plutmun. Inte riktigt jag... Hehehe... -
Jag vill inte ha getterna för mjölken heller.. Getter är goa och sociala djur. Skulle var kul att ha dem in på husknuten!
-
Svårt att bestämma mig för vem som är sötast!
-
Heheh... mina hundar har under perioder släpat runt på katterna hemma! Tror mina katter är lite för snälla. Inte ett knyst säger de. Bävar för den dag hundarna blir lite för ivriga och "hårdhänta"Niklas2k skrev 2011-11-13 20:23:19 följande:Tja, kanske det. ;) Exets nya är allergiker och hon har en stor hund. Nu har jag fått fråga om att vara hundvakt lite då och då. Inte mig emot. Han äter ju inte heller upp katterna eftersom att han har varit med i ett par år nu. ;) -
Det kan ju faktiskt vara så att man levde ihop med en person som man insåg vid 35 års ålder att man inte ville leva med resten av livet. Eftersom inga barn kommit till världen innan så kändes det inte ok att stanna bara för att få barn med en person man redan insett att man inte vill dela resten av livet med. Det är inte schysst mot honom. Sedan är det ju tyvärr inte så lätt att hitta någon man vill leva med. Det vet vi alla här i tråden!Smecker skrev 2011-11-13 21:25:49 följande:Det är ungefär så jag känner ute i nätdejtingsvängen. Kvinnor i 35-40årsåldern som inte har barn, varför? Om de inte träffat rätt person - är de så udda eller så kräsna? Är de mindre udda/kräsna nu? Har de prioriterat karriär - har man verkligen slutat med det nu? Finns det utrymme för mig och ev barn i hennes liv när karriären är så viktig att allt annat fått vänta?
Tyvärr är det även så att dessa kvinnor känner klockan ticka, allt blir så mycket mer frenetiskt och desperat. Och desperat är inte attraktivt..
-
Heheh... Ta det lugnt, inte hetsa upp sig!Niklas2k skrev 2011-11-13 23:04:49 följande:NEJ. Jag gillar INTE läget. Måste göra nåt!

Tror dessutom never mind menade att tjejerna får gilla läget!