Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 21:11:09 följande:
    Det är 90 mil enkel väg.....Men undrar fortfarande hur jag ska ta reda på om det är ett kk förhållande han är ute efter? För ja jag vill ha en seriös relation (i allmänhet) .

Är det kk han är ute efter, så kommer han absolut inte att åka 180 mil. Det hade inte ens jag gjort.

Om han kommer, så vet vi inte så mycket mer. Men du får en chans att träffa honom i alla fall. Och du, chansen finns att han är helt underbar för dig. Den chansen finns ju faktiskt.

Men jag tycker att det är ett högt pris du får betala för att träffa honom, både i tid och pengar.
  • Glädje58
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 21:21:53 följande:
    Ska jag kanske bara skriva som så att jag funderat lite och att det kanske ändå känns bäst om han kommer hit första dejten.....??

Du får ju komma med något bra argument dejting. Du kanske ska skriva att du vill vänta lite till innan ni träffas. Det är inte så att något oväntat skulle kunna inträffa, så du inte kan åka den helgen?

När ska ni ses?

• Glädje58
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 21:50:20 följande:
    Han skriver ju dock då och då att han längtar tills vi träffas och kan mysa....nu vet jag ju inte exakt vad han menar med det...
    mysa är ofta sex
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 21:46:13 följande:
    ...Men däremot tror jag inte kärleken känns som när man är nykär...
    Nej förälskelsen är en övergående fas. Från ett halvår till kanske ett två år. Sen övergår den till en kärleksfull relation. Förälskelsen är till för att koppla ihop två människor. Man tänker inte kritiskt, det finns inga problem, allt löser sig. Man är i ett rus.
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:01:13 följande:
    ...Men vi får väl se den dag vi är gamla vem som är lyckligast och känner sig mest nöjd över sitt levnadsätt :) 

Nu kom jag på en bra idé. Vad sägs om att vi hörs av här i tråden vart tionde år. Bara för att uppdatera vår lycka.

Men om ni båda två har olika levnadssätt men är väldigt nöjda med ert liv och är väldigt lyckliga?

• Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:03:53 följande:
    Du har helt rätt, Och jag ser inte poängen att man ska avbryta direkt när den försvunnit. 

Men det tror jag inte heller många gör.
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:05:12 följande:
    Ja dom kommer och går beroende på hur man förvaltar vänskapen. 

Eller att man utvecklas olika, får olika intressen
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:22:14 följande:
    Jag tror du gör rätt i att göra vad du tycker känns bäst för dig.

Mitt längsta och enda varade ca 3 år och yttligare 3 år efter som vänner, Men det var aldrig bra till att börja med så det är ett dumt exempel. Och att det överhuvudtaget blev 3 år var för att jag inte gav upp, Hade det fungerat bra från början är jag helt övertygad om att det skulle varat livet ut. Iallafall för min del, Jag hade alla känslor kvar men var tvungen att döda dom när det oundvikliga var ett faktum.
    Men är det inte det som är själva kärnan? Om man känner att det är fel, varför ska man då fortsätta och harva på år efter år.

Att det blev tre år för dig kanske var helt onödigt. Du skulle ha släppt det tidigare
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:29:12 följande:
    ... Men varför ska man förutsätta att alla relationer kommer kännas fel efter en tid? 

Jag tror att man tappar tron på att ett förhållande kan vara livet ut, om man har varit med om en del. Det räcker väl med att man har haft två relationer, så har man själv bevisat att en relation inte varar livet ut. Men samtidigt får man faktiskt chansen igen och igen. Nästa relation kan vara livet ut.

Jag har slutat hoppas på det. Det kan alltid dyka upp en liten överraskning som ställer till det. Jag har i alla fall lärt mig att man måste jobba aktivt för att hålla relationen i bra form, inte bara vid liv.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!