Bellis797 skrev 2011-09-20 20:56:56 följande:
Jag har kanske utåt en rätt självsäker utstrålning, social o trevlig o det är jag men just gällande min kropp o utseendet har jag verkligen komplex för , det har blivit värre när jag blev singel. Att man vill se bra ut, vara i form o så för annars så träffar man ingen.. Det är så dumt tänkt , jag vet för insidan är också a-o men så ser man alla par som ser så lyckliga ut , i form o bara sådan utstrålning... Det kan göra att jag tycker singellivet suger.. Är det bara jag , eller vad säger ni singlar,. känner ni mer press eller struntar ni helt i det?
Jag känner precis likadant.
Jag har nog missat många chanser till toppenkillar just för att jag är så osäker på mig själv och mitt utseende. När jag är själv så kan jag emellanåt tycka att jag är rätt söt och ibland gillar jag mina former även om dom är överflödiga, men så fort det gäller att visa upp sig för någon annan så blir jag såååå osäker. Jag tänker hela tiden att jag ska gå ner i vikt och träna, men det är lättare sagt än gjort när man har småbarn..
Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 21:52:23 följande:
Jag förstår dig! Och det gör nog de flesta. Som singel blir man oftast ännu mer osäker.
Och det är klart att utseendet spelar roll! MEN ha i åtanke att alla inte har samma smak. Finns säkert tusentals killar som tycker att du har idealkroppen.
Och trots att jag inte tränar det minsta och har en hel del extra kg så finns det de som tycker att jag har idealkroppen.
Om man ser till mina vänner så har jag t.ex en vän som älskar såna där spinkiga små rocker-killar. Sen har jag en vän som vill ha såna som är supertränade med väldigt tydliga muskler. Och sen har jag en som gillar "mjuka killar" med lite mage och en stor famn. Och med största sannolikhet så varierar smaken lika mycket hos män, tror du inte?
Men jag förstår dig, jag tänker också på det. Tänker att jag borde träna och gå ner i vikt. men jag tycker liksom ändå att jag är rätt så söt. Typ

Jag kan inte ha det i åtanke, allvarligt.
Även fast jag vet att jag själv är svag för just spinkiga rocker-killar och ogillar muskliga killar så kan jag inte förstå att killar har olika smak också. Jag inbillar mig att alla vill ha en smal, vältränad tjej med långt hår, sött ansikte och stora bröst.
Jag inser nu att jag kanske borde jobba lite mer på mig själv kanske