Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
allmänblandad skrev 2012-02-21 19:02:43 följande:
Jag kan väl hoppa in i den här tråden också.....Vem jag är? Man, 34 år, singel, inga barn, bor nära en småstad.
Jag tänkte helt enkelt ställa en fråga till tjejerna här.
VAD faller ni för?
Jag har nätdejtat ett tag, men det är segt att få någon respons och uppenbarligen så är det vi killar som ska ta initiativet. Jag försöker hitta något i presentationen som tjejen skrivit och utgå ifrån det och avsluta med en fråga för att locka henne att svara.
Ni tjejer som har blivit riktigt charmade av en kille på en dejtingsida, vad skrev han till er och vad hade han skrivit i sin presentation?
Om jag får lite insidertips här på sånt som verkligen har fungerat så ska jag bli en riktig nätcharmör.

(jag ska ju naturligtvis inte ljuga och påstå att jag är bodybuilder eller kan spela gitarr eller något sådant ifall att det var just det du föll för)
Man kan inte svara på frågan "Vad faller ni tjejer för". Vi är ganska olika
Men ett mail som du beskriver, som bevisar att killen läst ens presentation är uppskattat. Sen är det nog väldigt individuellt. Jag gillar män som tar sig tid att skriva till mig, mer än ett "Hej hur är läget?" Stöll en fråga som lockar till svar.
I vissa fall spelar det ingen roll hur bra mailet är för personen kanske är för gammal/ung, bor för långt bort, inte faller en i smaken utseendemässigt, har barn/inte har barn o.s.v. Finns massa som spelar in.
Men roliga killar går hem hos mig!