Inlägg från: mikipiki |Visa alla inlägg
  • mikipiki

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Är så ny på detta, blev medlem på HP igår och har redan blivit bombaderad av en massa killar. Har pratat med en som jag tycker känns vettig, han verkar dock inte gilla mig nåt speciellt.. Hur vågar man gå på date? Haha, jag känner mig så nervös av att bara tänka på det, och då har ingen ens frågat mig. Jag har alltid träffat killar genom kompisar innan så det har blivit mer "naturligt" Glad

• mikipiki
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-16 20:31:48 följande:
    Välkommen in i djungeln!

Jag vet inte hur man vågar, man bara gör det. Första gången/gångerna kan det kännas lite konstigt men när man är veteran som jag så gör man det bara
    Tackar Glad Känner mig ändå helt lost och jag tror jag övertolkar allting som skrivs till mig också. Killen som jag kände att jag klickade med har inte hört av sig nu på rätt många timmar, men han har varit inloggad. Möh, han som verkade så omtänksam o fin...
  • mikipiki
    Anonym (ny) skrev 2011-09-16 23:04:59 följande:
    fast jag är inloggad från min mobil så det ser ut som om jag är inloggad helat iden men jag sitter inte o glor på mobilen i timmar!
    Känns som om många har bråttom o vill att killarna ska svara direkt, alla kanske inte har tid med det?
    Ta det lite lugnt, han kanske är på släktmiddag
    Haha ingen aning, har redan tröttnat på det hela.. Känns som man börjar skriva med en massa människor, men så tar det bara stopp efter ett tag. Jag tror jag har för höga krav på hela grejen, hahaFlört
  • mikipiki
    Glädje58 skrev 2011-09-17 14:44:22 följande:
    Jag är så himla trött och besviken på nätdejting, det händer ju fan inte ett jäkla dugg. Det värsta är att när jag skaffade ett konto till, bara för att kunna snoka lite grann mer anonymt, så fick jag mejl från flera stycken. Den profilen jag skapade var en riktig tölp med taskig kvinnosyn. Ja ja, världen är bra konstig. 

Jag kommer träffa en kvinna irl, det vet jag... 
    Jag måste bara skriva att jag alltid har trott att du är en tjej när jag sett dig skriva i andra trådar Drömmer Tänk så lite man vet.

Jag börjar undra om det är något med mig som skrämmer bort killar, för jag tycker jag är skitsnygg på bilden som ligger uppe, haha och min presentation är helt okej.. Det känns som att många letar efter tjejer utan barn, i alla fall när de söker någon i min ålder (20).

Nej, säger som Glädje58, jag är helt säker på att jag kommer träffa en kille irl och inte via nätdejting Flört
  • mikipiki
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-17 17:05:01 följande:
    Har de foto men ingen text så dömer jag snabbt med tanken "De tror att de är så jäkla snygga att det räcker med foto"
    Har de presentation utan foto så tänker jag "Hur ful är du?"
    Har de varken foto eller presentation så tänker jag att de inte ens kan ta sig tid att ordna det, då har de nog inte tid med mig Eller att de mest bara snokar runt.

Japp, jag dömer tydligen snabbt..
  • mikipiki
    Glädje58 skrev 2011-09-17 19:12:11 följande:
    Det fungerar nog som en bra filtrering, det där med att ha barn. Det gallrar bort en del oseriösa pojkar.
    mikipiki skrev 2011-09-17 18:13:26 följande:
    Jag måste bara skriva att jag alltid har trott att du är en tjej när jag sett dig skriva i andra trådar Drömmer Tänk så lite man vet.
    Jag har fått höra det många gånger, även att jag är omanlig och nu även bögig.  Skrattande  Det gäller att inte ligga på latsidan om jag ska upprätthålla den bilden  Glad
    Just nu känns det som att det gallrar bort alla dock Flört

Haha, det kan jag tänka mig Drömmer
  • mikipiki
    Glädje58 skrev 2011-09-17 19:16:56 följande:
    Då är det som så att det är fel personer som är ute just nu.

Hur gammalt är barnet?
    Han är tre Glad

Har ju dock skrivit i min presentation att oseriösa personer bör hålla sig borta så får väl skylla mig själv lite kanske Flört Man kanske inte ska informera om att man har vissa men på kroppen efter gravidteten heller Drömmer
  • mikipiki
    Glädje58 skrev 2011-09-17 19:23:55 följande:
    Men du är väl inte intresserad av oseriösa, eller är du?  Killar i din ålder blir väl förskräckta och förvånade när de hör talas om men efter en förlossning, kan jag tänka mig...

Tre år, det är väl en härlig trotsålder :)
    Nej, vill gärna träffa någon som är lite "äldre" så skriver mest till såna som är runt 30 för att dom oftast har lite mildare syn på sånt där. Haha, ja antagligen, men det känns ändå nödvändigt att ha med liksom, så behöver jag inte ge någon falska förhoppningar Glad Haha och det vill jag inte påstå, hur det kan få plats så mycket egen vilja i en sån liten människa är obegripligt emellanåt haha Drömmer
  • mikipiki
    Glädje58 skrev 2011-09-17 20:32:51 följande:
    Jag är själv barnvakt ibland med en kille på snart tre år. Det är en maktkamp ibland Glad
    Ja, verkligen Glad
  • mikipiki
    Bellis797 skrev 2011-09-20 20:56:56 följande:
    Jag har kanske utåt en rätt självsäker utstrålning, social o trevlig o det är jag men just gällande min kropp o utseendet har jag verkligen komplex för , det har blivit värre när jag blev singel. Att man vill se bra ut, vara i form o så för annars så träffar man ingen.. Det är så dumt tänkt , jag vet för insidan är också a-o men så ser man alla par som ser så lyckliga ut , i form o  bara sådan utstrålning... Det kan göra att jag tycker singellivet suger.. Är det bara jag , eller vad säger ni singlar,. känner ni mer press eller struntar ni helt i det?
    Jag känner precis likadant.

Jag har nog missat många chanser till toppenkillar just för att jag är så osäker på mig själv och mitt utseende. När jag är själv så kan jag emellanåt tycka att jag är rätt söt och ibland gillar jag mina former även om dom är överflödiga, men så fort det gäller att visa upp sig för någon annan så blir jag såååå osäker. Jag tänker hela tiden att jag ska gå ner i vikt och träna, men det är lättare sagt än gjort när man har småbarn..
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 21:52:23 följande:
    Jag förstår dig! Och det gör nog de flesta. Som singel blir man oftast ännu mer osäker.

Och det är klart att utseendet spelar roll! MEN ha i åtanke att alla inte har samma smak. Finns säkert tusentals killar som tycker att du har idealkroppen.
    Och trots att jag inte tränar det minsta och har en hel del extra kg så finns det de som tycker att jag har idealkroppen.

Om man ser till mina vänner så har jag t.ex en vän som älskar såna där spinkiga små rocker-killar. Sen har jag en vän som vill ha såna som är supertränade med väldigt tydliga muskler. Och sen har jag en som gillar "mjuka killar" med lite mage och en stor famn. Och med största sannolikhet så varierar smaken lika mycket hos män, tror du inte?

Men jag förstår dig, jag tänker också på det. Tänker att jag borde träna och gå ner i vikt. men jag tycker liksom ändå att jag är rätt så söt. Typ Solig
    Jag kan inte ha det i åtanke, allvarligt.

Även fast jag vet att jag själv är svag för just spinkiga rocker-killar och ogillar muskliga killar så kan jag inte förstå att killar har olika smak också. Jag inbillar mig att alla vill ha en smal, vältränad tjej med långt hår, sött ansikte och stora bröst.

Jag inser nu att jag kanske borde jobba lite mer på mig själv kanske Drömmer
  • mikipiki
    Anonym (ny) skrev 2011-09-21 16:35:05 följande:
    Åh nu ska jag på dejt om 2.5 timme!!! Hade ju bestämt på lördag eg men hade inget för mig i kväll och på lördag är jag eg rätt upptagen så tyckte det var bra och OM det känns bra så kan man ju ses på lördag också

Shit hatar dejter!! Får intala mig att det gick bra sist jag var på dejt...i augusti haha det var ett tag sen

HJÄLP!!!!!
    Lycka till! Flört
  • mikipiki
    Anonym (ny) skrev 2011-09-21 20:11:29 följande:
    Tillbaka från dejten nu. Han såg bättre ut i verkligheten än på bild positivt!
    Får se om han hör av sig...

Vi tog en promenad och det kändes väldigt enkelt, mkt bättre än min förra dejt med den andra killen. Det här kändes naturligt men det var ändå nån spänning i det hela. Han hade dock ett "korrekt" sätt och pratade lite högaktigt haha men det kanske var nervositet för när han skojade så lät han inte så...han var trevlig så han ska absolut få en dejt till om han vill...han var jättesvår att läsa dock. Han sa bara att han tyckte jag var lätt att prata med
    Härligt att det gick bra! Skrattande
  • mikipiki

Krillel - För min del går alla killar som enbart har som intresse att träna, resa, festa bort då dom känns intetsägande. Jag skriver heller aldrig till dom som inte har någon presentation utan bara bilder då dom känns oseriösa. Däremot brukar jag skriva till killar som har någon humoristisk tvist i sin presentation och som beskriver sina intressen lite utförligare. Dock ska presentationen vara skriven med egna ord och välstavad, finns många presentationer därute som är exakt likadana för att dom kopierats från någon sida. Sen så brukar jag såklart gå efter bilderna, föredrar tydliga bilder som på ett tydligt sätt visar utseendet. Skriver inte till såna som har suddiga bilder ur konstiga vinklar då det känns som att dom döljer någon utseendemässig åkomma när de har såna bilder :) jag kanske har höga krav, men hoppas det hjälpte lite iallafall.

• mikipiki

Och gällande svara på meddelanden som skickas så svarar jag aldrig på 'hej, hur är det?' sorten då jag får cirka 20 såna per dag. Svarar på de som uppenbart läst igenom min presentation och skrivet någon/några frågor utifrån den :)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!