Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (HP) skrev 2011-11-03 23:30:41 följande:
    Okej, jag tror att jag har blivit dum i huvudet på riktigt men så här är det: 

Jag har pratat med en helt underbar man som jag har träffat på HP i ca 3 veckor nu och vi har pratat varje dag i ca 1-3 timmar varje dag. Vi har skickat massvis med sms och har kommit varandra nära på kort tid. I helgen ska vi träffas och vi har bestämt att jag ska åka till honom i Malmö (jag bor i stockholm).

Han är 38 och jag är 25 om det har någon betydelse. 

Låter det skitdumt att jag ska åka flera mil för att träffa en man jag inte har träffat förut?  

Ska du sova över hos honom?
  • Glädje58
    Lilly11 skrev 2011-11-03 23:39:35 följande:
    Jaa...skulle behöva en riktigt rolig krogkväll. Men åka till Gbg är jag för feg för.

Men du kanske kan nån rolig historia som piggar upp oss?

Du, i götlaborg e vi snälla o goa. Och vill du kan jag kanske ordna billigt hotell till dig. (Jag tänkte att om vi blir fyra som delar rum, så blir det jättebilligt :)
  • Glädje58
    Anonym (HP) skrev 2011-11-04 07:49:03 följande:
    Ja jag ska sova över hos honom en natt, det är väl inte det som jag är orolig för utan att han ska vara någon galning även om jag är 99,9 % säker att han inte är det. Men det vore ju trist att bli yxmördad eller liknande på bortaplan. 
    Inte för att jag kan göra något åt situationen, men tala om för oss när du åker och när du kan förväntas komma tillbaka till tråden. Skönt att veta att det gick bra och så...
  • Glädje58
    Anonym (HP) skrev 2011-11-06 17:04:27 följande:
     det känns som att vi har känt varandra hela livet och att vi är gjorda för varandra..... vi har connectat på ett sånt djupt plan att det känns helt otroligt.  
    Anonym (HP) skrev 2011-11-06 17:24:01 följande:
     känner mig helt lugn och avslappnad med honom. 
    Åh vad härligt HP :)   Precis så skulle jag vilja ha det.... Grattis, och välkommen tillbaka  :)
  • Glädje58

Kan det vara på det här viset Bored, att du är en rätt så misslyckad person när det gäller att etablera ett seriöst förhållande med kvinnor. De blir attraherade av dig men inser att du inte är en man de vill leva med, du är bara en leksak. Så då passar de på att få en kvälls njutning. De går därifrån sexuellt nöjda, men även glada för att inte ha en partner som du. För du håller inte måttet när det gäller en seriös relation, det har de redan genomskådat. I så fall kan jag känna en viss sympati för dig. Men ditt beteende är inte riktigt up to date 2011. Du tror inte att du har färdats i en tidskapsel några hundra år? För dina värderingar känns lite dammiga...

• Glädje58
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-07 11:36:51 följande:
    Glädje58 skrev 2011-11-07 10:42:20 följande:
    Kan det vara på det här viset Bored, att du är en rätt så misslyckad person när det gäller att etablera ett seriöst förhållande med kvinnor. De blir attraherade av dig men inser att du inte är en man de vill leva med, du är bara en leksak. Så då passar de på att få en kvälls njutning. De går därifrån sexuellt nöjda, men även glada för att inte ha en partner som du. För du håller inte måttet när det gäller en seriös relation, det har de redan genomskådat. I så fall kan jag känna en viss sympati för dig. Men ditt beteende är inte riktigt up to date 2011. Du tror inte att du har färdats i en tidskapsel några hundra år? För dina värderingar känns lite dammiga...
    Ja det kanske du skulle vilja tro och jag hade kunnat ta in det som en eventuell teori om det inte var för det faktum att jag får byta telefonnummer ett per tre gånger varje år eftersom de inte kan ta en nej.

På vilket sätt anser du att mina värderingar är dammiga egentligen? Lyssnar du på ungdomarna kallar de fortfarande "skolans madrass" för h-ra och ingenting de skulle överväga att ha som permanent flickvän. Jag tror snarare att du inte har samma möjlighet att välja som jag och därför har ett behov av att arbeta fram en teori där jag är den misslyckade istället för du själv.

Mina värderingar angående ditt sätt att dejta kvinnor bygger givetvis på mitt liv, min situation och mina värderingar. Ja, jag känner ibland att jag är lite misslyckad, för jag har inte haft sex på snart tre år. Och jag längtar verkligen jättemycket efter detta. Jag är inte snygg, så där får jag inget gratis. Jag kan uppföra mig, är trevlig och social. Men jag har ett krav när det gäller kvinnan jag ska ha sex med. Det måste finnas någon form av personkemi som gör att jag vill vara intim med henne. Jag ska ärligt erkänna att jag inte är speciell driven när det gäller att träffa någon. Men detta har ändå resulterat i att jag inte har haft sex på tre år. Om ett år eller kanske tre år, kan jag eventuellt tänka mig att slopa dessa krav jag har, men inte i dagsläget. Jag saknar verkligen intimitet men har gjort så att jag fyller min tid med annat intressant och roligt under tiden. Detta är en del av mig, och detta bör du ha i åtanke när jag kommenterar dig Bored.

Jag skrev för rätt så länge sedan att jag retade mig på dig, för att du på något sätt ville få din situation att framstå som ett problem. Du fick ligga till höger och vänster med intressanta och vackra kvinnor. Men de hade ju den där defekten att de ville ha sex rätt så tidigt. Jag kände att herregud, det är väl bara att njuta under tiden tills du hittar din kvinna som du vill leva med. Att det skulle vara ett problem för hade jag svårt att förstå.

Ja, att det är okey att du får ligga redan vid första träffen men inte hon, känner jag på något sätt är hundra år tillbaka i tiden. Varför är det okey för dig men inte henne?

Du har säkert också hört uttrycket "Den klubb som tar in sådana som mig, tänker jag inte gå med i". Och du är likadan. Jag förstår hur du är, men jag förstår inte riktigt varför du lever på detta sätt.

En annan sak jag inte förstår, det är att du inte är tydlig med vad du värdesätter, inget sex i början av en relation. Varför kan du inte tala om detta, var tydlig med vad du vill.
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 12:36:21 följande:
    lyssna på detta, hur skulle ni göra??
    Den första killen jag hade kontakt med som verkade trevlig men inte riktigt hade "rätt" utseende som ni vet. Har inte hört av honom på ett bra tag och jag blev lite irriterad och eftersom jag inte känt mig HELT bekväm med honom så att säga och jag har börjat prata med en annan kille på nätet så sa jag det till honom.

Han har nämligen uttryckligen sagt att han inte tycker man pratar med flera samtidigt. Han kommer själv från en separation för flera år sedan där otrohet var inblandat.
    Jag sa därför till honom att jag pratar med denna kille också eftersom vi inte lovat varandra nåt bara så han vet...

Då får jag värsta messet om att jag är en otrogen hora..typ nä men en tjej man inte ens kan lita på NU hur ska man då kunna lita på dig om vi blir tillsammans?!?! Att han var glad att han upptäckte detta nu etc.

Jag skrev att han inte direkt verkade intresserad och att jag bara pratat med denna kille hur han nu kan säga nåt sånt om mig efter det. Då sa han att jag inte skulle döma honom innan jag ens träffat honom :o
    Då skrev jag "men DU kan döma mig efter att inte träffat mig?"

Då får jag ett sms där han frågar om vi ska ses...jag har inte s varat än...verkar inte direkt så lämpligt att träffa honom om han REDAN är svartsjuk. Jag skulle ju inte ens få titta på en annan kille om vi blev ett bra. eller vad säger ni???
    Det här verkar vara rätt kille om du vill leva ett liv i misär. Dessutom kommer du att nerlusa FL med trådar där du är ledsen och förtvivlad. Dagens tips från mig är att du säger att du inte vill ha mer kontakt med honom. Skulle han återkomma, så är det bara att ignorera honom. Befatta dig inte med honom är du snäll.
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 18:00:04 följande:
    Jo jag har lagt ner honom. Sa till honom vad jag tyckte!

Bra för dig  Solig
  • Glädje58
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-07 18:04:19 följande:

...Kan man inte bara svälta ut Bored nu och som någon skrev ovan, släppa fram de härliga berättelserna om nätdejtingen?
    Det vore bra, men man kan liksom inte att låta bli att kommenterar sådana märkliga åsikter och värderingar som han har. Jag respekterar hans åsikt även om jag inte förstår honom. Men jag skulle verkligen vilja förstå honom. Jag skulle kunna avfärda honom med att han har nåt rejält fel i hjärnan eller är sjukligt rädd för att binda sig och satsa på ett seriöst förhållande. Men jag vill ändå ge honom möjligheten att få uttala sig. Fast jag måste erkänna att jag är trött på honom...
  • Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-07 18:14:22 följande:
    När jag sa det till honom, garvade han bara. ??? Nån som har en tanke??

Min magkänsla säger att det känns skumt. Se upp...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!