Inlägg från: Anonym (Fula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fula)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jag tillhör i kvinnor tjejers ögon som en sådan ful misslyckad oattraherad värdelös misslyckad jävla person som man med glädje dissar, fiser lite på och vänder röva till och går.

Så min del av nätdejtande har snarare lett till ett hat, ett stort HAT mot kvinnor, framförallt dessa som har det där "yttre" på sin sida, för det är dem som är dem värsta, som tror dem är något. Som inte kollar åt ens håll, bara för jag inte råkar ha det fina på min sida.

Bitter, JAPPS!!

• Anonym (Fula)
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-07 22:26:12 följande:
    ärligt... jag har sett extremt "fula" människor vara VÄLDIGT attraktiva, pga av sin personlighet, å så har jag sett "vackra" människor som varit EXTREMT fula pga av sin personlighet. Å så har jag sett en del med normalt utseende stråla av skönhet pga av sin personlighet, å människor med normalt utseende se otroligt fula ut pga av sin personlighet. PERSONLIGHET är nyckeln, i hela ekvationen.

Bitterhet är en del av en personlighet(som dock går att övervinna och jobba bort) som är extremt ful; och gör människor väldigt fula. Tänk bara på hur inbjudande en glad människa som tycker om sig själv ser ut?

Alla människor jag känner som är vackra(och nu menar jag i bemärkelsen attraktiva; inte i "bildsköna") tycker om sig själva och trivs med den dom är. och det oavsett vad andra människor tycker om dom. Så.. du skriver att du är så väldigt ful. Det är din uppfattning, och jag har inte ens sett en bild på dig, men den första uppfattningen jag har fått av dig är att du ÄR ful, för det säger du. Trist...

Det är svårt för ALLA att hitta rätt i kärleksdjungeln; äkta kärlek växer nog knappast på träd.

Visst, men jag tycker du ska läsa de trådar jag länkade till som jag skrivet. Så kanske du förstår att det inte är så jvla lätt, har försökt, men någonstans så går det bara mer utför när man inbillar sig massa saker. Det finns dem som har "det" och det finns dem som inte har "det". Jag tror att dem som saknar "det", de kommer aldrig att få det heller, så länge inte någon som har "det" är villig att öppna famnen, bjuda in dem, välkomna dem, för man orkar inte hur länge som helst. Jag kör på extra bränsle nu......

Och tro mig, forskat på nätdejting och varit med i över 13år. Har inte skrivet klar min avhandling än, men konklusionen är väldigt väldigt klar.

Sköt om er

• Anonym (Fula)
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-07 22:40:22 följande:
    bara en sån sak.. att ha en mamma som älskar dig, och tycker du är finast i världen. är INTE alla människor förunnat. Men som sagt. Ids inte läsa hela dina trådar, för är så OTROLIGT mkt text. Och är själv ganska sänkt just idag(av problemen i mitt liv du inte har en aning om). Tycker personligen att du borde söka professionell hjälp, om du är så förtvivlad som du verkar och så säker på att dina problem är oövervinnerliga som du ger sken av, om du inte har gjort det redan.  KBT t.ex. Det hjälper, dom flesta, som är motiverade.

Och det säger jag med VÄNLIGHET och ärlig omtanke.

Jag svarar på dina tre inlägg här i detta

1: Nej jag har inte påstått att någon annan inte har haft det tufft eller jobbigt? Det är jag helt övertygad om att andra också har haft det jobbigt, men det varken gynnar eller missgynnar mig. Jag mår inte bättre för att andra har det sämre och tvärtom. Om det är en massa människor som trycker ner mig år ut och år in, retas, mobbas, uttryckligen talar om så jävla dumma elaka taskiga saker, och allt detta enda sedan man typ kunde gå, då är det inte speciellt att älska sig själv. Att älska sig själv som utomstående person är om än svårare, eftersom det är väldigt svårt att älska någon något som alltid fått höra hur fel ful konstig, ivägen, jobbig etc.

Nu kom jag inte på detta igår, utan detta är flera flera års mående. Har försökt många gånger med bra mycket mer än vad många andra har gjort, på sätt som jag klarar av. Men jag tror att desto mer man "kan", desto mer man "förstår", desto mer "smart & intelligens", desto sämre mår man när man ÄNDÅ misslyckas och blir totalt jvla nertryckt. Man ser dessutom inte på de bilder som jag har haft hurvida jag mår eller ej. Jag är bra på att skriva och skrivet många bra presentationer, men vad spelar det för roll när de väljer bort en ändå?

Och visst, många som kanske inte har yttre på sin sida, träffar lika människor, min morbror som är lite smått handikappad Samhall, han har nå form av relation med en som också jobbar där. De kan inte 5 plus 5, men de har roligt tillsammans. De är jääätte tjocka, och stora, men de har varandra och de är glada för det. Jag är inte mycket mer kräsen jag heller, men ska jag ta "vad som helst", bara för att jag är så jävla ful för alla som ser någorlunda intressanta ut? Ska jag inte kunna välja en som jag känner mig attraherad av? Nej det har jag aldrig kunnat, det har varit att ta den som ens gett mig en chans, eller så har jag fått vara ensam.

OCH det spelar inte ett jvla dugg roll om hur du är till sättet, när det är på det stadiet. En människa som dessutom alltid fått höra hur fel ful etc den är, har givetvis inte den bästa självkänsla förtroende, men man föds inte med dåligt av det, jag har haft det hur bra som helst med föräldrar, men vad spelar det för roll, när man ändå kommer dö ensam, oälskad, tom.

Jag kommer vara en sådan som dör, där stadsmissionen ordnar begravning, typ en inhyrd präst som arbetar på ackord, som kommer att få det överstökat, ingen kommer att vara i närheten, jag kommer inte saknas av någon, inte minnas av någon. Jävligt roligt att ha det att se framemot och allt detta jävla helvete, för att man dels är till utseendet inte Svensk, dels för man råkar vara så jävla ful och oattraherande att flera hundra tusen tjejer kvinnor dissat valt bort mig, och plus på detta när man inte gett upp helt, ifrån droger och krim och sådant, slutade med allt sådant, trodde att jag var mer välkommen på "goda sidan", men jag vet i fan det.....

That´s Me

• Anonym (Fula)
    kristinah skrev 2011-12-07 22:47:49 följande:
    jag vet inte vem du är, men jag får absolut känslan av att nätdejtning är ett av dina mindre problem.
     Om man inte mår bra i grunden ska man nog inte utsätta sig för att granskas och dissas så uskillningslöst som det ändå görs just i anonymitetens- och inget-krav-på-personligt-ansvar´s -nätdejtandet
    Helt rätt, men man vill ju ändå inte sitta inne alltid. Det är folk på nätet som är samma människor som man träffar på stan så att säga. Om de dissar en på nätet för man har det yttre, så skulle de nog inte helt plötsligt ändra sig och älska det som de hatar på nätet.
  • Anonym (Fula)
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-07 23:04:49 följande:
    Du låter som en klassisk beroende som självömkar. Det är dödligt. Men visst.. kan ha fel. Men får inte ihop dina resonemang. Du säger emot dig själv lite här och där: Du skrev bl.a.  "men ska jag ta "vad som helst", bara för att jag är så jävla ful för alla som ser någorlunda intressanta ut? Ska jag inte kunna välja en som jag känner mig attraherad av? Nej det har jag aldrig kunnat, det har varit att ta den som ens gett mig en chans, eller så har jag fått vara ensam."

du menar, att du är missnöjd med att du inte kan välja dom kvinnor DU vill ha utan får nöja dig med dom som vill ha dig? Det lät inte som om du var särskilt extrem-nobbad då; snarare som om ditt sätt att se på saker är ganska egocentriskt. Och som sagt vet jag fortfarande inte "hur ful" du är på utsidan. Bara vad du visar upp av insidan.

Jag tror helt ärligt inte ett skit på att det är mer synd om dig än "alla andra"; och jag tror fortfarande att det där "det" inte handlar om fysiskt utseende utan om personlighet och den kan man delvis forma själv; genom beslutsamhet och ibland professionell hjälp.

Bortsett från mina ungar, så är det nog viss risk att jag också dör och blir begravd av stadsmissionen; såvida jag inte fortsätter att vara en så fin vän till mina vänner som jag är. Menar du att du inte har vänner heller?

Du skrev inte rätt ut om du sökt KBT eller testat dig runt ORDENTLIGT i terapeutdjungeln(För det kan ta tid där med att hitta rätt); men jag rekommenderar dig hur som helst att göra det.

NÄ. nu SKA jag dra nått gammalt över mig för ikväll. *ledsenledsenledsen Sa ikväll* (inte varje kväll man förlorar en vän man faktiskt älskat innerligt)

God natt tråden!

Bortsett att du har en oändligt stor anledning att leva, vilket i relation till ämnet isåfall redan är förkastat, eftersom tanken var att det var just att man inte hade någon alls. Inte att man hade sina barn och eller sambo och eller annat, då blir det givetvis helt annorlunda.

Har fått hjälp så sätt, men än en gång spelar det inte någon jvla roll, eller jo, lite, hur jag mår, så länge inte någon ger mig en chans eller bjuder in mig eller välkomnar mig eller liknande. Vad är meningen med att må jättre bra och inbilla sig att man är accepterad, omtyckt, etc, när man inte är det?? Det är ju som att inbilla en som är förlamad, att han visst kan gå och hela tiden ramlar.

Och jo, det finns en del som kanske skrivet, en som var vääääääldigt stor, då jag är väldigt kort och rätt liten själv, så kändes jag väääääldigt liten, det var en som bara hade ett ben, det var en annan som var blind och det var faktiskt en annan, hon hade inga ben alls. Men kalla mig idiot nu och önska mig nu ett helvete för jag var så in i helvetes ytlig att jag inte valde någon av dem, önska mig nu ett liv i ensamhet, om du tycker det.

Men visst, om du anser att jag är det, så betyder det ju också att då får jag acceptera att andra tar mig för handikappad och den biten. Vilket jag kanske är, jag vet inte, om man tror alla dem hundra tusen, så e ja de.

Och visst, om jag träffat någon som givet mig kärlek och trygghet som hjälp, som funnits och som älskat mig och som trott på mig, skulle jag troligen inte vara där jag är nu. Japps, min föräldrar finns, även om de är fosterföräldrar, de fanns när det inte blev som det skulle. Givetvis var dem ju ovetandes om mitt öde och att inte kunna göra dem stolta så som JAG vill, det sårar också så in i helvete. Även om mina föräldrar aldrig sagt eller pressat ett dugg på utbildning, typ av jobb etc, så känns det så jävla pissigt att inte åstadkommit ett dugg.

Ja jag vet inte, känns bara som att mitt liv närmar sig mer och mer att nå ett permanent slut. Hoppas på att kunna dö när jag sover, för jag brukar drömma bra, då kommer jag att dö på bästa sätt, lycklig och glad.....

• Anonym (Fula)
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-08 10:29:02 följande:
    Du. Nu svarar jag dig en sista gång, för det är inte riktigt dialog här; för du svarar inte riktigt rakt på frågor, och lyssnar inte riktigt på vad jag säger.

Du svarade inte på om du fått KBT terapi? Och även om du provat en, prova en till. ge inte upp. Det kan ta tid att hitta "rätt" hjälp. Tror ärligt att det är där ditt problem ligger, inte i att hitta en människa som duger för dig som tycker DU duger. För JA; du ratar precis som du blir ratad. och det vittnar om att problemet inte är så enkeltbottnat direkt. Jag har inga problem med om en människa saknar en arm eller ett ben, eller två, jag har bara problem med när människor tror att någon annan kan lösa deras problem ÅT dom.

Du tror alltså på fullaste allvar att OM en kvinna DU vill ha(en som du tycker är fin nog) skulle ösa massa kärlek över dig, så skulle du bli hel och smittad av det där "det" du avundsjukt anser en del andra ha(fast du och jag tycker olika om vad det där "det" är)?

jag tror det är felaktig slutsats; och ärligt så låter du otroligt djupt deprimerad. (och då blir tankar och känslor alltid förvrängda, och ibland otroligt irrationella) Och det går att ta sig ur det; om man vill och kämpar hårt och söker och tar emot hjälp. Och som sagt inte ger sig, om första och andra och tredje hjälpen man får inte hjälper.

Ingen människa kan älska någon annan hel. Det är bara så det är. Det du utstrålar är inte kärlek till dina medmänniskor, det är ett desperat behov av bekräftelse och andras omvårdnad(är vad dina texter här vittnar om hur som helst), och det är ingenting som lockar människor att älska en annan människa. Det lockar bara andra att tycka synd om dig, och det antar jag att du inte vill ha. Utan äkta kärlek.

med full respekt för din smärta, SÖK HJÄLP, och sluta inte söka den. Och lös dina inre problem och lär dig att älska dig själv precis som du är, så kommer troligtvis också kärleken från en kvinna att komma till dig. (inte alla förunnat kanske att hitta rätt i djungeln, men dom flesta gör nog det troligtvis till slut; en parrelation är inte en rättighet; det är en ynnest om man hittar rätt i det)

Lycka till och ta väl hand om dig.

Hej på dej igen.

Du kan läsa i en annan tråd jag skrivet,

något djupare:

www.familjeliv.se/Forum-4-50/m62414523.html

och något mer bister och hatisk:

www.familjeliv.se/Forum-4-50/m62423699.html

• Anonym (Fula)
    Klöset skrev 2011-12-08 11:53:42 följande:
    Jag reggade mig på en "snusksida" och ja jävlar vad det ramlade in mail. Synd att det inte går lika bra på tex hp där man har bild och allt, för det har jag INTE lagt upp på snusksidan
    Vad är det för "snusk sida" ? Är du tjej kille? ålder?
  • Anonym (Fula)

Varför VILL ni "överleva" nätdejtingdjungeln??

Det innebär ju att ni FORTFARANDE vill vara singlar, eftersom ni inte kan överleva dem på samma gång som ni lämnar den och om ni lämnar den så är ni troligen inte singel och det är väl det som var målet från början?

• Anonym (Fula)
    Legacy skrev 2012-03-11 18:47:58 följande:
    Ja alltså, jag vill ju bara ligga? Så det är ren överlevnadstaktik som diskuteras härinne.
    Är du man kvinna
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!