Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hallooo! Vilka är vakna?

• Cocacola

Konstaterar att mina tankar cirklar mer i dejttankar igen, suck! Ville ju fokusera på annat ett par veckor till eftersom det iaf inte lär hända något innan dess. Skulle helst inte vilja tänka så mkt på hur det blir då men hur låter man bli? Gick ju så fint så varför börjar jag nu?

• Cocacola

1, Jag tänker för mkt nu igen

2 Saker och ting går oväntat bra, trots sjukor, vilket tydligen rör om en del

3. Allt blir bra

4, Just nu övertrött, hyffsat förkyld och vill helst bara hångla en stund och slippa tänka på annat än det.

5. Ska sova Förvånad

6. I´ll be back

God natt!

• Cocacola

Har varit och handlat godis -en del planerat och en del oplanerat

Lördag och det är väl vad de flesta barnfamiljer gör, så långt inget konstigt.
    i s
    I vilket fall hade vi bestämt att vi skulle köpa naturgodis idag, plockade ihop en påse och ställde i vagnen. Gick iväg och hämtade lax och något mer återkommer strax efter och möter inte bara de två barn som inte följt med och hämtat laxen utan även en tant. Tanten i fråga hade hämtat ytterligare en liten kundvagn eftersom hon sa att de hade bråkat om vem som skulle köra den, vi står nu bredvid hyllan med vanligt lösgodis och i vilket fall gjorde hon på något vis kopplingen att det kanske inte var vagnen de bråkade om utan godispåsen i vagnen. (I detta läge står barnen lugnt bredvid vagnarna och det tidigare "bråket" var minstingen som blev arg för att äldsta ställde tillbaka en tidning han lagt i vagnen, som vi inte heller skulle ha dvs inget problem) I vilket fall bestämmer sig tanten för att även ösa detta ickeexisterande problem och talar om för minstingen att han ska få plocka ihop en egen godispåse!?!?

Meddelar tanten att vi inte ska ha sånt godis och att vi redan har det godis vi ska ha. Tanten börjar ändå hjälpa minstingen och jag meddelar en gång till att vi inte ska ha något mer. Varpå hon säger något om att jodå, bara några stycken så att han också får en påse. Meddelar minstingen att han måste dela med sina syskon. Vill undvika bråk säger hon och meddelar att han måste dela. Så det blir 3 av en sort, 1 av en annan och 2 av en 3:e. Så de får lika många (men olika sorter, för det blir det ju aldrig bråk om...)

Är vid det här laget både förbluffat irriterad och full i skratt. Vad i hela världen gör människan lixom? I vilket fall tycks hon i detta läge till sist uppfatta att jag inte uppskattar hennes "hjälp" och häver ur sig "oj då, ja det var ju inte meningen att du skulle behöva betala för det här" och plockar fram plånboken. Påpekar att det väl inte riktigt var det som var problemet och får väl bland annat ut mig något om att detta snarare skapar mer bråk än mindre om nu något... Då tycker hon att jag borde dela upp godisarna direkt och tänker lägga över några i den andra påsen, den med naturgodis och frågar om det är ok om hon tar i dem med fingrarna...

Ser min äldsta i ögonvrån och ser att han riskerar att bryta ut i skratt när som helst vilket jag också är på väg att göra. Lyckas i vilket fall få stopp på tanten och kommer därifrån och bryter ihop av skratt så fort vi kom utom synhåll.

Tvångshandling av lördagsgodis med andra ord. Inte riktigt vad jag hade räknat med. :P

• Cocacola
    takida skrev 2012-10-13 10:41:33 följande:
    Tja en av mina gamla kks vill ju ses, och han är jäkligt rolig och bra i sängen;)
    Skulle tom tänkas kunna bli en trekant! ;)

En lever ju bara en gång:):)
    Du funderar alltså på om du ska ta det lugnt ett tag eller ha trekant? Nån gyllene medelväg kanske. Eller gör helt enkelt det som känns rätt för dig.
  • Cocacola

Är av nån anledning inte helt nykter

Skrev till pojkstackarn och chattade ett tag . får nog läsa igenom det imorgon

Men nu - vem kommer med pizza till mig? ska sabba de senaste veckornas fina viktminskning tror jag, om inte alkoholen grejjat det redan. :P

• Cocacola

Fint! Letade efter något onyttigt jox men med min shopping på senaste tiden var det ju dömt att misslyckas. Hittade iaf en måltidsersättning med chokladsmak sen magsjukeshoppnignen, låter iaf onyttigt (och är väl med allt kemiskt skit för den delen= men jag kanske är glad för det imorgon.

• Cocacola
    MrC skrev 2012-10-20 09:33:05 följande:
    Pizza idag runt kl 14?
    Eller vi tänkte ta Jensens kanske... (vi=jag, Fv73 och 7åringen)
    Låter kanontrevligt!

Jensens?

Några små detaljer som bekymrar mig dock, till att börja med: Är inte ni i sthlm?
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-10-20 11:08:02 följande:
    Jo, vi är i Stockholm.
    Blir väldigt långt att åka... Flört Är 6-7mil från Göteborg i nuläget.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!