Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (e) skrev 2011-09-15 16:40:21 följande:
    Jaha nu behöver jag inte fundera på honom som bor 50mil ifrån som jag tyckte var sååå fin och verkade vettig. Även han har slutat skriva!!!! va f-n! han skrev ändå mycket till mig och att han var nyfiken på mig och att jag verkade vara väldigt intressant. Jovisst!! det här med nätdejting fungera ju inte alls för mig!
    Men? Vad sjutton.. gjorde han inte nån sorts vink om nåt innan han slutade skriva? Han bara la av helt tvärt alltså?
    Det har inte hänt nåt då som gör att han inte kan skriva? När hörde du av honom senast? 
    Anonym (ready) skrev 2011-09-15 17:11:31 följande:

Iam already to go out and flörta och dejta =)

Härligt! Är du med på nån dejtingsite?
    Anonym (ready) skrev 2011-09-15 17:29:26 följande:
    JApp, Happypan
    Hur tycker du att det är där? Finns ju lite olika bud om den saken.
    Jag tycker HP är bra... funkar bra för mig. 
    Anonym (ny) skrev 2011-09-15 17:38:19 följande:
    vad tycker ni om att prata i telefon med någon ni inte träffat förut?
    Jag vet inte varför men jag tycker det är så svårt. Några råd till en fegis??
    Jag brukar våndas lite för det innan jag börjar prata... men det brukar absolut vara värt att prata med varandra i telefon innan man träffas!
    Så mitt ända råd till dig är nog att bara göra det och prata fast det är lite läskigt! Det löser sig och kommer gå så bra så! 
    Anonym (e) skrev 2011-09-15 19:08:42 följande:
    Ingen vink alls tom tvärtom....åh jag har lovat mig själv att inte låta mig dras ner men det är ju det som händer! man känner sig så värdelös... jag ser att han läst mitt sista brev jag skrev och det är snart 3dagar sedan... och han brukar alltid svara på en gång... jaja det var väl inte meningen men jag tycker man förtjänar en liten förklaring iaf. Nu tappar jag ju lusten att skriva långa brev till någon det är ju totalt slöseri med tid och energi!
    Men det kanske finns en förklaring... vänta lite till du!
    Jag gör samma misstag som dig, lovat mig själv att inte dras ner, men det händer så fort man är intresserad av nån, svårt att gör nåt åt.
    Killar verkar mycket coolare på just den biten. 
    Glädje58 skrev 2011-09-16 22:44:23 följande:
    Samtidigt så är det bara våra tankar. Vi vet inte riktigt vad han tycker
    Så sant.

I mitt dejtingprojekt nu så har jag blivit anklagad över att vara osäker och vilja ha svar/bekräftelse på tex sms jag skickat alldeles för fort.
    Men sen visar det sig att han inte ens har fått sms jag skickat, och därför inte svarat. Vilket har gjort att jag blivit frustrerad i onödan och skrivit saker som tolkats helt fel...
    Så man vet aldrig vad som ligger bakom... 

Uppdateringen från mig lyder som följer:

Det strular nåt så in i h-e ibland... Det finns ju definitivt kemi mellan oss när vi träffas men däremellan? Så mycket strul och kommunikationsmissförstånd att jag blir galen!
    Detta bådar inte gott och nu vet jag inte om jag ska lägga ner dejtandet eller om jag ska boka in nya..?

Blir kompett galen! Förstår inte varför allt ska vara så svårt i att träffa nån att älska och bli älskad tillbaka!?

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 12:36:12 följande:
    Vad är det för problem som uppstår menar du? Att ni missförstår varandra när ni pratar i telefon? Skickar sms?
    Det är när vi försöker chatta eller sms:a med varandra. Allt, ALLT blir bara fel.. sen pratar vi i telefon osv.. och löser saker.. men sen är vi tillbaka där igen och försöker chatta och allt bara rasar ihop igen... jag har aldrig varit med om detta??
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 14:49:18 följande:
    Jag har också varit med om det men vet faktiskt inte vad det beror på. Att  man är olika?
    Kan ni inte sluta chatta och bara prata i telefon istället. Skicka nåt sms men aldrig ta ett samtal/en diskussion
    via sms.
    Ni kanske behöver lära känna varandra bättre för att ni ska fixa den typen av kommunikation?
    Tack för din input i detta! {#emotions_dlg.flower}

Ja, det är nog för att vi är olika. Men är det så, så kan det väl aldrig bli nåt bra av det i slutändan ändå?
    Problemet är ju att det är ju inga diskussioner från början. Han eller jag bara skriver nåt (i all välmening) och så uppfattas det helt plötsligt bara fel från andra sidan och vips så är ju diskussionen där..
    Jo, jag har sagt att vi får sluta att chatta med varandra. Men det är ju lättare sagt än gjort, när båda helt plötsligt befinner sig på msn Glad 

Vad har hänt i dina erfarenheter med detta fenomen? Har ni slutat höras eller vad har hänt? 
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 15:09:04 följande:
    Det har hänt mig riktigt tydligt två gånger och båda gångerna la jag ner det. kanske hade det funkat men jag blir för irriterad. Tycker inte att det ska vara så himla komplicerat för då tappar jag lusten rätt snabbt.
    Men jag har iaf en vän som varit med om samma sak och är nu sambo sedan 2 år med denna kille så visst jag det funka. Men jag har inget tålamod
    Hehe okej! Glad
    Jag skulle också lagt ner det direkt om det inte var för att det ändå är sån kemi mellan oss när vi träffas... men jag får nog ta och inse att detta är döfött.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!