Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Dejting) skrev 2011-08-08 17:32:03 följande:
    Håller med Väntar. Nu ska du inte grubbla över vad å hur många gånger di skrivit till honom. Det går ändå inte att ändra på nåt. Du hat visat att du är intresserad. The ball is in his court now. Men hur gick daten med ynglingen? :)
    Fast nu behöver jag inte grubbla tror jag. Solig
    Sofia1970 skrev 2011-08-08 17:29:39 följande:
    Låter lovande!

Visst gör det.  Drömmer
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-08 18:16:42 följande:

Men Mia Förvånad Vad hände med 26-åringen?

Inlägg 875
    Häng med lite här nu.  
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-08 18:16:59 följande:
    Så itne heller han försökte med nåt? Flört
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 17:57:26 följande:
    Fast nu behöver jag inte grubbla tror jag. Solig

Visst gör det.  Drömmer
    Håll oss gärna uppdaterad!!! Jättespännande. När är kräftskivan och när inväntar du svar från honom?

Nej han försökte inte med något. Och inte jag heller vill jag poängtera. Jag tror bara att vi landade i det där otroligt bra kompisskapet.

Jo det ska jag göra. Jag hade nog inte väntat ett så snabbt svar. Nu vet jag att hans barn är hos honom och då brukar ju inte alltid tiden framför datorn kunna prioriteras. Kräftskivan med båt är från fredag till lördag. Men om det blir kräftor och badtunna hos honom istället så är väl inte dagen så viktig.
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-08 18:26:41 följande:
    Ahh tackar, men hände det verkligen inget? Kanske skönast i längden om ni är kollegor Glad

Ja han är ju inte en kollega längre. Annars hade jag nog inte ens bjudit hit honom tror jag.
    Och ingenting hände. Ha ha. Inte det allraste minsta. Det värsta som hände var att jag fick världens goaste kram när jag följt honom till bussen dagen efter och att han glömde sina solglas här, som jag fö lovade att lämna tillbaka i helgen, men jag fick ju lite annat för mig då *harkel*
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-08 18:47:24 följande:
    Pratade med en kompis om vilka mina krav var efter jag dissat veckans dejt innan vi hann träffas. Jag raddade upp följande.
    trevlig
    klar med barn
    kunna ta ansvar för sig själv och sitt liv
    Inte vilja träffas alltför ofta. (inte varje dag hela tiden, men gärna varje vecka)
    Inte ha åsikter om mitt liv (i praktiken inte sura för att jag prioriterar en ehlg med tjejkompisarna istället för med honom mellan varven)
    ja så ska han inte vara nån toffel

Hon gratulerade till ensamhet i de närmsta 60 åren och tyckte jag kunde medla fred i mellanöstern istället. Det var troligare att jag skulle lyckas där.

Åh andra sidan är jag klar med barn, jag tjatar inte om vi inte ses på en vecka eller så, men är trevlig när vi ses utan att sura för han har haft annat för sig, jag har inga åsikter om hans liv och jag är definitivt ingen toffel och jag uppskattar nån som har egna åsikter.

Ska det verkligen vara omöjligt?
    Jag tror att om man träffar rätt person så kan man helt plötsligt göra avkall på ett eller annat "krav". Jag hade satt en lägre gräns på 38 år, vilket jag ändå tyckte var lite lågt. Den kille som jag har träffat nu är 34 år. Och hade jag inte träffat honom live först så hade jag kanske aldrig tänkt på honom. Samma sak så har jag alltid tänkt mig att jag ska träffa någon med högstadieutbildning. Den här killen har "bara" gått gymnasiet. Så han hade aldrig dykt upp i mina sökningar.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 18:56:46 följande:
    Jag tror att om man träffar rätt person så kan man helt plötsligt göra avkall på ett eller annat "krav". Jag hade satt en lägre gräns på 38 år, vilket jag ändå tyckte var lite lågt. Den kille som jag har träffat nu är 34 år. Och hade jag inte träffat honom live först så hade jag kanske aldrig tänkt på honom. Samma sak så har jag alltid tänkt mig att jag ska träffa någon med högstadieutbildning. Den här killen har "bara" gått gymnasiet. Så han hade aldrig dykt upp i mina sökningar.

Äsch. Högskoleutbildning menar jag ju!
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-08 19:08:34 följande:
    Ta bort krav? Hur menar du nu?   Kul att du hittade nån som verkar bra.
    Ja det fanns tydligen inga 21-åriga vrålsnygga miljonärer som kunde laga mat så jag fick ju skjuta perspektivet en aning. Oskyldig 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-08 19:27:43 följande:
    Man tar på sig nåt man trivs bra i och känner sig fin i, bländar av ett leende och tänker "vågar jag inte så kommer jag aldrig träffa nån"

Jag har träffat killar som varit så nervösa att de darrat eller svettats, tycker faktiskt bara det är sött. Det är okej att vara nervös

Precis. Man gör som pingvinerna. Tvekar ett litet tag men sen är det bara att kasta sig i.

Tänk så här. Om du aldrig frågar så   måste du vänta på att någon annan gör det och då blir det kanske aldrig någon dejt. Och om du frågar kanske du inte får ja varje gång, men någon gång så kommer du att få det och det är ju bättre än att bara vänta på att någon annan ska fråga dig. Så kortfattat: Sannolikheten för att få en dejt ökar radikalt om du frågar själv.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-08 19:35:15 följande:
    jag har redan fått ja för dejt han väntar på mig...men jag tar mig liksom inte iväg!

Aha
    Precis som Sofia säger. Kör på bara. Tänk på det som en styrkeövning. Du kommer att klara det och du kommer att känna dig ännu starkare efteråt. Intala dig själv de så att du inte bara tror på det utan att det blir verklighet också.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-08 19:34:04 följande:
    Har du inga krav på att de ska var Gudomliga i sängen utöver det? Vilka låga krav du har.

Jamen det är han ju. Så det kravet behöver jag inte ens diskutera.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!