FredrikCA skrev 2012-04-10 17:41:09 följande:
...Jag är ju mig själv även när jag skriver långt och formellt. Jag vet bara inte vem jag ska vara inför vilken person- Jag har inget "jag"... Jag vet inte riktigt vem jag är. Jag växlar beroende på omgivning och hur jag uppfattar personen och situationen, Är det en person som är skämtsam så är jag det, Är det en ledsen person så är jag tröstande, Är det en aggressiv person så är jag försiktig. Är jag osäker så försöker jag hålla en neutral inställning...
Det låter som du fortfarande har mycket att lära om dig själv. Du har många roller som du kan plocka fram likt en kameleont. Det är naturligt på ett sätt men samtidigt kan du göra dig själv lite osynlig om du inte visar redan från början vem är du är (om du slipper att fundera på det)
Jag vet att jag kan anpassa mig för olika situationer, men jag vill ju inte anpassa mig för någon som jag ska dejta. När det gäller att uppföra sig i olika situationer som bröllop, begravning, intervjuver, lek med barn, så är det klart att man anpassar sig.
Ju mer du möter människor och kommunicerar, ju mer lär du dig om dig själv