Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (h) skrev 2011-11-22 09:00:52 följande:
    är osckså född i småland. Ljungby
    Jag är född några mil söderöver längs E4
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    bellis79 skrev 2011-11-22 09:20:15 följande:
    Jag har en stor rädsla att vi börjar prata lite för mycket 6 o allt handlar om det, är kanske lite känslig men då vi bara träffats 3 månader o allt är nytt, vi är ett par o gör saker ute och håller hand o sånt så trillar iaf han in på 6 väldigt mycket i sms o prat o sånt... jag kan säga att jag har svårt att inte heller göra det o är nog på jag med men är så himla rädd att det blir någon sådan relation bara o inget annat.
    Eller så är det så att vi börjar hitta varandra o ibörjan är man väl som kaniner, inte vet jag...
    "Bara" 3 månader? Frågan är mest, gillar du sex? Gillar du att prata om sex? Om ja på båda, vad är problemet? Gör ni annat än rumlar runt i sängen så anser iaf jag att risken är rätt liten att han är ute efter ett "sånt" förhållande.

Överanalysera inte allt, det är det mest avtändande som finns.
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-22 11:24:56 följande:
    Precis mina tankar som snurrar i mitt huvud med min dejt. Jag är också så rädd att det bara blir ett "sånt" förhållande och han inte är riktigt seriös.
    Men han har ju iof inte sagt annat än att han skulle vara seriös.. men ändå... För jag är absolut INTE intresserad i bara en sexrelation. 
    Men varför oroa sig för saker man ändå inte kan kontrollera? Varför inte njuta till 100% av tiden tillsammans med din dejt istället för att i bakhuvudet oroa dig? Lev lite mer i nuet, det som kommer det kommer, vare sig du vill eller inte, medans nuet bara finns just nu och kommer aldrig åter. Är det så du vill komma ihåg dejterna, som tiden du gick och oroade dig för ifall han bara var ute efter din kropp?
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-22 12:06:07 följande:
    Smecker skrev 2011-11-22 11:34:51 följande:
    Men varför oroa sig för saker man ändå inte kan kontrollera? Varför inte njuta till 100% av tiden tillsammans med din dejt istället för att i bakhuvudet oroa dig? Lev lite mer i nuet, det som kommer det kommer, vare sig du vill eller inte, medans nuet bara finns just nu och kommer aldrig åter. Är det så du vill komma ihåg dejterna, som tiden du gick och oroade dig för ifall han bara var ute efter din kropp?
    Jag vill ju inte oroa mig, tror du det är nåt jag bestämt mig för att göra för att jag tycker det är kul eller?
    Jag tycker ju om den här killen och skulle verkligen tänka mig en fortsättning och om han bara är ute efter att utnyttja mig så vill jag inte vara med om det... är det så illa av mig att vara lite orolig??? 
    Jag har väl ingenstans påstått att det är illa av dig att oroa dig. Däremot tycker jag att det är meningslöst att oroa sig över saker man inte kan veta och inte kan påverka, använd tiden till att njuta av livet och ha roligt istället. Du kan inte påverka honom, men däremot din egen inställning. Dessutom tror jag väl att du vill att killen skall ha förtroende för dig, eller hur? Ha då detsamma för honom.
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2011-11-22 12:15:17 följande:
    Nä fan nu tänker jag gå helt på min känsla!! Om det inte känns helt 100% så varför ska jag hålla på att låtsas?! Jag tänker att jag ska ge dem fler chanser men innerst inne har jag ju ändå bestämt mig och då är frågan vad som kan ändra denna uppfattning? En dejt till lär väl knappast ändra den.

Jag vill ha HELA paketet! ALLT ska kännas bra! Jag menar inte att man ska bli tokkär på studs men man ska känna att alla bitar passar på nåt vis!
    Jag tänker så diplomatiskt hela tiden. Jag är så jävla snäll hela tiden och vill vara alla till lags i stället för att säga, "nej jag kände att detta inte var nåt för mig" jag har så svårt för konflikter och att liksom säga saker som kan göra nån annan ledsen. Detta att träffa nån är ju dock bara JAG som kan bestämma och jag ska ju inte fortsätta träffa nån för att vara snäll!
    Så din idealbild av hur det skall gå till är att killen ger dig en timma där du får visa vilken underbar och trevlig människa du är. Hinner du inte göra det på en timma, eller om det bara känns 98% rätt, så skall han dumpa dig? Fast du kanske bara hade tänkt att det skulle ske åt andra hållet?

Intressant..
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2011-11-22 12:58:13 följande:
    det känns som om alla missförstår mig när jag menar att det ska kännas "rätt". Jag menar inte att man vet precis hur en person är, att allt bara säger klick och sen vill man leva resten av livet ihop efter 1 timmes dejt. Får jag inte det klicket så lägger jag ner!
    Så är det inte. Det jag menar är att det ska kännas så intressant att man vill träffas igen. Att det är en person som verkligen "haffar" mitt intresse. Förstår ni hur jag menar?? Inte att jag känner "jaha men ja jag kan väl gå på en dejt till då för jag har inget bättre för mig..."

Verkar ha svårt att förklara mig för att folk ska förstå
    Ja, du uttryckte dig kanske lite dåligt. Det du skriver nu låter mycket vettigare.
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-22 13:02:12 följande:
    Nä, det har du inte. Men jag bara säger att det inte är nåt jag helt kan styra över. Känslorna kommer oavsett om jag vill det eller inte. Visst kan jag försöka att förtränga dem och det försöker jag göra eller kanske inte förtränga men jag hanterar dem. Jag njuter jättemycket av den tiden när vi är tillsammans osv
    Men om det känns bra med honom så skadar det ju inte att ha lite förtroende för honom med
  • Smecker
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-22 18:41:46 följande:
    Jag kan bidra med kassa ordvitsar då
    Jag kan bidra med.. jag kan bidra med.. jag kan bidra med.. med.. vafan, jag kan ta med en bappelsin!
  • Smecker
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-22 18:47:30 följande:
    Hahahaha gubbjävel
    Nästan så jag satte påtåren i vrångstrupen.. I beg your pardon?! Förvånad
  • Smecker
    racer x3000 skrev 2011-11-22 18:55:35 följande:

" target="_blank">

Jag VET.. men hon kallade MIG gubbjävel Förvånad Ser jag ut som Ulf Elfving? Seriöst? Från den här vinkeln då? Ha?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!