Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-06-21 19:16:11 följande:
    Haha... ramar ja, men just 15*23? Yes, tjatig men har 12 mil tillIkEA och 6 mil till gallerix :P och behöver 20 ramar

Ja men jag köpte just 15x23 på Galerix. Bäst är kanske att ring o kolla först om du skall ha 20 st
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-23 15:21:14 följande:
    Fast det beror väl helt på vilken intention man har?

I hånglet känner man närheten eller bristen på densamma.
    I hånglet märker man om man delar en känsla.
    I hånglet lär man känna den andre.
    I hånglets grundkänsla vet man om man kan möta annat tillsamman.   
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-23 15:40:38 följande:
    Så du menar att man kan läsa in så mycket i lite hångel? 

Det är just så jag menar Takida Solig
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-23 16:21:13 följande:
    Hm, jag som försöker att inte tänka och bara köra på kravlöst hångel och så kommer du här och sätter massa idéer i huvudet på mig. Inte braObestämd
    Första gången jag hånglade med mitt ex så tänkte jag;  -Det är så här det skall kännas.
    För att göra en lång historia kort så fick vi 13 år och en underbar dotter tillsammans Glad

Hoppar man över hångel direkt till sex så missar man något. Likaså om hånglet känns föööör tryggt.

Så tänker jag Solig    
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-23 16:33:37 följande:
    Du har kloka tankar duGlad

Tackar {#emotions_dlg.flower}
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-23 17:45:32 följande:
    Fan, jag kan inte släppa dina tankar. Min "hångeldejt" och med det menar jag att vi endast har setts för att hångla och inte för tanken att eventuellt inleda en relation. Men när vi hånglade sist så jag vet inte men det kändes inte bara som regelrätt hångel. Det kändes som så mycket mer och dina tankar ovan satte lite huvudet på spiken i mina tankar. 

Jag kände wow, jag kände närhet, jag kände en jävla samhörighet och jag kände att han kände samma och det är inte jag nånstans och jag blir inte klok på mig själv. 
    Och alla tankar och känslor bara komplicerar allt för det här ingick inte i mina planer. Jag skulle ju bara få hångla lite..

Ja men då kan man väl testa lite andra övningar om andan faller på, så som sex, promenader och gemensamma måltider Flört
    Om man sedan får en månad eller 13 år tillsammans spelar egentligen roll, eller? 
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-24 00:32:49 följande:
    Hmm, början inse så smått att jag är rätt svår... Om en kille i början är märkbart intresserad och alltför tillgänglig då tröttnar jag fortare än kvickt. Men om det är tvärtom och han visar ett litet men svagt intresse och är lite svår, ja då blir jag intresserad kanske just för att jag inte har någon kontroll över vad som sker. Och då önskar jag att de istället var lite mer icke svåra. Som min kära vän sa idag, hur de än gör så gör de fel.
    Känns som att jag har en del att tänka på och fundera över varför det blir sådär.  

Du får en större bekräftelse åt egot om mannen först verka mindre intresserad men sedan inte kan motstå dig. Allt handlar om bekräftelse

Grattis Madida {#emotions_dlg.flower} 
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-24 13:25:52 följande:
    EH: jag tror faktiskt inte att jag håller med dig, inte fullt ut iaf. En genomgående trend i mitt liv är att jag vill ha saker att bita i, är det för lugnt och lätt på jobbet ja då byter jag till ett där jag får kämpa mer samma gäller killar. Jag har en bra självkänsla och vet mitt värde för det behöver jag ingen kille och inte boostar det mitt ego heller att få någon på fall. Jag är ingen person som söker bekräftelse. Jag bara tröttnar fort om jag får som jag vill.
    Du har garanterat en bra självkänsla, och jag tror inte du behöver någon som boostar ditt ego.

Men tror ändå att alla behöver bekräftelse och när en date är lite ointresserad så lockar det dig att omedvetet söka bekräftelsen i utmaningen det ger. Behöver inte alls vara kopplat till att man är beroende av andras tillgivenhet för att få hålla självkänslan vid liv, mer att det ger dig ett kvitto på att du duger som du är.  
  • Ernst Hugo

Dottern kollar Arthur & Minimojjerna på DVD och Pappa Ernst sitter i soffan o slösurfar Glad

• Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-24 19:11:38 följande:
    Åhh, den filmen gillar jag och sonenGlad

Den var bra de första tre gångerna *L*
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!