Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Johnny Mnemonic skrev 2012-10-09 11:52:33 följande:
    Ja det fyller funktionen att det orsakar onödiga debatter som kunde spenderas på att diskutera något reelt problem.
    De onödiga debatterna skapas (oftast) av dem som inte har tillräcklig tankeförmåga för att förstå att ordet faktiskt fyller en funktion.

• Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-10-09 11:52:24 följande:
    Bra krav!
    Klart det är, annars skulle jag ju inte ha det! FlörtSkrattande
  • Cocacola
    ulfsas skrev 2012-10-09 23:12:12 följande:
    VA, uppskattade inte du mitt lilla brevGråter

Ni kan kalla mig Kunglig Hovlevrantör för idag körde jag Kronprinsessan Mary till Stockholm. Skall inte tvätta handen på minst tre månaderSkrattande Hon var fin.
  • Cocacola

Sova vad är det?

Bättre att försöka klura ut huruvida det är ok att tycka att den här förkylningen är jobbig eller ej.

Grundargument: Jobbiga skitförkylning

Men:

Ungarna har magsjuka - klart jobbigare

Men igen:

En kompis har fått cancer. Vilket gör att ovanstående känns som skitsaker att gnälla om.

Ytterligare ett men:

Någonstans i sorgearbetet efter att C dog bestämde jag mig för att det måste få vara ok att tycka att små skitsaker är jobbiga. Min förkylningsluddiga hjärna minns inte varför just nu men jag minns att det av någon anledning är viktigt.

Dessutom sänker förkylningen min stressnivå rejält vilket är något jag verkligen behöver, så den gör rejäl nytta.

Slutsats: Kan jag få byta ut allt argumenterande mot en massa hångel? Jag orkar/vill inte tänka mer på ett tag. Jag strejkar, behöver semester. Och hångel. Och sen vakna och inse att det mesta som hänt de senaste åren bara varit en sjuk dröm. Life is a bitch and then you die. Eller?

Behöver helt klart sova, återkommer förhoppningsvis med en positivare inställning imorgon. God natt!

• Cocacola
    visma1 skrev 2012-10-10 07:54:43 följande:
    Vadå jag har väl inte för höga förväntningar och krav? Fattar inte alls varför jag är singel

Men jag fattar inte det där? Det handlar väl om prioriteringar? Visst jag svarar inte direkt på alla sms men får jag sms av nån jag bryr mig lite extra om är det självklart att jag svarar direkt om jag kan, annars så snart jag får möjlighet.

Nja, både ja och nej. Om jag inte svarar direkt så kan det dröja ett bra tag innan det blir av.
  • Cocacola
    Night sky skrev 2012-10-10 09:29:11 följande:
    Ja, visst finns det haha!
    Men jag ska inte klaga. Visst är det lite trist utan de där crazy mailen man fick på hp. Men får ju egentligen så mycket finare och mer betydelsefulla små meddelande nu. Så valet är egentligen inte så svårt om jag måste välja

Cocacola: Hoppas du sovit gott inatt och att du vaknar starkare idag! 
    Tack! Sovit gott och tydligen drömt något bra, minns inte vad men det påverkar ju sömnen åt det bra hållet iaf. Vet inte om jag är riktigt vaken än. Återkommer efter en kopp te. :P

hur har du det?
  • Cocacola
    Night sky skrev 2012-10-10 10:31:01 följande:
    Jo, tack jag har det bra. Har blivit helt frisk från en förkylning. Är ledig idag och ska åka iväg och hälsa på en kompis och hennes lilla dotter lite senare, ska bli så trevligt. Har inte träffat dem sen i våras!

Jag tror att du kommer tillbaka mycket piggare och gladare efter en kopp te! Man blir alltid glad av te! Tungan ute
    Åh, det låter som en bra dag. Solig

Te löser allt! Näsan... Fick mig iaf en macka och en kopp pepparmyntste. Tänkte göra något med koffein i när jag kom tillbaka till detta hus, och ta en dusch men då fanns det inget vatten. Hade däremot superlugna och nöjda barn så jag vågade mig inte in på vårat rum hehe Tack och lov för bolibompawebben tydligen. Jag häckade i uppehållsrummet så länge, lugnt och skönt. Insåg också att det finns en hel del trevliga fördelar med att bo i korridor. Mötte vältränad granne i bara handduk i korridoren. Tungan uteFlörtSkrattande

• Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-10 11:47:30 följande:
    Hahaha satt uppe och pratade relationer med syster igår och hon var mycket fundersam till hur folk pallar att vara med en och samma jättelänge men så knäckte hon koden. Man har bara sex i missionären de första åren när man ändå är nykär liksom, sen bygger man på och introducerar ridställning efter typ 5år sen bakifrån efter 5år osv. Så inte sexlivet blir tråkigt liksom. Man sparar på karamellerna så de räcker längre Hahaha hon är så smart min lillasyster
    Hahaha! xD Hmm...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!