Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Legacy skrev 2012-03-03 20:58:51 följande:
    Kom igeeeeen nu vilka är inte luder! Vi måste få veta!
    Det är nog Glädje han menar.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-03 21:04:38 följande:
    Ja... jag vet inte hur jag ska hantera det bara. Jag är ledsen just nu som faaaan. Gråter gå och sova kanske.... skitdag.
    Mås, kaffe, mormor. Sova är aldrig fel. Och du.. det löser sig. Även om det inte löser sig så löser det sig ändå, till slut.
  • Smecker
    Per19 skrev 2012-03-03 22:25:06 följande:
    Har inga kunskaper i farmakologi, utan baserar helt mitt påstående på egna erfarenheter.

Så enkelt är det tycker jag.

Läs på om paracetyaminophenols verkan i kroppen. Bortsett från det så kanske du skall äta Panodil istället.
  • Smecker
    Smecker skrev 2012-03-03 23:11:10 följande:
    Läs på om paracetyaminophenols verkan i kroppen. Bortsett från det så kanske du skall äta Panodil istället.

Fan vad kasst jag skriver.. paracetylaminophenol skall det såklart vara.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-03 23:12:40 följande:
    Fast jag har kört 10mg i en månad och nu 20 mg en månad. Jag blir bara lägre och lägre. Nästan apatisk ibland. Kan ligga i sängen till 12 på dagarna. När ska det vända?

Ring läkaren, byt medicin omedelbums. Tänk på att följa läkarens ordination vid utsättning. Vad äter du nu?
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-03 23:17:10 följande:
    Citalopram 20mg

Be om Fontex eller Efexor istället. Ingen av dem har apati eller förvärrad depression som bieffekt.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-03 23:22:44 följande:
    Jag tycker också att det har gått lång tid nu. Tänkte ringa läkaren nu på måndag och få till en träff.

Jag vet att jag måste trappa ner. Är det så att jag ska ta 15mg, 10mg och slutligen 5mg tror du? Och under hur lång tid ska man trappa ner?

Samma takt, eller något långsammare, än vad du satte in medicinen. Läkaren ger dig exakt besked.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-03 23:24:36 följande:
    Tack för tipset Smecker. Jag ska framföra det till läkaren.

Det är inte så att du kan skriva ut ett recept nu direkt? 

Absolut! Hämtas ut i Ulan Bator på måndag.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-03 23:26:43 följande:
    Vad läskigt egentligen att dessa små piller kan få ner mig på knä på detta sätt. Jag känner ju inom mig att det som håller på nu är helt fel för mig.

Då skall du absolut byta. Pillrena påverkar (hämmar) hur serotonin återupptas i synaptic gap, mellanrummet mellan nervcellernas synapser. Det är ett väldigt kraftfullt sätt att påverka signalöverföringen i kroppen. Inte konstigt att det känns konstigt.
  • Smecker
    Bubsan skrev 2012-03-03 23:28:13 följande:
    Hehe som vanligt när jag skriver ett inlägg så hinner de andra med o slänga in massor

Alla vet ju att Dr Bubsan är lite seg. Och jag skall inte gnugga in det genom att säga att jag ligger i sängen och skriver från mobilen samtidigt som jag spelar WF
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!