Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Legacy skrev 2012-03-03 18:20:44 följande:
    Nu är jag hemma igen och jag möts av en ekande gästbok, ingen Jonas

upptäckte att jag åkt 2 mil i onödan för att köpa sushi, det fanns 5 minuter bort tydligen  

Det är bara för att du inte bjuder mig. Dålig karma.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 18:53:34 följande:
    Du hade kanske fått en virusinfektion på köpet  det hade vart nått! Sushi OCH virus!

Virus? Jag har två barn, bring it on! Sushi däremot är alltid sushi, man kan inte få för mycket.. kolla in www.eest.se - lunchbuffé from heaven.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 19:06:06 följande:
    Jag känner att jag fan inte orkar träffa nån just NU för att det tog fan på krafterna att avsluta något sådär som igår. Kraften rann ur mig jag är rädd att träffa någon som är lika på igen, det var som att riva av ett plåster som satt extremt hårt. Och inte fan gick det fort med en svidande känsla efteråt, utan som att dra av det saaaaakta.

Enkel lösning: Låt bli att träffa någon som är osäker, bor för långt bort och är ett plåster.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 19:08:26 följande:
    GAH! Sushi! Den här sushin jag hittade i Angered är fruktansvärd. För mycket ris och laxen var inte bra. Stort minus, synd för de var ju så nära!

Buffé brukar jag äta minst en gång i veckan annars på Mr. Johanssons där har de en stor sushidisk och en lunch går loss på 80 spänn har jag för mig med fri påfyllning av dricka. Jag brukar ta mest bara sushi typ... 20-24 bitar. Mina kollegor kontrollräknar alltid för de tycker jag är som ett tivoli när jag äter.  

Eest tar runt 90 kr inkl fri dricka. Finns lite thai-mat med om man ledsnar på sushin.. såg du bilderna? Det är som en sushi-orgasm i munnen.. kockarna är väldigt kreativa!
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 19:14:50 följande:
    Jag såg bilderna och blev ännu mer besviken på skräpet jag har på bordet här. Sesamfröna var liksom sega dessutom, allt kändes... väldigt B. Ett enda plus som många missar är att wasabin var väldigt lätt att röra ut i sojan!

Men men alltså en erfarenhet rikare till den här helgen så slapp jag våndas över att jag missat något bra jag måste testa Eest så fort jag får chansen tack för tipset! 

Säg till så får du sällskap.

PS.. wasabin äter man rå, alternativt doppar ingefäran i. Rensar bihålorna på ett kick!
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 19:11:09 följande:
    Japp det är tillagt i listan, stora problemet här var inte avståndet utan mer plåstereffekten och oförståelse. Och en gnutta självkänsla och egen vilja hade inte varit fel.

Nu tar jag en öl för att fira att jag äntligen är på bättringsvägen, jag har suktat LÄNGE efter den här ölen men gud vad sakta den går. Jag måste ju trimma levern inför sommaren. *harkel*  

Plåstereffekten uppstår ur osäkerhet. Osäkerhet uppstår ur avstånd. Det är lättare att bekräfta och bli bekräftad när avståndet inte är så stort och man kan ses oftare.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-03 19:25:46 följande:
    Det här med sushi, är det verkligen gott?

Ja
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 19:21:30 följande:
    Jag är lite mesig frtfarande lärde mig äta stark mat för lite över ett år sedan så jag bygger fortfarande upp smaklökarna för att kunna uppskatta stark mat ordentligt så det blir lite rörande ett tag till men jag har börjat smeta direkt på bitarna i vissa fall. Jag hojtar till när det är läge sushi i Borås!

Hojta högt, jag hör lite dåligt
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 19:28:52 följande:
    Jag tror mer det handlade om personlighet och tidigare erfarenheter faktiskt, mycket osäkerhet bakom sig och jag hade ärligt talat dött om han bott närmare för han hade kvävt mig jag hade troligen gråtit för att jag hade känt mig kvävd tillslut. 

Men men utvecklingen går framåt, för varje sånt här bakslag så kommer en ny erfarenhet och därmed en större säkerhet i mig själv vad jag inte vill se hos en framtida partner, under detta året har den listan bara blivit tydligare och tydligare vilket är bra! Personlig utveckling är alltid positivt även om det kan smärta lite när man inser alla fel man gjort men jag är ung så vadfan    

Ja du är ju bara barnet än. Det kommer fler stolpskott.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 19:29:35 följande:
    Tur jag inte är hes längre och låter som Schnappi då

Jag hade förträngt den gröne fan.. fast snäppet bättre än Fest hos Mange och Mange bjuder. Marginellt bättre.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!