Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cosan skrev 2011-11-08 20:46:34 följande:
    Vore roligt om det fanns någon annan oxå Skrattande Fanns väl någon men det var otroligt likriktat 
    Så vilka egenskaper/intressen letar du efter hos en blivande partner då?
    Cosan skrev 2011-11-08 21:10:14 följande:
    Jag vill ha en nörd GladKommer skaffa mig en nörd tids nog Glad 
    Hihi... vad gulligt! Lycka till! Glad
    bellis79 skrev 2011-11-09 14:06:43 följande:
    Jag kan säga att när jag höll på att ge upp så kom ett mail på HP och blev en dejt.. nu har vi träffats 6 veckor, båda har sagt att vi är kära o vi ska spendera en helg i jul ihop o resa utomlands :).. men det går fort på vissa saker men andra som hans barn o annat är inte ens i närheten o involvera men jag bara njuter just nu o går i rus...så nätdejtning tja det går bra även om jag har varit livrädd i 5 veckor att det ska skita sig för det är för bra för att vara sant o Stholm är stort o finns mycket o välja på liksom..
    Vad härligt det låter, grattis! Ja bara njuuuuuut!

Ja, håller med om att Sthlm är stort och det finns mycket att välja på. Sen kan jag tycka att många i storstäderna som jag har dejtat har varit ganska dryga och inte alls velat starta familj eller sånt som jag har som mål i livet... så jag har som sagt dejtat utanför sthlm, tycker det känns bra och har inga som helst problem att flytta ifrån sthlm om jag skulle träffa nån någon annanstans ifrån. Bara det inte är alltför långt bort som på andra sidan landet eller nåt... fast när jag tänker efter så skulle jag nog kunna tänka mig att flytta längre för den rätte också  Tungan ute 
    bellis79 skrev 2011-11-09 14:27:38 följande:
    Ja jag bor i Skåne så det är ju en bit:) men vi träffas så mycket vi kan:)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-09 16:46:56 följande:
    har skitbra kontakt med en kille nu men vi kan inte ses förrän om en vecka men jag hoppas känslan håller i sig även när vi ses
    Åh! Hur länge har du haft kontakt med den här killen? Glad Håller tummarna för er! 
    Anonym (ny) skrev 2011-11-09 17:08:31 följande:
    bara typ knappt en vecka. Han har verkligen satt sig i mitt inre och samma för hans del!
    Kul när det är nån jag inte snackat med så mkt o man ändå känner det. förut har jag snackat med killar rätt länge men ändå inte känt "det där"
    Så härligt Ny! Glad

Han jag dejtar har jag förvisso träffat, men bara en dejt en sålänge. Vi har så mycket gemensamt, var längesen som saker vi pratat om, vad vi tycker, känner och vill stämmer så bra överens så på det sättet känns det jättekul. Men sen finns det där "men:et" som spökar...  och som nån annan har pratat om tidigare i tråden, så är han kanske inte den där typen som jag brukar falla för utseendemässigt... så vad händer nu? 
    Jo, en dejt på fredag ska det bli så vi får se därifrån...
    Anonym (ny) skrev 2011-11-09 17:33:22 följande:
    mm det är ju det där som är så svårt! Jag har väldigt svårt att släppa just den grejen faktiskt. Man måste ju bli attraherad av personen. Spelar ju ingen roll hur snäll o trevlig personen är om det inte är så att man känner nåt. Denna kille som jag snackar med är rätt lik den typen jag brukar kolla efter fast mer "vardaglig" kanske...men det känns bra även på det planet denna gång.
    Skitsvårt det där när man inte känner att det klickar helt just på det planet ;-(
    Ja, det är ju det. Men jag kan inte säga att det inte helt klickar heller. Här kommer det krångliga I-landsproblemet Glad
    Jag har som i en drömbild hoppats på lite andra attribut. Men okej han har inte det ena som jag "tror" jag faller för, men han har ett av de andra som jag faller för... krångligt värre. Men jag har som sagt inte alls dömt ut honom. Vi ska ses igen och jag hoppas på att vi kan "connecta" ordentligt när vi har lärt känna varandra lite mer som vid nästa dejt.
    Nåt finns det ju där för annars hade jag ju inte träffat honom mer efter den första dejten. 
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-09 18:10:33 följande:
    Nu var det ju nån månad sedan jag la ner nån energi på dejtingsidorna och har ju inte varit så sugen på dejtande. MEN jag känner att jag börjar bli lite sugen på det igen. Vågar jag?!
    Klart du vågar! Go for it girl! Skrattande
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-09 18:24:59 följande:
    Senast var han ju sambo och hade barn. Hur ska man kunna skydda sig mot såna helt sjuka lögner?!
    Det kan nog vara svårt om personen i fråga verkligen gått in för att ljuga. Men det gäller väl att ställa mycket frågor och lita på sig själv och sin magkänsla. 
    Fanns eller var det ingenting förra gången som gjorde dig det minsta misstänksam? 
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-09 19:24:44 följande:
    Jo nu i efterhand kan jag se massa tecken men just då var det inte mycket som satte igång tankar. Någon gång kanske jag tänkte att det var nåt mysko. Men han hade bra svar på allt. Och han var fantastisk. Uppvaktade mig som jag aldrig varit med om..
    Ja, jag förstår att det var svårt i just den situationen och så när det hände.
    Men jag menar om det skulle hända igen så är du ju en erfarenhet rikare och skulle kanske se tecknen fortare och agera annorlunda och förstå att det är nån fuffens på gång och genomskåda honom du dejtar, så att du inte behöver gå igenom samma helvete igen. 

Men jag tror verkligen att du vågar! Kram 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!