Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

GentleManiac skrev 2012-02-11 01:03:44 följande:
    jag är lika totalt skadad och ärlig online som jag är irl, det finns det flera som kan skriva under på
    Skadad var ordet. Way to go!
    When I get out of bed in the morning, the devil says, - Aw shit, he's up!
  • Smecker
    NatalieH skrev 2012-02-11 09:59:35 följande:
    Haha, går typ aldrig ut längre och går ut en gång i månaden?! Det tycker jag är ofta, jag har inte varit på krogen på typ 3 år tror jag
    Jag vinner. 2007 eller 2008 senast.
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 10:33:12 följande:
    haha kallas för ironi ;) tänkte att folk borde lärt sig att jag har lite ironiskt inslag i det jag skriver... Kanske borde vara mer tydlig i framtiden, tack för att du påpekade det..... 

Elitisktiskt kvasi-intellektuellt inslag tror jag det kallas.
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 10:36:35 följande:
    När var det? Folk tenderar att glömma anonyma människor som inte vågar visa vilka dem är..... Jag kan ta kritik o jag står för det jag skriver även om det blir lite fel ibland.... 

Kritisera mig med ditt nick istället visa lite civilkurage det vinner du på i längden.  
    Diskussionen blir väl inte annorlunda för att det står ett nick istället för "anonym"? Eller förändras dina åsikter beroende på vem du diskuterar med?
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 10:51:04 följande:
    Det är mina erfarenheter som jag har av de kvinnor jag har träffat så ja det har du rätt i....  Det kan jag erkänna blev dumpad av den tjejen jag älskade för jag började studera. bla  Föör då kunde jag inte köpa materiella ting i samma utsträckning.....  Tänk istället vad det är för händelser som kan ha bidragit till detta...... Alla kvinnor är inte bra kvinnor o många utnyttjar killar o jag har haft min beskärda del av det.....  
    Nice. Baserar din uppfattning om kvinnor på.. umm.. tre kvinnor? Statistiskt säkerställt underlag? Felprocent på.. hundra procent?
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:09:41 följande:
    ja precis det är nog därför jag blir missuppfattad, svårt då jag tagit avstånd från många jag växte upp med.....  Dock lyser det igenom ibland vad jag kan ha haft för uppväxt för den de personerna som kan mkt psykologi och kommunikation förstår nog detta bättre än mig.....
    Tycker snarare du, utifrån det du skriver, blir exakt rätt uppfattad. Eller så kanske du inte behärskar det skrivna ordet så väl som du tror.
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:04:35 följande:
    Nej men det är allt får många sådanna som jag har träffat, när jag som student förväntas att bjuda heltidsarbetande tjejer med bra jobb på allt när det gäller dejting o resor är det ngt som är sjukt fel.... 

Därför jag har slutat att dejta eller tjötar lite ibland men ngn tjej med det känns lönlöst.... Jag kan erkänna för dig lelle att jag har haft funderingar på att hämta hem en ryska.

Jag kan hyfsat bra ryska och har en gammal polare som bor där.  För de flesta av mina erfarenheter säger att tjejer bara är ute efter pengar o materiella ting o då kan jag likväl hämta hem ngn kompis  till han som bor där som e sjukt snygg.... Så du förstår säkert min uppgivenhet 
    Driver du med mig? Senaste två gångerna jag var ute blev jag bjuden, de tyckte att det var mer rättvist eftersom jag är student och de hade det bra ställt. Jag har ingen aning om vad det är för gold diggers du råkat ut för, men att basera sin uppfattning om kvinnor på endast det urvalet?
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:15:25 följande:
    jo när du är anonym står du kanske inte direkt för det du skriver.... Varför skulle personen annars välja ett anonymt nick för att bara påpeka att Star detta kan missuppfattas som sarkastiskt eller kränkande av vissa här i forumet var snäll o tänk på det.  Även om inte du eller vissa andra tänker på det så tycker jag att det kan vara stötande.

Om personen istället skriver så kan jag be om ursäkt o säga att jag uttryckte mig kanske lite kupigt så som du ser mig mig o Gentle jag förklarar gärna hur det ligger till för han. För han är iaf ärlig o påpekar om jag uttrycker mig klantigt eller på ett felaktigt sätt i hans ögon....   
    Det där är ju bara tillrättalagt BS. En persons åsikter är inte mindre värda för att h*n väljer att skriva anonymt, det är fortfarande samma åsikter. Sen väljer du själv att gradera andras åsikter, men det är mer ett problem hos dig.
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:18:59 följande:
    yaki da... Alltså det är hårfin ironi borde inte ha skrivit så, tror vissa killar här förstår vad jag menar.... Det e lite skämt term 
    Eh? Snacka för dig själv, tackar som frågar. Jag fann det bara stötande.
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:31:27 följande:
    Det handlar om att vi lever i ett kunskapsbaserat samhälle, varför tror du att universitetet är till för alla. Högre utbildning skapar en högre förståelse för samhället. Skulle du vilja gå till en psykolog som är snickare o prata om dina känslor ?

Tror du han förstår det du anförtror honom o han kan hjälpa dig?  till att må bättre om du skulle må dåligt? 
    Högre förståelse för samhället? Du skojar va? Högre utbildning är det som polariserar samhället, det är bara att kolla högernissarna på Handels vs vänsternissarna på Sociologen tvärs över gatan. Högre förståelse.. hahahahahahaha.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!