Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2011-08-10 23:02:09 följande:

Kanonbra, låt honom få smaka på sin egen medicin  Skrattande

Done! He he he
    Borde gå in på sajten också utan att säga något. Tungan ute Ont skall med ont fördrivas. Skrikandes 
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-10 23:03:11 följande:

Jag vill bara vara en god vän  Drömmer
    Och jag som trodde att du stötte på mig och att vi hade en framtid! Förvånad Jag är så urdålig på att tolka folks agenda...

Aj - svar redan... Låt oss se...
    Då det regnade var vi på Sjöfartsmuseet och sen spontant till Grönan.

Mitt svar
    Inga spontana illamåenden då av för mycket sockervadd hoppas jag.   
  • Anonym (Mia)
    Baginbox skrev 2011-08-10 23:06:48 följande:
    Skulle inte gjort nåt. Möjligen skickat nåt lamt som  "Jättebra dag. Grönan är ju alltid trevligt."

Too late - och svar igen...

Nej inget sånt.

Mitt svar.
    Vad bra.     
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-10 23:08:48 följande:

Men vad tusan vill han?

Jag vet inte!!! Helt knäppt det här ju. Obestämd
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-10 23:09:18 följande:

Snigel...

En snigel som startade med extremfart och sedan for bakåt ännu snabbare.
  • Anonym (Mia)
    Baginbox skrev 2011-08-10 23:12:25 följande:
    Släpp och låt honom jobba lite. Konversationen är verkligen riktigt lam. Eller så är han mer orutinerad än jag och menar väl ändå.. Du känner ju honom bättre än vi.. :)

Ja det där sista var väl inte så kul för honom att få.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-10 23:15:03 följande:

Det är nu du ska knappa in koden 137 och avsluta med fyrkant. Då kan du höra vad han säger när ingen är i hans närhet.

"Fan fan, att det ska vara så svårt att skriva att jag längar efter dig. Jag vill vara nära dig. Varför ska du ut med de andra idioterna på den skitbåten när du kan vara med mig. Va ska jag skriva nu då? Jo, jag skriver ett neutralt sms och sen hoppas jag att hon skriver att hon saknar mig. Jag är så himla smart"

Ha ha ha...
  • Anonym (Mia)

Bästa tankarna kommer på natten. Teori 312 - Vad tror ni om det här?

Mr T berättade lite om sitt ex (barnens mamma). Jag fick intrycket av att hon verkar (verkade) vara en väldigt kontrollerande typ som hela tiden ville veta var han var och vad han gjorde. Helst skulle han sitta hemma med bilen utanför så hon kunde se den även om han bara gick på toa (typ).
    Kan det helt enkelt vara så att han kände att jag ville ha för mycket koll på honom? När jag frågade om han skulle ut med båten på kräftskivan och sen sa att jag inte tänkte åka med någon annan båt än hans... Ja då tolkade han det som att jag ville ha koll på honom, så att han inte smet iväg och gjorde något annat?   

Det kanske inte är hela sanningen, men en bidragande orsak till hans underliga fram o tillbaka spel.  

• Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 02:23:00 följande:
    Sen det här om du är för mycket på. När du nu berättar som hans ex så finns det en risk för att han känner sin frihet försvinna in i ett förhållande om det ska planeras för mycket. När gjorde de slut tror du? Frågan är om du ska låta honom jaga dig lite mer. Givetvis finns risken att han tror att du inte är intresserad men det får du lösa med små bekräftelser då och då.

Det är alltid svårt att råda när man inte själv har varit på plats och hört hans konversation, blickar och kroppsspråk. Men om han är intresserad så borde du väl kunna unna dig att testa honom litegrann.

Jag tror visserligen att det var ett ganska bra tag sen som det tog slut. Men jag vet att hon har varit jobbig även efter det men inte exakt hur. Fast jag vet själv hur jag efter min separation överhuvudtaget är mer vaksam på vissa saker för att inte hamna i samma röra som jag var med tillsammans med mitt eget ex. Så om hans ex varit värre och/eller ligger närmre i tiden så kan det här vara en bärande tanke.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle höra av honom mer, men eftersom jag ändå gjorde det så blev jag övertygad om att han har något intresse ändå. Han hade fullt upp med barnen under dagen och sen när dom somnat kom lugnet och tankarna. Jag kan nästan se honom framför mig sitta och fundera Jag vill skriva, men vad skriver jag? och så blev det något intetsägande. 

Jag förstår att det är svårt att råda, för jag fattar ju ingenting fastän jag var på plats. Men det där senaste sms:et borde nog betyda att han är intresserad på något sätt så jag fortsätter lite med min backade position. Inte för på, men inte totalt ointresserad. Ungefär det läget du beskriver.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 07:08:01 följande:
    Så kan det vara och att han är livrädd för att faktiskt visa sina känslor och bli dissad.

Ja något och det hållet är inte omöjligt. Kombinera det med ett galet ex och att han inte vill hamna i en ny galenskap. Visserligen tillbringade vi lång tid ihop, men han vet ändå inte vem och hur jag är.

Om man tänker på dom här punkterna som jag gjorde (lite skarpt uttryckt)

-hörde av mig nästan genast efter att vi skiljts åt
    -ville veta om han skulle åka båt på fredag
    -ville veta om jag kunde vara med honom då
    -ville ha med honom på en annan båt där jag var
    -ville inte åka om inte han var med
    -ville alternativt träffa honom ändå, även om han inte åkte ut på fredag

Om man levt med en kontrollerande personlighet så kan ju det här vara ganska jobbigt, även om det inte var ett kontrollbehov som styrde mina tankar. 
    Nåt jag har tänkt på är att om han skulle berätta att han ska iväg och göra något (utan mig - snyft snyft) så ska jag verkligen bekräfta att jag tycker att det är en bra idé.              
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!