Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ooohh.. nice. Jag kan skriva som anonym först 22/3.. måste ha förargat någon rejält

When I get out of bed in the morning, the devil says, - Aw shit, he's up!
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-02-14 13:58:42 följande:
    Haha... så vad hade du ställt till med nu då?
    Same old, same old.. påtalade för en person att h*n hade ett odiagnosticerat begåvningshandikapp och borde söka hjälp.
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-02-14 14:00:06 följande:
    hahahaha fast det gör väl inte dig något? du brukar väl ändå inte skriva anonymt
    *hrm* har väl hänt någon enstaka gång..
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-02-14 14:03:07 följande:
    Va.. för det tycker jag nog att du behövt vara avstängd lite längre! Det var inte snällt gjort!
    Jag var ovanligt snäll den här gången.. vanligtvis kallar jag en debil kretin med grava kognitiva störningar för just en debil kretin med grava kognitiva störningar.
  • Smecker
    Niklas2k skrev 2012-02-14 14:25:17 följande:
    Man får linda in påhoppen lite så slipper man att få fan från moderatorerna. *vet*
    Du Nicke.. det är mig vi pratar om, ok?
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-02-14 15:25:26 följande:
    Nej, jag är trött på att bara vara snälla killen som ställer upp till höger och vänster. Vad har det gett mig de senaste tre åren när det gäller närhet, mys och sex? Nada...
    Ställa upp kan man göra ändå, det ena utesluter inte det andra. Det gäller bara att inte vara dumsnäll. Nej du, se till att ta för dig av livet.
  • Smecker
    takida skrev 2012-02-14 15:25:57 följande:
    haha precis, att linda in det lite vet du väl inte ens vad det betyderFlört
    Rakt på sak bara!:)
    För att hålla oss till sanningen, så vet jag visst hur man lindar in det. Jag har bara ingen lust, det är tråkigt att linda in det och de flesta förtjänar inte ansträngningen det tar att linda in något. Jag kallar en kofot för kofot, en hjärna för hjärna, och resultatet för köttfärs. Simple as that.
  • Smecker
    takida skrev 2012-02-14 15:28:30 följande:
    Jag är på god väg att sålla mig till skaran som tänker, funderar o analyserar..... Jävla skit!
    I måttliga doser är det nyttigt. Om du tänker för mycket på nästa steg, kommer du tillbringa livet på ett ben.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-02-14 16:01:01 följande:
    Jag har varit dumsnäll. Men jag ska försöka att skala bort det snälldumma och bara behålla snällheten. Alltså, det är inte så att jag ska sluta vara snäll. Men jag kommer att se till att tillgodose mina behov mycket mer. Och då finns väl risken att en och annan kan uppfatta mig som dum. En jäkla balansgång...

Härligt att ha dig tillbaka Smecker Glad 
    Kul att vara tillbaks. Vad vore jag utan er.. en herde utan flock

Skillnaden är att du mycket väl kan vara snäll, men HELT på dina villkor. Du väljer. Vill du vara snäll? Var det. Känner du inte för det? Skit i det. Och, viktigast av allt, du behöver inte och skall inte rättfärdiga dig själv inför andra. "Därför" eller "För att jag inte känner för det" är fullt giltiga skäl.

Det är ingen balansgång, det är en bred gata, DIN gata. Om folk står på trottoaren och uppfattar dig som dum för att du går i mitten på din gata, tja.. varför bry sig? Var sann mot dig själv istället, det kommer förhindra att folk utnyttjar dig, men det kommer å andra sidan i längden att komma dina vänner tillgodo. De vänner som du känner att du får ut något av, som ger lika mycket som de tar, de kommer du automatiskt att investera mer i. Och få samma tillbaks. De andra.. de är de som kommer tycka att du är dum. Varför bry sig?

Jag själv slutade för snart två år sen att vara så förbannat snäll. Det har iofs lett till 4 avstängningar på FL sen november, men det är det lätt värt. Hade jag lindat in saker och ting skulle det inte vara "jag", och jag vägrar vända ut och in på mig för folk. Så en person som jag anser ha ett odiagnosticerat begåvningshandikapp, och borde söka hjälp för det, får höra det.. och jag får en liten paus härifrån
  • Smecker
    takida skrev 2012-02-14 16:00:37 följande:
    Jag går inte runt o tänker på nästa steg, eller tanken finns såklart där men inget jag lägger någon vikt på. Just den biten tänker jag att jag tar när och om den kommer. 
    Jag tänker mer på att han börjar kännas lite off kanske... Men vi ska ju ses ikväll så då får jag bättre chans att känna av honom. 
    Då är jag helt med. Klart såna tankar dyker upp ibland, främst när man inte har hunnit etablera en fungerande vardagskommunikation. Men det kommer, om han inte lyckas fucka upp det.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!