Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Sofia1970 skrev 2011-08-14 22:50:14 följande:
    Härligt med lite hångel i praktiken. Hoppas det blir bra på tisdag oavsett hur det går sen.
    Tack! Det hoppas jag med
    Ernst Hugo skrev 2011-08-14 22:57:20 följande:
    Så det blev fest istället för dubbeldejt? *L*
    Jepp! En väldigt trevlig fest dessutom. Kände knappt nån, sånt är kul
    Baginbox skrev 2011-08-14 23:44:17 följande:
    Om en man hade skrivit att han hittade ett "ungt exemplar" som han  "smakade lite på" men att det inte är aktuellt med något mer så är min fördomsfulla uppfattning att han hade fått sina fiskar varma. Alltså, sexuell objektifiering gäller enkelriktat. När en kvinna skriver så så uppfattas det nästan som lite gulligt. Jag tolkade ditt statement som att du hittat en liten unghunk som minsann bekräftade dig men som bara var lite ball för stunden och absolut inget som var något att ha i längden. Jag kan ha missuppfattat det, har jag det?
    Men alltså du, det där var sagt med en himla massa glimt i ögat. Och när du skriver "Jag tolkade ditt statement som att du hittat en liten unghunk som minsann bekräftade dig men som bara var lite ball för stunden och absolut inget som var något att ha i längden" så har du ju lagt in 78453 värderingar och tolkningar som jag inte sa.
    1. Han bekräftade mig, precis som jag bekräftade honom
    2. Att det aldrig skulle bli något var väldigt ömsesidigt.

Och jag kan LOVA dig att hade du skrivit samma sak efter att ha varit på en fest hade jag bara skrattat och gjort en "tummen upp".

Så du är mer än välkommen att sexuellt objektifiera någon ung förmåga ästa gång du är på fest
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-15 00:13:09 följande:
    Varför måste alla i hela världen tycka det ena eller det andra. Jag tycker att vi har en så pass god stämning i den här tråden att det inte är något problem att skämta m något sånt här. Man som kvinna. Jag tror inte att jag skulle ha reagerat annorlunda om Baloou skrivit det.
    Exakt, precis helt och hållet så tycker jag

Och nu tycker jag att vi lämnar ämnet om sexuell objektifierings vara eller inte vara. Precis som diskussioner om feminism och sisåntdär
    Jag vill diskutera dejting
    Baginbox skrev 2011-08-15 00:25:57 följande:
    Det är i viss mån sant att jag lade in mina värderingar. Men när jag läser om "ungt exemplar" så är det svårt att inte tolka det, för du håller inte på med en avhandling eller? Jag tillåter mig att tvivla på att, från dig undantaget möjligen, reaktionerna inte skulle låtit vänta på sig om jag hade uttryckt mig likadant.
    Jag tycker, med all ödmjukhet, att du borde släppa ämnet.
    Och jag tror även att du har fel angåengde eventuella reaktioner du hade fått i denna tråd
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-15 00:36:23 följande:
    Just det!

Och bara för att undvika att tala om ålder så har jag börjat tänka lite för mycket på dejten från i våras som hörde av sig igen. Honom blir det nog inget seriöst med, men jag träffar honom gärna igen. Inom fyra veckor ville han ha en dejt sa han. Hmmm... Borde man skicka ett sms till honom om någon vecka eller ska jag spela cool och låta honom kontakta mig? Cool 
    Det är väl helt okej om du hör av dig? Det är ju han som varit kontaktsökande nu? Då kan gott du också bjuda till lite
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-15 00:52:30 följande:
    Ha ha
    Ja man ska inte hålla inne med sånt då kanske.
    Synd att det är lättare att låta bli att skicka sms till dom man inte är så intensivt intresserade av. Obestämd  
    Det är enbart för att livet inte ska vara för enkelt och smidigt. Då hade vi tröttnat
    Men jag förstår vad du menar. Hade gärna slutat tänka på killen jag ska träffa på tisdag. Känner inte alls igen mig och jag får mest huvudvärk av detta

Nu ska jag ragga upp min säng. Sov sött!

Idag är det dags för min dejt med 41-åringen och jag är nervöööööös

Jag håller med att luften gick ur tråden lite och det var sååå tråkigt. Speciellt eftersom den gjorde det precis när jag skulle på min dejt med 41-åringen

Men vi glömmer det där och fortsätter som vi gjort innan. Jag har gillat stämningen i denna tråd hela tiden och det fixar vi lätt igen

Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 14:48:55 följande:
    Men hur gick det då?!!
    Jag vet inte riktigt faktiskt det var trevligt, vi gick en promenad och satt och pratade på en bänk. Skrattade mycket och sådär. Men det första jag märkte var att han var otroligt nervös så jag vet inte riktigt om hans riktiga "jag" kom fram.
    Vi skildes åt efter 2,5 timme och efter några timmar skickade han ett sms där det stod "Sov gott när det är dags " Väldigt kort och ingenting om att det var trevligt att träffa mig?! Men han hörde ju av sig och det tänker jag att han inte borde gjort om han inte ville prata mer med mig. Jag svarade iaf en timme senare att det var kul att träffa honom och att det var skönt att se att han inte hungrade ihjäl på vägen hem (han var väldigt hungrig)  och sen önskade jag honom en godnatt. Sen har jag inte hört av honom...och han brukar skicka sms på morgonen när han sitter på buss till jobbet.

Men vad vet jag om nånting egentligen?!
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-17 13:46:39 följande:
    Jag har en fråga...Ska jag dejta en gift man, som är olycklig i sitt äktenskap, eller inte? Om det bara vore för sex så fine, men han (och jag) verkar längta efter något mer. Ingen bra idé eller hur?
    Klart som f*n att du inte ska dejta en gift man!
    Vill han nu dejta så kan han återkomma när han lämnat sin hustru.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!