• Madida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Åh! Ibland blir man så rörd när man får meddelande på nätet. Fick detta på Badoo alldeles nyss. Tänk så fint han ställer upp för en medmänniska.

"Du har inga barnet jag ge dig om du ring mig 0733-xxxxxx"

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Madida
    Niklas2k skrev 2013-04-11 18:18:06 följande:
    Fan vad snällt. Finns barnet redan tro? Ska ni köpa det? Måste det produceras? hmm så mycket frågor.
    Ja det väckte så himla många tankar och känslor på en och samma gång. Svarade givetvis med några följdfrågor.
  • Madida
    Heidi1 skrev 2013-04-11 18:29:58 följande:

Vilken snäll man. Han kan du ju inte dissa.
    Givetvis inte. Hiis ö kiipör!
    lemonina skrev 2013-04-11 18:39:15 följande:
    Haha Madida du lyckas då få de mest knasiga meddelanden du måste iallafall lyckas få dig en massa skratt.

Jag är lyckligt lottad! Solig
  • Madida
    Shades skrev 2013-07-17 12:33:30 följande:
    Äh, den här får buffas upp litet grand. :)

Jag vill bara påpeka hur ohyfsat jag tycker det är när folk inte ens bryr sig om ett kort (men ändå tydligt "jag är inte intresserad") svar när man skriver till dem. Det har inte hänt en enda gång att jag inte svarade på en fråga från någon (förutom en grabb som undrade om han fick bli min sexslav...) trots att jag inte var intresserad.

Jag tycker nog allt att man kan vara hövlig nog att svara men kanske visa att man inte är intresserad om så är fallet...

Hur går det för er andra då?
    Haha, vi andra som hängt ihop nästan sedan början startade en privat sluten tråd då. Så jag har sett denna tråden som död. Vissa av oss dejtar, vissa lever i relation, nån har blivit sambo och nån är singel. 

För att besvara det övriga du skrev får jag nog säga att jag är en sån som inte alltid svarade. Om nån skriver "Hej, hur är läget?" ska jag då svara "Jag är inte intresserad"? Känns bara löjligt. Får man inget svar så känns det svaret liksom självklart. 
  • Madida
    Shades skrev 2013-07-17 17:46:32 följande:
    Litet som jag då :)

Tänkte väl att ni hade gömt er ;)
    Tja, jag tycker det är ohövligt om någon spenderat litet tid på att knåpa ihop något till mig och så svarar jag inte ens. Jag menar, om jag kort svarar på frågan men inte ställer någon motfråga så visar jag att det inte blir någon dialog samtidigt som jag respekterar personen bakom frågan.

Så tänker i alla fall jag :)

Som kvinna funkar det dåligt. Om jag svarar att det är bra med mig så fortsätter personen skriva.
    Däremot svarar jag alltid om man ser att någon verkligen lagt tid på att skriva ett personligt meddelande till mig 
  • Madida
    Shades skrev 2013-07-17 19:04:30 följande:
    Gott att det går bra för dig :)

Ok, om någon ställer en fråga till dig på stan, besvarar du den då eller behandlar du personen som om den inte existerar? Jag svarar och av samma anledning svarar jag på de PM jag får. Nu är  ni två som anser det är onödigt att svara en främling så det kanske är mitt sätt att betrakta människor som är fel...

Klart att ditt sätt inte är fel. Och jag svarar människor på stan, om de inte är otrevliga eller odrägliga på något sätt. Men som kvinna på nätet får man (orättvist?) många mail och man blir tyvärr lite avtrubbad. Det har hänt att jag svarat att jag inte är intresserad och har flertalet gånger fått svar som "Varför då?", "Hur fan vet du det?" "Tror du att du är bättre än jag?" "Nej och jag är knappast intresserad av dig heller din...."
  • Madida
    Shades skrev 2013-07-17 22:38:48 följande:
    Jodå, det funkar här. Ingen som vunnit mitt hjärta men jag mår inte dåligt av att vara singel :)

Kanske det men för mig så hör det till god ton att svara om någon tar sig tid och skriver till mig. Nu hör väl till saken att jag aldrig skickat iväg ett "Tja, läget?" utan det har alltid varit något som intresserat mig hos just den individen. Kanske därför jag reagerar som jag gör.

Å andra sidan är de som inte svarar alls uppenbarligen inte människor jag skulle vilja umgås med ändå så det kanske är bra att det blir som det blir ;)

Med andra ord är alla vi kvinnor här i tråden såna du ändå inte vill umgås med
  • Madida
    cajsasmamma skrev 2013-07-25 08:16:50 följande:
    Såg att denna gamla tråd hade fått lite liv igen! Tänkte bara hoppa in och säga att jag idag lever ihop med mannen jag träffade i januari. Vi letar efter gård att köpa efter att hans hus blivit sålt.
    Träffades via nätet och det klicka direkt på första dejten och nu har vi tre blivit en liten familj!
    Hoppas att alla andra ha de bra!
    Underbart att höra! Solig
  • Madida

Hur trist det än är så spelar utseendet roll. Stor roll. Och jag pratar inte med folk som inte har åtminstone EN bild. Är jag på tjurigt humör kräver jag att de ska ha minst två En enda bild säger egentligen väldigt lite. Själv har jag 5 bilder eller nåt sånt, har jag för mig. Inte varit inne på varken Badoo eller HP på ett tag.

• Madida
    nelly82 skrev 2013-08-03 16:32:21 följande:
    Så sant, bilder är viktiga!!! Inte bara för att de visar personens utsende, men ofta avslöjar de mycket om personen själv....hur bilden är tagen, om ett ex är bortklippt, är det alkohol en masse involverat, kan han bjuda på sig själv etc....

Och om det är en tjej, är bilden tagen snett uppifrån där det både bjuds på rådjursögon och ankläppar
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!