Johnny Mnemonic skrev 2012-10-05 15:15:16 följande:
Jag tycker du är nog den som har minst att säga i saken, Du har pratat om ditt avhopp från JV i samtliga trådar jag sett dig, du pratar om det varje gång det kommer upp en diskussion om religion eller tro. Jag har aldrig kommenterat frekvensen och har jag kommenterat så jag har aldrig sagt något annat än gett dig mitt stöd när du pratat om det.
Jag har förövrigt inte skrivit ett dugg om detta här på flera månader, jag skrev i går pga en händelse, fick en följd fråga som jag då tyckte jag skulle lägga tid att svara på. Jag erkänner jag är känslig som satan ibland, en sådan här sak kan få mig att må väldigt dåligt och börja tänka tillbaka. Det går tyvärr fortfarande inte en dag utan att jag tänker på henne och situationen vid något tillfället under dagen. Det har kostat mig nästan allt, vänner, hobby, fritidssysselsättning och hade jag inte jobbat där jag gjort förmodligen jobbet också.
Jag kunde svarat kort "Nej, jag gav upp flera veckor innan polisen blev involverade; Annars hade jag aldrig accepterat ansökan hon gjort." men jag tyckte att jag kunde vara så utförlig som jag kunde för att förklara hur och varför det blivit som det blivit. Jag vet att någon har "diagnoserat" mig, pratat en massa osanningar bakom ryggen osv. Det bryr mig heller inte ett skit att inte du tycker om mig som person- för det är väldigt ömsesidigt jag gillar inte personer som är som du heller; Som du sa det är väl personkemi. Jag o andrasidan känner inte behovet att flicka in inlägg till vad du skriver, även om jag skulle kunna göra det- jag kan läsa och förutspå ditt agerande som en bok.
Du tror också att din åsikt väger tungt varje gång det är diskussion med mig i trådar, jag har sagt det tidigare jag kan nämna tre personer som VARJE gång det blir en diskussion mellan mig och Smecker kommer in och tror deras åsikter i ämnet är mer upplysta och väger tyngre.
Sen spelar det ju ingen större roll vad jag skriver om, för jag skriver ju alltid om fel saker eller vill framstå bättre än andra; skriver för långa inlägg, för korta, för många- För det är ju fantastiskt bra och kul att ha en tex en sådan här sak på sig, att ev hamna i belastningsregistret för att jag älskade någon och ville veta varför hon gjorde som hon gjorde. För att jag berättat detta har jag fått höra från vissa experter här att jag både varit stalker, våldtäktsman, våldsam, kvinnoföraktare, misshandlat osv osv. Men det har jag inte, jag begick fel när jag försökte få henne att svara, jag har sagt jag borde skakat av mig det. Det gick bara inte just då, för mycket saker var kombinerade.
Jag har heller aldrig påstått det varit enbart hennes fel, vi begick båda fel båda efter detta. Men jag säger fortfarande, jag förstår inte varför eller vad jag gjort fel innan, jag hade aldrig gjort något annat än att ge henne uppmärksamhet osv. Sen hände det ibland att jag blev irriterad över att hon hade dålig svarsrespons om man skrev till henne, jag tolkade det som att hon inte var intresserad- frågade, fick alltid svaret att jo det var hon men hon hade inte tid. Så var det med det, nu vet jag att jag tolkade det rätt och var grundlurad. Jag är även så besviken för att om jag gett upp när hon blå nekade mig så hade jag förmodligen än i dag velat tro att jag hade fel.
Varför ville hon undanhålla saker för mig om hon avskydde mig? Hon trodde hon kunde ha mig som vän men hon visste att det inte gick, jag hade sagt det. Jag kan bara gissa att hon trodde hon kunde få båda delarna då, ljuga tills jag tappat intresset och träffat någon annan eller dyl. Nu blev det inte så.
Ja, jag har skrivit om mitt avhopp i många av de trådar jag skriver i. Dock ÄLTAR jag det inte.
Men skitsamma, ös på då om du vill, dina mastodontinlägg brukar jag vanligtvis ignorera, tror jag ska fortsätta med det faktiskt.