Inlägg från: Anonym (Singeln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singeln)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Dejting) skrev 2011-07-29 19:31:56 följande:
    Sen kommer hans förklaring:
    Nära betyder att jag är nära dig och det betyder inte komma och ta dig skönt! Nej det betyder att säga hej! Du drar egna slutsatser och det är farligt!!

Jag dööööööööööööööööööör!
    Ja vad är det med dessa killar egentligen? Det är sånna man ska hålla sig låååångt borta från. Som tur var så var han inte direkt svår att "upptäcka"
  • Anonym (Singeln)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-29 19:59:04 följande:
    Tjohooo! ny dejt iövermorgon Solig
    Bra jobbat!
  • Anonym (Singeln)

Ni verkar ju vara med på lite olika sidor men är det någon som är med på match?
    Har snart varit medlem i en månad och kan ärligt säga att hälften av mailen som skickas till mig kommer från män som är ungefär 18+ år äldre än mig, de flesta bor inte ens i Sverige. Tror de själva att det skulle kunna fungera med den distansen eller den åldern för den delen?

Ja idag är jag lite små trött på det här med nätdejting..

• Anonym (Singeln)
    LivingEasy skrev 2011-07-30 18:15:33 följande:
    Inte många.. De blir färre och  färre för varje sjukskriven, pillerätande, alkoliserad , fysiskt nedsatt person med svartsjukesyndrom jag träffar....
    Nej nu va jag elak och cynisk , men man har ju varit på en del ruggiga dejter/startat upp kortare förhållanden där dessa dåliga drag kommit fram.
    Så man börjar ju låta som er tjejer. DET FINNS INGA BRA MÄN!   (nu glömde jag inte caps^^)

Visst jag vet att det är svårt att hitta nån runt min ålder, med lite stil, inga barn eller max 1. Jobb, och inte massa bagage.  Men det är ju oxå en beskrivning på mig, så borde det inte finnas 1 bra tjej åt mig ?
    Hon kanske inte finns där just du söker bara, eller just nu 
    Har tänkt lite på det där, man letar som en tok via nätet men egentligen kanske "dröm partnern" står i ica-kön bakom dig och så struntar man i att titta bak "för det kommer ändå aldrig vara någon där".
  • Anonym (Singeln)

Har tagit en data- och dejtingpaus på ett par dagar. Måste erkänna att det var rätt skönt

Iaf skulle jag behöva lite råd. Vet att det talades om det här med killar/tjejer som går in på ens sida flera gånger om men aldrig skriver något. Jag har råkat ut för det där med MEN det är någon jag gärna skulle vilja ha kontakt med. Han skickade en "flirt" och jag skrev då ett meddelande, han svarade inte men fortsätter gå in på min sida och har mig även som favorit. Vad gör man? Han kanske inte är betalande medlem (match) och därför inte kan se vad jag skriver? Eller vad kan man göra som icke betalande, någon som vet?

• Anonym (Singeln)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-03 17:10:45 följande:
    @Singeln: Det enda du kan göra är, om jag minns rätt, att köpa till nån funktion som gör att även ickebetalande medlemmar kan läsa dina meddelanden. Å andra sidan så tycker inte jag att man är seriös nog om man väljer att inte betala för sitt medlemskap. Han vill säkert först se sig om.
    Nej det stämmer ju. Bestämt mig för att inte göra något åt saken, jag har trots allt redan skrivit en gång och ingen mail fanns det gömd i hans presentation.
    Tack hörrni!
  • Anonym (Singeln)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 18:04:38 följande:
    Tack!!

Då återkommer jag med rapport om det blir dejt *L* 
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-04 15:00:52 följande:
    jag tycker nätdejting är perfekt! Är glad att jag lever i den tiden nätdejting var startad Som småbarnsförälder så kan man då "dejta" när man vill på kvällen o man kan ta det i sin takt tills man känner sig redo att träffas. perfekt! jag tycker man lär känna en person ganska väl genom att chatta/maila. de som är intressanta åtminstone!
    Jag håller med, eller till viss del iaf. Är grymt för mig som har min dotter på 100%. När hon sover sitter mamma vid datorn

Samtidigt som jag kan tycka att lite av "spänningen" försvinner, man får oftast ändå veta väldigt mycket om den andra innan man ses.
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-05 10:23:54 följande:
    Idag förstår jag varför man inte ska ha varandra på facebook innan man känner varandra bättre.

I hans logg hade en tjej (en verkligen skitsnygg tjej) skrivit till honom.
    -När ska vi ses och kolla på nästa säsong?
    Han svarar:
    -Nästa helg om du kan =)

Ja, jag veeeeeet, urlöjligt, fånigt och jag har inte ett jävla DUGG med det att göra.
    Men...det störde mig lite...

Suck, jag är en kass dejtare
    FB kallas inte för relationsdödare för inget
  • Anonym (Singeln)

Fasen, vet inte om jag vågar eller orkar med det här längre.
    Jag är en sån som tar låååång tid på mig att komma till skott, när jag väl gör det ska allt helst gå snabbt. Men även för att vara mig har jag tagit lite väl lång tid på mig att komma iväg på en första dejt och nu funderar jag helt på att sluta med det här.
    Antar att min självkänsla sjunkit en bra bit det senaste året

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!