Inlägg från: Anonym (Bored) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bored)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Kort sagt: Är det tillfälligt får hon en skön upplevelse för att jag KAN. Är det kärlek får hon en underbar upplevelse för att jag VILL. (och då även åt andra hållet såklart)

• Anonym (Bored)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-16 12:31:30 följande:
    Hehe.. jo, kan ju inte låta bli att fundera lite på det du skriver, trots vilodagen Glad

Jag är ju precis mitt upp i dessa tankar i mitt huvud. Ska till min dejt ikväll (3:e dejten) hem till honom och äta middag... så detta "problem" är mycket aktuellt för mig just nu.

Så svaret är alltså: Ha sex om man vill eller kan och sen får man ta konsekvenserna efter. Blev det nåt eller inte? Det vet man ändå inte förrän efteråt iallafall Flört 

Tillbaka på punkt ett igen... Skrattande

Ha en lugn och fin vilodag Bored och tack för att du ville filosofera lite med mig Skrattande
    Aldrig fel med litet funderande :)

Men visst borde man, på tredje dejten, kunna börja diskutera hur det känns?
  • Anonym (Bored)
    giftgrodan skrev 2011-10-16 17:48:07 följande:
    bored: var går din gräns för vad som är ok att göra på första dejten då?
    Om klimax för kvällen resulterade i en kyss (inte med tunga utan endast lätt fuktade läppar) så skulle det , i min värld, vara nästan helt perfekt.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-10-16 18:24:53 följande:
    Tror du får skriva det i din annons då: Kvällen måste resultera i en kyss utan tunga, blir det mer än så kommer jag inte att vilja fortsätta träffa dig.

Vet du - ta detta som en grund för att fundera över din inställning till tjejer som du dejtar. Vi är flera som överraskats över sin attityd. Och kanske du kan förändra ditt tänk?
    Vet du - nej, jag behöver inte ändra mitt tänk i denna frågan bara för att några i detta forum är såpass lössläppta att de inte skulle passa mig i ett längre förhållande. Det är varken fel på mitt tänk eller på er som lägger upp er så snart ni kan utan bara ett konstaterande att vi (som partners) inte är kompatibla.

Saken är ju att jag inte vill ha er och om detta irriterar, förvånar eller upprör så är det ert problem och inte mitt.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-10-16 18:51:31 följande:
    Jag personligen skulle aldrig ha sex på första dejten. Men jag skulle inte döma dem som vill ha det.
    Och jag tycker synd om de tjejer du träffar och som kanske faller för dig.

Men som du säger - vi är olika!
    Ah, men märk väl, jag dömer dem inte. De faller bara inte mitt hjärta i smaken. Saken är ju samtidigt den att jag inte kan avslöja detta i förväg ty då finns risken att kvinnan i fråga kommer förställa sig och inte vara den hon är.

Jag har svårt att tycka synd om de som väljer att ha sex med mig första dejten då det är självvalt. De får definitivt en engagerad sexpartner under den tid "akten" varar.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-10-16 19:09:22 följande:
    Fast jag gissar ju att du har en presentation på dejtingsidan där du utger dig för att vara ute efter ett seriöst förhållande?
    Absolut! Och det är precis det jag söker! Däremot kommer jag inte leva i celibat tills dess mitt hjärtas utvalda uppenbarar sig.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-10-16 20:21:56 följande:
    men likaväl som at tjejen är lössläppt o har sex på första dejten så har ju även du det, varför då ha det om du är så seriös? 
    Vad är det som du inte förstår i resonemanget "Om det blir sex första dejten blir det inget förhållande"? Det seriösa förhållande jag söker börjar inte med sex och om kvinnan i fråga inte har något emot att rulla i sänghalmen såpass tidigt får hon absolut göra det men då blir det ingen andra dejt.
  • Anonym (Bored)
    giftgrodan skrev 2011-10-16 20:46:19 följande:
    FÖrlåt om jag är otillbörligt nyfiken men hur går det egentligen till när ni hamnar i säng med varandra då? Är det bara hon som tar initiativ och du bara hänger på?
    Pretty much. Hon sparkar in dörrarna och jag vandrar bara igenom dem.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-10-16 21:04:34 följande:
    känner mest att du verkar ha inställningen att du ser ner på dem som har sex på förstadejten
    Du är medveten om bristen i det uttalandet va (iom att även jag har sex på första dejten)?

Att slicka någon upp i brygga har inget att göra med känsla utan det är endast teknik och målmedvetenhet. Om hjärtat skall vara med krävs det mer än bara nakna kroppar...
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-10-16 21:10:05 följande:
    Jag tycker att du är oärlig. Du kan ju faktiskt säga nej! 
    Varför? Jag är inte emot att ha sex.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!