Inlägg från: Anonym (Hur gör man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur gör man?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Alltså hur gör man för att få kontakt på dejtingsidor?

Jag är tjej, har skrivit en helt normal (tycker jag själv, haha) presentation på HP, har en privatbild som jag kan öppna för den jag bestämmer ska se.

Har mailat några utan att få svar. Får heller inte mail eller flirtar från (hm hur ska jag säga utan att det låter drygt) några andra än de som ser ut som att de tagit sitt foto som nåt slags mugshot. 

Det undrar jag också rent allmänt. Visst att inte alla är så kunniga på foto och data men majoriteten har ju bilder som gör att de ser ut som psykopater. Är detta bara på HP? Finns det någon dejtingsajt det är mer klass på så att säga? Söker inte någon riking men lite klass måste mannen i mitt liv ha;) 

• Anonym (Hur gör man?)
    lemonina skrev 2013-07-31 10:48:43 följande:

Men har du någon presentationsbild då? Tänker själv aldrig på att gå in och se ifall någon öppnat sina privata bilder för mig om de inte skriver ett mail och berättar det.
    Nej, det har jag inte. Men har mailat några som har svarat att de vill se bild och då har jag öppnat den. Men efter de sett bilden har det blivit tyst så jag antar att jag inte föll dem i smaken så att säga. Nu har det hänt flera gånger och det känns ju lite knäckande, haha!

Har en bra tagen bild och ser ut som de flesta gissar jag. Fotograferar rätt mycket själv, även porträtt så jag har nog ganska bra uppfattning om det. Men jag är väl inte deras cup of tea helt enkelt:)
  • Anonym (Hur gör man?)

Grejen är att jag är ganska nyseparerad från ett långt förhållande som jag egentligen varit färdig med ganska länge. Men han hade nog tyckt det var väldigt jobbigt om det kom fram att jag redan letar en ny och vi är väldigt bra vänner så vill hantera det snyggt. Sedan har jag tonåringar som också skulle tycka det var jobbigt så att gå ut offentligt med att jag letar ny känner jag inte riktigt för...

• Anonym (Hur gör man?)
    lemonina skrev 2013-07-31 13:42:05 följande:

Ja precis. Irl-möte hade varit trevligt men har insett att jag inte kan förlita mig på att träffa någon den där gången i månaden jag går på krogen
    Och jag går på krogen ännu mer sällan, på sin höjd en gång om året ;)
  • Anonym (Hur gör man?)

Sen funderar jag rent allmänt hur ni tänker kring utseendet hos den ni söker?

Rent intellektuellt tycker jag förstås inte att det är det viktigaste men när det kommer till kritan måste han se ut på ett visst sätt. 

• Anonym (Hur gör man?)
    lemonina skrev 2013-07-31 14:25:12 följande:

Ja precis attraherad måste jag bli. Tycker jag han ser bra ut på kort och vi har en trevlig konversation då vill jag träffas.
    Så tänker jag också men hittills har jag bara sett tre som jag tycker ser bra ut på HP. Och de har inte visat intresse tillbaka sen de fått se mitt foto. 
  • Anonym (Hur gör man?)
    ander25k skrev 2013-07-31 17:59:09 följande:
    Attans , du har bommat mig på HP Oskyldig
    Ja bara en sån sak att den jag söker måste ha hår ;) Gärna ganska mycket hår med lockar i nacken, haha! Då går rätt många över 35 bort har jag märkt. 

• Anonym (Hur gör man?)

Haha! Ungefär som jag letar blondinperuk när de som kollar min bild och letar blondin ser att jag är mörk ;)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!