Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
visma1 skrev 2013-10-10 09:41:55 följande:
Om jag läser mellan raderna så har du en lång kravlista till och med innan man ses? Nu är jag inte medlem på någon dejtingsajt längre men där upplevde jag det som om folk har extrema krav både på personlighet och utseende innan man ens ses. Och när man väl ses så görs en bedömning inom 1 minut om man ska ses igen. Och nej, jag är inte ful och dumHade faktiskt en lång diskussion med en kompis om just detta igår. Hur sjukt och nästan overkligt det är.
På nätet handlar det till 90% om utseendet. Det är helt enkelt så man fångar någons intresse på en dejtingsida. Jag är tyvärr själv likadan. När jag skulle renovera så fick jag ett par gånger hjälp av samma kille på Ikea för att planera mitt kök. Hans utseende var absolut inget jag hade tittat extra på. Men jag gillade hans sätt att vara, rolig, charmig och lite kaxig. Hade lätt kunnat bjuda ut honom om han inte hade en enorm ring på fingret.
Men, hade jag sett samma kille på en dejtingsida hade jag bara bläddrat vidare.
Så tror jag tyvärr att det är för de flesta. Man har en enorm kravlista och missar på så sätt en jäkla massa folk. Just för att det är på nätet.
Jag borde starta ett singelcafé. Så följ kan umgås som normala människor