Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-06-25 17:32:12 följande:
    Hörrni killar! Föredrar ni brunetter eller blondiner?! Är ruskigt nyfiken då jag ser ett mönster bland killar jag träffar. Varje gång blir jag utbytt mot en liten brunett och helt plötsligt blir det snabbt flickvän. Inte för att jag tycker att utseende och hårfärg ska spela så stor roll men 3ggr på raken liksom!!! (självklart spelar utseende roll men hårfärg liksom, måste vara en dålig slump eller så avskräcker jag dem...)

Finns alltid undantag som bekräftar regeln, men jo det är brunetter som gäller Glad
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-27 17:09:36 följande:
    Att jag kanske ska omvärdera lite. Jag förespråkar och praktiserar ju om att man ska vara rak med vad man känner och vart man står. Men inser ju att när killarna är svårfångade så ja då blir jag ju intresserad som ni vet. Så jag själv kanske ska börja vara lite mer svårflörtad? Fat då är ju risken kanske stor att allt bara rinner ut i sanden iaf. 
    Så, nje jag tar kanske tillbaka det där med insikt. 
    Men kära Takida, är inte eftertankens kranka blekhet och tillvarons nyansskiftningar i grått och ibland rött det som det hela går ut på? Solig
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-06-27 17:20:56 följande:
    Kan man få en översättning på det där, för jag hänger inte alls med på vad du menar.....
    Äh jag bara travesterade lite på Hamlet i ett försök att uppmuntra och säga att kvalen kring hur du skall göra eller inte göra är själva kärnan i det som håller oss vid liv Glad eller som Hamlet själv sa i slutet på tredje akten.....

"Så gör oss samvete till pultroner alla
    Så går beslutsamhetens friska hy I eftertankens kranka blekhet över,
    Och företag av märg och eftertryck
    Vid denna tanke slinta ur sin bana
    Och mista namnet handling. — Stilla, stilla!
    Den sköna Ofelia! — Nymf, i dina böner Slut alla mina synder in."

Känns ganska fräscht fast det är 412 år sedan det skrev tycker jag  Solig

• Ernst Hugo
    Smecker skrev 2012-07-09 18:59:09 följande:
    Du kanske skall fråga dig varför det är så. Att du vet bättre än alla andra, inklusive de av oss som har kunskap och/eller erfarenhet, får mig att undra hur illa det egentligen är med dig.
    Nu vill jag inte lägga mig i men....
    Opcode skrev 2012-07-09 19:29:57 följande:
    Och med hög tröskel menar jag att om man skulle illustrera typ...

tröskelvärdet som "0" så börjar kanske dom flesta på typ -10, sedan för varje positivt intryck jag får så läggs det på 1, medans ett negativt intryck kan dra bort beroende på hur jag upplever det allt mellan 10-100, och personer som alltid en längre tid "skött" sig ligger fortfarande positivt efter en serie negativa intryck. 

Jag är aldrig otrevlig så länge ingen kommit under en viss gräns, Men min inställning och argumentations villighet ökar exponentiellt med detta, och visst det blir en ond cirkel av det om någon halkar ner långt.

Jag vet egentligen inte om jag har någon nytta av att ändra på det, jag kommer förövrigt aldrig acceptera att någon systematiskt sviker mig. Jag gör aldrig så om jag lovat något själv. 
    Kan inte låta bli.

Jag tänker att ni båda inte vet hur ni uppfattas och otrevlig är ju som bekant ett högst subjektivt begrepp.

Opcode: Jag har ingen riktig uppfattning mer än att du har ett behov att prata och göra det lite med garden upp. Det tror jag du själv uppfattar som neutralt Solig

Smecker: Du är, skriver och andas mycket ironi och din humor är din sköld vilket piggar upp men du har en gard även du men din ofta avslappnade stil Glad       

• Ernst Hugo
    Smecker skrev 2012-07-09 19:48:01 följande:
    Och jag vet exakt hur jag uppfattas, min käre Stig Helmer Flört

Jag backloggade och tar tillbaka allt jag sa ovan, sorry Du är en skön liten rövsticka {#emotions_dlg.flower}

Opcode@
    Alla är inte emot dig, men kan det vara så att du har möjlighet att pausa för att andas lite när du skriver. Kanske  fråga om det finns lite olika sätta att tolka det du läser? Du ser lyfter av dig det mesta du har på hjärtat, det kanske behöver komma i portioner?    
  • Ernst Hugo
    Smecker skrev 2012-07-10 20:54:02 följande:
    Jag kan komma på ett och annat att lägga till den listan, men vi har känsliga och väna små varelser i den här tråden, vill inte att deras fina små öron skall ryka och krulla sig Kyss

Du är allt fin Smecker när du tänker på mig sådär {#emotions_dlg.flower} kallar jag omsorg
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-12 00:09:30 följande:
    Idag fyller jag år, hipp hipp hurra för mig!Glad
    Har den äran att få gratulera
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-12 23:25:05 följande:
    Det märks att folk har semester och annat för sig för här är det ju nästintill öken...

Bara nästintill Solig
  • Ernst Hugo

Jaha, då är man i dejtingsvängen igen Glad är det något annat än HP som är bra eg?

• Ernst Hugo
    Heidi1 skrev 2012-07-14 13:54:41 följande:

Jag tyckte att e-kontakt var bra. Det är säkert bra än.
    Vad tyckte du var bra med den?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!