• Soupy

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-22 21:43:48 följande:
    Jag fick precis ett mess på MSN från en snubbe på HP, typ 3 veckor sen vi hade kontakt bara en dag det klickade ingenstans och det var väl ganska... ja. Uppenbart att det inte skulle bli nått mer. Så kom han in på msn nu och följande utspelar sig:

Snubbe "vet du vad jag gör just nu?"

Jag "öh nej"

Snubbe "rastar hunden"

Jag "okej....?"

Snubbe "ja alltså jag ville inte verka för porrig så jag säger rasta hunden"

Han vann en blockering på msn! 

Det finns så många härliga killar!
  • Soupy
    kristinah skrev 2011-11-22 23:06:05 följande:
    jag blockar de som ger mig dåliga vibbar - de som ger ett aggressivt intryck och som verkar vara ute efter enbart sex.
    Jag håller med dig. Onödigt att utsätta sig för otrevliga mail från dårar eller pervon. 
  • Soupy
    Vanilla ice queen skrev 2011-11-23 18:11:48 följande:
    Anonym(ny): jag hade ett konto utan bild på HP men fick inga svar öht. Men med bild får jag mycket mer respons:)) Jag svarar inte på folk utan bild men då kanske jag iof går miste om ngn speciell. Fast han jag ska träffa får jag bra magkänsla av så hoppas det fungerar:))
    Jag kör utan bild på HP just nu. Jag tröttnade på alla ytliga mail så vill inte bli kontaktad av någon som bara sett en bild och inte läst profiltexten. Hellre färre men bättre. Jag har dessutom med flit skrivit en presentation som inte tilltalar killar med en personlighet som inte går ihop med min. Glad

Jag har inte några problem med att kontakta någon som inte har bild, jag är mycket mer intresserad av resten av personen i vilket fall. Ser jag en bild finns det risk för att jag börjar leta fel och det vill jag inte. Kanske därför jag tenderar att hitta killar jag gillar i bloggar och på forum snarare än en dejtingsida. 
  • Soupy
    Glädje58 skrev 2011-11-24 13:38:04 följande:
    Nyfiken fråga vanilla, varför hade du ingen bild från början? Många av de som jag har varit intresserade av (presentationstexten) har inte någon bild alls. Är det för att man inte vill bli igenkänd, är så himla snygg så man vill sålla bort så mycket som möjligt, eller är man inte nöjd med sitt utseende. Eller kanske något annat..
    Jag kan bidra med mina anledningar: Jag är inte jättesnygg men nöjd med mitt utseende och skulle inte ha några problem med att ha bild. Faktum är att jag har haft bild men det som händer då är att man får mail från folk som inte ens brytt sig om att läsa profilen och jag tycker att det är för jävla slappt. Men den största anledningen för mig är nog ändå att jag inte vill bli igenkänd. Jag har ett jobb där jag syns en hel del och jag vill inte blanda privatliv och jobb. 
  • Soupy
    Smecker skrev 2011-11-24 21:46:56 följande:
    Hur aktiv är du?
    Det går i perioder. Men jag är mer aktiv irl än på nätet. Gillar att prata och småflirta lite.
  • Soupy
    Smecker skrev 2011-11-24 21:52:43 följande:
    Är det kul att leta, eller kul att bli uppletad?
    Jag föredrar att vara den som tar kontakt. Får inte ut något av att få uppmärksamhet av män som inte intresserar mig. 
  • Soupy
    Vanilla ice queen skrev 2011-11-24 23:07:39 följande:
    Soupy: jag tror du kommer långt med att vara dig själv och självständig. Personligen avskyr jag killar som verkar needy;)) Så jag gissar att det är samma åt motsatt håll!...
    Jag hänger inte riktigt med på vad du menar så jag kör på nicka och le just nu
  • Soupy
    Klöset skrev 2011-11-24 23:17:35 följande:
    Jag skulle kunna döda ( " ") för sex. 

Hur överlever ni utan? 

Sjuk fråga men jag är seriöst nyfiken. 

Vem har sagt att man måste vara utan? Drömmer
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!