-
Haha.. ja, jag vet att du var ironisk/sarkastisk.. men kunde inte låta bli att säga min syn, så att mindre intelligenta killar inte får för sig att de är gudsgåva till kvinnorna genom att sexa och sen dumpaKamme skrev 2011-10-26 11:23:37 följande:sarcasm m8... sarcasm ;) -
Men räcker det inte då att du när du märker att det barkar åt sex hållet, säga nej tack. .. utan du MÅSTE verkligen ha sex med alla du träffar.Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 11:21:19 följande:Det verkar inte riktigt som ni är kapabla att förstå problematiken här...
Jag vill INTE ha en kvinna som vill ha sex på första dejten men detta kan jag ju inte veta såvida hon inte inbjuder till detta vid det tillfället. Att vi har sex på första dejten diskvalificerar alltså kvinnan omedelbart men för att "testet" skall räknas kan jag ju inte vara den som säger nej eller hur? Hur skall jag annars veta om hon tillhör de lössläppta kvinnor jag inte vill ha i mitt liv?
Sedan förstår jag inte varför ni drar in mitt beteende i det hela. Jag söker ju inte en som är som jag för då kunde jag ju lika gärna förblivit ensam.
Jag tror inte ni vill förstå helt enkelt för vad jag söker är en kvinna att dela resten av mitt liv med.
Skulle det inte vara ärligare från din sida att tacka nej och sen gå på dejt med nån annan istället?
Men du svarar väl så att som kille så vill du ha sex och tackar inte nej till de tillfällen du får... men då är du ju inte bättre än tjejerna.
Tänk om tjejerna har samma mål med dejten, att testa dig. Och de dagen efter tänker "nähä, så hände det igen, jag träffar bara killar som vill ha sex och de vill jag inte ha ett förhållande med"
Om du säger nej, att du inte vill ha sex på första dejten så kanske den tjejen blir jätteimponerad av dig och vill träffas mer utan sex i första hand? -
Du får absolut göra som du vill i frågan. Men då känner iallafall jag att då får du sluta att klaga också...Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 11:54:32 följande:Men varför skulle jag inte ha sex med henne? Uppenbarligen finner jag henne attraktiv för annars skulle jag ju aldrig gått ut med henne från början. Det är ju inte hennes fysiska attribut som fäller henne utan de mentala.
Om kvinnan "testar" mig på samma sätt som jag testar henne och hon därigenom har sex med mig första kvällen så misslyckas hon ju i mitt test. Hur hon ser på det är ju fullständigt egalt efter det.
Varför hänger ni upp er på mitt beteende? Varför skulle jag inte få sikta på någon som är "bättre" än vad jag är?
Vi kan inte hjälpa dig i det här. Både jag och fler tjejer här i tråden har sagt att vi absolut inte hoppar på killen och har sex på första dejten (om vi inte skulle vilja då, och det bara är det vi är ute efter.. men vilket vi inte verkar vara) så ja, det finns tjejer som inte beter sig som tjejerna du träffar.
Vet inte vilka tjejer du väljer ut som dejter, som inte kan låta bli sex på första dejten. -
Bored: Vilken/vilka dejtningsiter är du medlem på? Skulle vara intressant att se din profil...
-
Jag tycker iallafall att du ska sluta ha sex med alla tjejer du dejtar, man måste faktiskt inte ha det.Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 12:15:00 följande:Fast om jag avslöjar det motverkar jag ju min egen möjlighet att finna en ärlig kvinna som inte har detta beteendet. -
Jag ska träffa min dejt igen på fredag.. ska bli skoj, vi ska ut och äta och hitta på nån aktivitet (vilket vi inte riktigt än har bestämt) Men jag ser fram emot det iallafall.
Jag tycker det är lite värre så här när man träffats ett par gånger att hitta på saker att göra. Folk verkar bruka jaga upp sig så mycket över vad att göra på första dejten. Vilket jag inte ser som nåt problem. Men nu börjar jag få lite prestationsångest.
Man har träffats ett par gånger, gjort det vanliga, fikat, promenerat, ätit mat ute och hemma osv.. men sen då liksom då kommer frågan "ja, vad vill du hitta på nästa gång då?" Och bums får jag hjärnsläpp
Jag vet att det är dumt och jag försöker att inte tänka så mycket.. allt löser sig, det vet jag ju..
Du då "Hopplös" inga trevligheter själv att berätta om?
-
Jo, vi har ju lite funderingar på vad vi ska göra på fredag, bara inte bestämt helt än. Men jag menar snart är ju det vi gjort på fredag också gjort.. och sen kommer frågan igen.. Haha.. jag vet att jag bara är löjlig nu och lite ironi är det ju inblandat här. Så illa är det ju faktiskt inte.. .men lite tips så som du gav kan ju vara guldvärda, så tack!Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-26 14:23:32 följande:Jag förstår faktiskt precis vad du menar. Men kan ni inte kanske bowla eller spela biljard? Jag var på en dejt en gång (var kanske 5-6 dejten) och vi gick på husvisning. Skitkul! Vi låtsades vara ett par och gick runt och tittade. Nu tycker ju iofs jag att sånt är riktigt kul och han var på. Beror lite på vad det är för kille.
Eller plocka svamp? Gå tipsrunda? Visa varandra er favorit film? Lägg ett 1000-bitars pussel?
-
Och jag förstår din rädsla här... men det är bara att ta det lugnt och prata vidare med killen i fråga och ta en dag i taget helt enkelt.Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-26 14:24:42 följande:Glömde svara på hur det går för mig.
Har faktiskt pratat lite med någon men är fortfarande livrädd efter att jag fick reda på att killen jag dejtade hade sambo och barn.
Är rädd att bli så lurad igen..
Men känns det bra annars, verkar det vara en bra kille iallafall? -
Hehe.. nä, självklart inte. Vi har haft en heldag med bara "slappa" också... så det har vi också gjortAnonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-26 14:43:28 följande:Haha, måste det vara så planerat och uppstyrt då? Kan ni inte bara umgås? Köpa hämtmat och kolla film? :)Ja han verkar vara en väldigt bra kille. Mn det verkade den förra också vara...Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 14:36:26 följande:Och jag förstår din rädsla här... men det är bara att ta det lugnt och prata vidare med killen i fråga och ta en dag i taget helt enkelt.
Men känns det bra annars, verkar det vara en bra kille iallafall?
Jag tror bara det har att göra med att jag vill inte verka tråkig som inte har några roliga förslag liksom.. men nu ska vi inte dra upp det här till nåt jättestort problem för det är det naturligtvis inte
-
Så spännande med din informella dejt på fredag...kul! Lycka till!Anonym (Mia) skrev 2011-10-26 20:13:21 följande:Jag fick ett mail på MP om att de ville ha en mamma och (minst) tonårsdotter att intervjua och fotografera för tidningen Tara om hur dottern ser på att mamma nätdejtar. Jag kände genast att NEJ-tack. Att jag nätdejtar drar jag inte in mina barn i. Inte ens att jag dejtar faktist, även om de kanske anar det. När jag träffat någon stabilt och etablerat så berättar jag förstås, men inte att jag är ute med olika män på dejter. (Fast nu har jag förstås haft ett uppehåll på någon månad tills nu.)
Men hur är det med er och era barn? Har ni helt öppna spjäll och berättar att ni nätdejtar för era barn? Jag undrar vem som ställer upp på det nämligen.
Annars har jag en informell andra dejt med min gamla klasskompis från 2:an på fredag. Jag sprang ju på honom av en slump - eller rättare sagt han såg mig - och det blev helt oväntat för mig. Men nu kan dagarna inte gå fort nog. Två arbetsdagar kvar till fredag kväll.
Angående din fråga om mammor som dejtar med barn kan jag inte hjälpa till eftersom jag inte har barn jag.