Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Då var det dags för dejt igen för mig... alltid lika spännande! Glad

Tack h, Färsking och ulfsas!
    Det vart en trevlig dejt med lunch promenad och fika. Allt väl och en andra dejt håller på att planeras Glad

Men... när jag kom hem i kväll så ringde telefonen, då ringer en kille jag haft lite mailkontakt med men inte träffat, vi har pratat om att prata i telefon men det har inte blivit av. Men så då ikväll så ringer han och låter trevlig och undrar om vi ska träffas nåt.... ojojoj... vad göra nu?
    Frågar som jag vet fler har frågat tidigare... kan man dejta två samtidigt eller måste jag tacka nej till nån av dem? Förvånad 

Lilly11 skrev 2011-11-03 20:42:31 följande:
    Var egoist och kör på dina villkor tycker jag. Om någon tar illa upp av att du dejtar två samtidgt så får den väl säga till. Men ljuga kanske man inte ska göra.
    Jo, jag har väl tänkt att vara lite egoist i den bemärkelsen att jag kanske kommer att gå med att träffa den här andra killen en gång iallafall för att se vem han är. Men sen ta ett beslut efter det. Sen vet jag inte om jag kan dubbeldejta, men förhoppningsvis löser det sig av sig själv.
    Glädje58 skrev 2011-11-03 22:13:26 följande:
    När du nu är i ett sånt initialt skede med båda två, så kan jag tycka att frågan är lika "dum" som "Jag var ute och fikade med en kompis i förrgår, kan jag då ta en kopp kaffe med med min kollega i dag?"

Herregud, du har väl inte lovat att ni ska gifta er på lördag och titta på hus på söndag...

Nej, passa på att träffa flera. Det gör bara att du får en mer kritisk bedömning av olika män.
    Tack för ditt trevliga *ironi* inlägg!
    Förlåt då! 
    Anonym (ny) skrev 2011-11-03 22:22:05 följande:
    min tur snart: jag tycker också du ska gå på en dejt med den andra kille och därefter ta ett beslut. om det inte är så att du känner dig superkär eller så i den första killen för då kanske du ska skita i dejt med den andra. dock har du väl inte lovat dejt nr 1 att du endast dejtar honom eller?

I denna tidiga del tycker jag INTE du behöver säga att du dubbeldejtar. som sagt, ge det EN dejt o bestämt sen!
    Tack!
    Nä, jag har ju såklart inte lovat nån någonting... det finns det väl inte en normal människa som gör efter en dejt. Och superkär efter en dejt blir jag inte heller, det är inte jag.
    Jag ska ge det en dejt och sen bestämma. Och som jag skrev tidigare så löser det sig helt av sig själv... för jag kommer inte att bli superkär i dem bägge.. det mest troliga är väl en eller ingen isåfall Skrattande
    Glädje58 skrev 2011-11-03 22:49:39 följande:
    Jag ber om ursäkt för mitt inlägg om det blev lite klumpigt. Det kan bli så när man är på jobbet och snabbt ska få iväg ett inlägg. Själva tonfallet är ju svårt att få med om man slarvar med texten.

Jag menade bara att du inte ska behöva känna dig som en skurk bara för att du går ut med två personer under samma vecka. Du har väl ändå inte gett honom något löfte om ensamrätt på dig. Sen är det bra att träffa flera, för då har du lättare möjlighet att jämföra deras kvaliteter.

Nu hoppas jag att du inte tolkade, frågan var "dum", som att du var dum. För det menar jag absolut inte.
    Det är lugnt!
    Jo, men jag träffar ju flera.. har gått på så många dejter att jag tappat räkningen. Har flera års erfarenhet faktiskt... men kan bara säga suck... var är han med stort H liksom?

Jag tänkte mer på om det går så att man tycker båda är trevliga... hur länge kan man då dubbeldejta.. att träffa båda en gång på en vecka är ju inga problem, det fattar ju jag också och det var inte riktigt det jag menade från början heller.
    Lilly11 skrev 2011-11-03 23:31:46 följande:

Suck, verkar vara en sån kväll när en stackars tjej måste anstränga sig för att få lite uppmärksamhet.....

Men gå på era dejter ni bara....jag är inte bitter....=)

Det kommer för dig också!
    Men vet du vad? Enköpingsbefolkningen verkar inte så dum ändå Flört Tack för att jag fick dejta i ditt revir! GladVälkommen in i mitt närhelst du vill! :o)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 12:36:21 följande:
    lyssna på detta, hur skulle ni göra??
    Den första killen jag hade kontakt med som verkade trevlig men inte riktigt hade "rätt" utseende som ni vet. Har inte hört av honom på ett bra tag och jag blev lite irriterad och eftersom jag inte känt mig HELT bekväm med honom så att säga och jag har börjat prata med en annan kille på nätet så sa jag det till honom.

Han har nämligen uttryckligen sagt att han inte tycker man pratar med flera samtidigt. Han kommer själv från en separation för flera år sedan där otrohet var inblandat.
    Jag sa därför till honom att jag pratar med denna kille också eftersom vi inte lovat varandra nåt bara så han vet...

Då får jag värsta messet om att jag är en otrogen hora..typ nä men en tjej man inte ens kan lita på NU hur ska man då kunna lita på dig om vi blir tillsammans?!?! Att han var glad att han upptäckte detta nu etc.

Jag skrev att han inte direkt verkade intresserad och att jag bara pratat med denna kille hur han nu kan säga nåt sånt om mig efter det. Då sa han att jag inte skulle döma honom innan jag ens träffat honom :o
    Då skrev jag "men DU kan döma mig efter att inte träffat mig?"

Då får jag ett sms där han frågar om vi ska ses...jag har inte s varat än...verkar inte direkt så lämpligt att träffa honom om han REDAN är svartsjuk. Jag skulle ju inte ens få titta på en annan kille om vi blev ett bra. eller vad säger ni???
    Jag kan bara hålla med de tidigare talarna, detta är ingen kille du vill fortsätta med.
    kristinah skrev 2011-11-08 12:57:42 följande:
    Och en sak har jag iaf insett med åldern, att det inte finns någon som är helt och totalt perfekt. Men det finns en hel massa trevliga roliga må-bra-personer som man kan känna känslotr för - utan att det msåte passa in i ramar och förordingar uppsatta rent intellektuellt.

Hehe.... vad ni verkar negativa nu då Flört Vad är det för fel på resor, träning, vänner, humor, laga mat och vin? Tungan ute

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!