Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Night sky skrev 2012-03-05 21:56:43 följande:
    Nä, inte jag. Jag har bara spelat mot vänner.

Då förstår jag varför du inte är med på min lista
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-05 22:18:07 följande:
    Klippa och klistra, byta ut lite namn på stad... klart

Sluta, jag snodde den först!
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-03-05 22:53:45 följande:
    hmm hon har inte svarat på smset.

Hon knullar väl? Tror inte jag heller hade svarat på ett sms då. Fast säker kan man aldrig vara, dummare saker har jag gjort.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-06 11:02:12 följande:
    Men en sak var kul, han bor längst upp på ett berg så han ser hem till mig Sombor längst upp på ett annat berg liksom

Sombor? Ligger i norra Serbien, nära gränsen till Ungern.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-06 11:21:34 följande:
    Jag är nyvaken för i helvete  hahahaha

Jag är hungrig!!! Ingen på jobbet svarar! Och jag funderar på något kul sms kanske till han igår men har idétorka.   

Excuses, excuses..
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-06 11:35:22 följande:
    Säg att du nu förväntar dig att han gör en kärlekssång som handlar om dig.

Bättre med en kärlekssång om luder.. eller vänta, det hade ju Rallygänget redan gjort.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-06 11:52:44 följande:
    Gör så här... tänk inte på sånt ni inte vill ha eller ska hända.... Tänk på sånt ni vill ha och ska hända... Tillvaron blir så mycket trevligare på det sättet.

Det krävs övning, för det är så himla lätt att gnälltänka på de negativa sakerna som finns omkring en

Nu tänker du för mycket igen
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-06 12:07:43 följande:
    Ja vet. Jag får lämna datorn och bege mig ut och få lite intryck från verkligheten. Lite mer mindfulness 

Mindfulness är toppen för folk som tänker för mycket.
  • Smecker

Terapeut Smecker is in da house.

Att leva utan att utsätta sig för risker, vare sig fysiska eller emotionella, är inte att leva, det är att gömma sig. Att leva innebär att känna, att känna innebär att blottlägga sitt innersta för något eller någon. Ja, man kan bli sårad eller utnyttjad, men varför oroa sig för något som kanske eventuellt möjligtvis kan hända? Varför inte njuta av livet, och handskas med de svängar och fartgupp som livet innebär, när de uppstår? Livet går inte att förutsäga, livet SKALL inte förutsägas. Njut av resan, vart den än för er, och se motgångarna som lärdomar och lektioner i livets outgrundlighet. Och vad gäller att bli sårad.. jag räknar kallt med att bli sårad 1000 gånger till innan det är dags att krypa ner i kistan. Det är det värt, för att få leva.

• Smecker
    Glädje58 skrev 2012-03-06 12:22:54 följande:
    Bra klassiska ord. synd att det är så svårt att leva efter den devisen bara. Men bra att få det upptryckt i ansiktet då och då, så man kan våga leva igen.

Lätt är det inte, men det är egentligen inte så svårt heller. Det största felet vi gör är att tänka för mycket, planera flr mycket, analysera sönder saker och ting. Ibland finns inga svar, ibland far alla planer ut genom fönstret, ibland krockar vi hårt som fan utan synbar anledning. Cogito ergo sum heter det, men det borde även heta "Jag känner, därför är jag". Inte "Jag gömmer mig, därför är jag".
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!