Inlägg från: Anonym ((rookie)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((rookie))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hej!
    Ny brud i denna tråd. Är 27 år gammal och kom nyligen ur ett 5 år långt förhållande. Signade upp på HP, snackade med fem-sex killar och hux flux hade jag en dejt för två veckor sen med en av dem. På pappret såg allt bra ut, och när jag väl träffade honom så kändes allt bra. MEN - han är en kopia på mitt ex. Utseendemässigt är han jättelik, han jobbar med samma sak, har samma utbildning och till stor del även samma intressen. Sjukt märkligt, och flera gånger inför de första dejterna har jag tänkt "men jag behöver ju inte vara orolig inför träffen, det är ju A (exet) jag ska träffa... eller vänta nu, nej, det är ju R jag ska träffa". Så lika är de att jag nästan blandar ihop dem.

Har redan hunnit träffa honom sju-åtta gånger. Jag klickar med honom på ett vänskapligt plan, han är en bra snubbe. Och jag attraheras av honom, har haft sex tre gånger och allt funkar på den fronten ;) - men jag har inga förälskelsekänslor alls. Ingen aning om det är för att han är lik exet, eller vad det handlar om. Vet inte hur många dejter man ska ge honom, det känns dumt att "dra ut" på dejtandet i väntan på att jag eventuellt ska känna något... I nuläget skulle jag gärna ha honom som en ny vän och kanske även som kk, men jag tror inte han är inne på den linjen. :/ Attan också!

Ni som träffat folk och det inte slagit gnistor från första stund, hur många försök gav ni det? Och är det någon som föll först på dejt 10+?

• Anonym ((rookie))
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 00:19:11 följande:
    'rligt jag vill inte att dejten är kvar men nu så insisterar han på att sova över för att slippa åka nattbussarna... jag sa att jag ska åka till pappa vid 08:00 imorgon bitti och han ba "jamen lugnt jag åker tidigt" faaan då måste ju jag gå upp tidigt... morr
    Gör inte något som du inte vill! "Jag skulle gärna vilja att du sov över, men jag känner att allt är så nytt så jag sover helst själv". Är han rätt kille för dig så förstår han det. Jag kör stenhårt på att köper killen inte mina åsikter/tankar/vilja så är han helt enkelt inte rätt för mig. :)
  • Anonym ((rookie))

Finns det inga grabbar som klarar av att få stryk i en match på wordfeud utan att sura? Eller som sist, snubben jag träffat ett tiotal gånger.. Han klagar på att han är stel i benen och jag skämtar med honom "du börjar bli gammal! ;)". Istället för att bolla tillbaka eller skämta så får man en ordentlig utläggning om hur långt och snabbt han minsann sprang igår...

Suck. Jag vill ha nån som kan bjuda lite grann på sig själv och som inte tar allt dödsseriöst. Urk.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!