• Madida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

allmänblandad skrev 2012-02-21 19:02:43 följande:
    Jag kan väl hoppa in i den här tråden också.....

Vem jag är? Man, 34 år, singel, inga barn, bor nära en småstad.

Jag tänkte helt enkelt ställa en fråga till tjejerna här.

VAD faller ni för?

Jag har nätdejtat ett tag, men det är segt att få någon respons och uppenbarligen så är det vi killar som ska ta initiativet. Jag försöker hitta något i presentationen som tjejen skrivit och utgå ifrån det och avsluta med en fråga för att locka henne att svara.

Ni tjejer som har blivit riktigt charmade av en kille på en dejtingsida, vad skrev han till er och vad hade han skrivit i sin presentation?

Om jag får lite insidertips här på sånt som verkligen har fungerat så ska jag bli en riktig nätcharmör. Glad

(jag ska ju naturligtvis inte ljuga och påstå att jag är bodybuilder eller  kan spela gitarr eller något sådant ifall att det var just det du föll för)
    Välkommen till tråden

Man kan inte svara på frågan "Vad faller ni tjejer för". Vi är ganska olika
    Men ett mail som du beskriver, som bevisar att killen läst ens presentation är uppskattat. Sen är det nog väldigt individuellt. Jag gillar män som tar sig tid att skriva till mig, mer än ett "Hej hur är läget?" Stöll en fråga som lockar till svar.
    I vissa fall spelar det ingen roll hur bra mailet är för personen kanske är för gammal/ung, bor för långt bort, inte faller en i smaken utseendemässigt, har barn/inte har barn o.s.v. Finns massa som spelar in.

Men roliga killar går hem hos mig!
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Madida
    Cosan skrev 2012-02-21 16:57:38 följande:
    Aj, då degraderade man sig ner till Apa och skickade ett mail med ett torrt sexuellt skämt. Men blev så svårt att låta bli när de undrar över min tro att inte råka få med ordet missionär på ett dumt sätt.
    Gick det hem?
  • Madida

Jag fick hastigt och lustigt en dejt inplanerad imorgon. Och den skedde på det traditionella viset, han bjöd ut mig face to face. Jag som sällan blir generad blev verkligen generad. Inför min närmsta chef skedde detta. Hahaha, blir röd om kinderna bara jag skriver om det

• Madida
    Smecker skrev 2012-02-22 18:51:01 följande:
    Jag skall försöka vara mer diskret nästa gång. Var det fallskärmslandningen som var too much?
    Ja, den var lite svår att förklara. Ta ett paraply nästa gång tack.
    Glädje58 skrev 2012-02-22 18:52:53 följande:
    Känns det bra?
    Night sky skrev 2012-02-22 18:53:43 följande:
    Åh spännande! Nån du är intresserad av på riktigt?
    Det känns bra iom att jag blev väldigt smickrad och glad. Men han är inte intressant för mig. Det var et kille som kom till jobbet för att hjälpa oss med en sak och medan vi stod och vänta på en annan sak så bjöd jag honom på kaffe och så blev det som det blev.
  • Madida
    gröna hönan skrev 2012-02-22 19:33:13 följande:
    kan ni hjälpa mig att tyda detta?:
    "jag läste ditt presentation men jag skulle veta mer om dig.jag trännar också , men tyvärr kan jag inte springa så mycke eller jogga :(vill du veta er om mig, då frågar du mig, jag kommer svara dina frågor ärlig.jag försöker att följer de , men du vet att det är inte enkel . jag läser de då och då för att komma ihåg de (påminnelse )hur har du haft i helgen?"
    Min tolkning: Nysvensk som flirtar med dig. Tycker det räcker som tolkning
  • Madida

Meh!! Då vill jag också gifta mig!!!

• Madida
    NatalieH skrev 2012-02-22 20:00:21 följande:
    Vem vill du gifta dej med? Smecker eller glädje eller vem vill du ha?
    Varför måste jag välja? Jag kan ta båda?
    Glädje58 skrev 2012-02-22 20:02:50 följande:
    Vi har pratat om det rätt länge nu men varker jag eller Madida vill flytta på oss. Så det blir inget med det Flört
    Sluta nobba mig in public så. Känner mig så bortgjord då
    NatalieH skrev 2012-02-22 20:08:19 följande:
    Tror inte du vill gifta dej med Madida heller
    Meh! Vad är det nu för fel på mig då?! *ser hotfull ut* Jag hade varit en perfekt hustru, även för Heidi
  • Madida
    Heidi1 skrev 2012-02-22 20:09:22 följande:
    Det vet du inte om jag vill eller inte
    HjärtaKyssSkål
  • Madida
    Smecker skrev 2012-02-22 20:20:19 följande:
    I beg to differ
    Då är jag din, Smecker. Bara din! Fårävör! Hjärta
  • Madida
    takida skrev 2012-02-22 20:48:29 följande:
    Va kul att läsa att flera har dejter inplanerade i helgenGlad
    Madida: inte var dag man blir utbjuden face to face, hoppas du får en kul kväll även om det kanske inte är mannen i ditt liv
    Ja, han hade nog fått ett ja oavsett hur han såg ut eller sådär...just för att han var modig. Han föreslog helgen men jag sa att jag var upptagen (trots att jag är ledig hela helgen). Sen föreslog han torsdag kväll men då har jag planer. Till slut skrattade han och sa "Ja men lunch då?!" Så det blir lunchdejt imorgon. Jag är ju egentligen inte intresserad så en lunchdejt blir bra.

Eller är jag elak när jag säger ja fast jag egentligen inte vill?!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!