Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Night sky skrev 2012-04-10 13:06:16 följande:
    Jag tycker själv att Pannkakan är den bästa dejtingsidan faktiskt! Lätt att förstå sig på och framför allt gratis och mycket människor!

Jag förstår mig inte på de som granskar texter på pannkakan. Om jag har en fin text och kompletterar med något kul, så nog tusan ska de underkänna den.

När jag sedan idiotförklarar dem i en ny presentation, så godkänner de den. Jag vet inte hur många gånger min presentation inleds med en utskällning. De gillar tydligen att ge igen...
  • Glädje58
    takida skrev 2012-04-10 15:50:58 följande:
    ...Men jag tycker att jag är svinsmart, det måste ju räknas det medDrömmer

Vad det det testet man kunde göra på scans hemsida när de hade bacon-tema?  Foten i munnen
  • Glädje58
    FjärilVingad73 skrev 2012-04-10 16:38:08 följande:
    Hmpf! Och flyget 1 timme. 2 tim 15 min att använda till annat när man är framme.... Oskyldig

Jaaaa, tänk vad roligt att försöka hitta taxi eller buss från flygplatsen. För att inte nämna tiden för incheckning och sånt.
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-10 16:51:40 följande:
    ...Teoretiskt borde nätdejting vara jättebra, Men det känns som alla förväntar sig att man ska skriva som Ernest Hemingway eller något för att som sagt det ska leda till någon längre konversation överhuvudtaget...
    Sluta upp att förvänta dig att man ska skriva som EH. Krångla inte till det...
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-10 17:41:09 följande:
    ...Jag är ju mig själv även när jag skriver långt och formellt. Jag vet bara inte vem jag ska vara inför vilken person- Jag har inget "jag"... Jag vet inte riktigt vem jag är. Jag växlar beroende på omgivning och hur jag uppfattar personen och situationen, Är det en person som är skämtsam så är jag det, Är det en ledsen person så är jag tröstande, Är det en aggressiv person så är jag försiktig. Är jag osäker så försöker jag hålla en neutral inställning...
    Det låter som du fortfarande har mycket att lära om dig själv. Du har många roller som du kan plocka fram likt en kameleont. Det är naturligt på ett sätt men samtidigt kan du göra dig själv lite osynlig om du inte visar redan från början vem är du är (om du slipper att fundera på det)

Jag vet att jag kan anpassa mig för olika situationer, men jag vill ju inte anpassa mig för någon som jag ska dejta. När det gäller att uppföra sig i olika situationer som bröllop, begravning, intervjuver, lek med barn, så är det klart att man anpassar sig.

Ju mer du möter människor och kommunicerar, ju mer lär du dig om dig själv
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-10 17:46:07 följande:
    ...Det är bara frustrerande att man aldrig får chansen att försöka visa hur man faktiskt är och hur många sidor man har.

Du har ju lagt ner mycket tid på att prata med Smecker. Hur skulle det vara om du la ner tid på att berätta mer om dig själv, vad som känns jobbigt med dejtingen, problem och lösningar...
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-04-10 19:47:56 följande:
    Nej nu har ni skrivit så galet mycket igen. Orkar inte läsa bakåt så säg till om jag borde veta nåt. Någon jag borde tycka extra bra om idag? Nån jag inte borde tycka om idag?

Din slöa jäkel {#emotions_dlg.djavulsk}  Nu har jag suttit här och läst i två timmar för att komma ikapp. Och de svar jag ger allt eftersom är som gamla sopor när jag själv har läst mig fram till nutid.

Du behöver inte gilla mig för jag är såååå jävla tråkig...

• Glädje58
    Legacy skrev 2012-04-10 19:51:36 följande:
    fast att anpassa sig det tycker jag mer är en personlighet, jag är sån som person jag adapterar mig efter omgivningen och ser det som en utmaning att möta folk på deras nivå och humor och humör och allt. Jag tycker ändå jag har väldigt bra grundkoll på mig själv. Nu kan ni ju inflika något om att jag har fel om ni vill men men

Jag anpassar mig absolut för den jag dejtar, man lyfter fram de drag och intressen och personlighetsdrag som man vet passar bättre.

Jag kanske dillar i nattmössan nu men jag ser det som en stor tillgång att veta såpass mycket om mig själv att jag kan anpassa mig  "likt en kameleont" utan att förlora mig själv. Jag är ju jag hur jag än gör, om jag är en kameleont, då är det ju jag eller hur     

Egentligen borde jag inte kommentera ditt inlägg för du får inte skriva något ikväll Flört

Det jag tänkte på var att Fredrik anpassade sig när det gällde kontakten med kvinnorna på nätet. Han väntade in hennes personlighet först. Det är klart, är man rapp och snabbt kan spela ut sitt register så kanske det funkar. Men om han bara får några sekunder eller minuter att visa vem han är så borde han visa upp hur han är, utan att behöva tänka på att anpassa sig
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-04-10 20:40:02 följande:
    Ja men jag förklarade för honom att jag redan varit på ansiktsbehandling idag..
  • Glädje58
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 21:26:06 följande:
    Ja när man låter storleken på kuken bestämma ens tankar då är det samma sak.

Jag låter inte storleken på min kuk bestämma mina tankar. Däremot kan mina tänkar låta såhär... Jag har stånd, därför finns jag
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!