• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ernst Hugo skrev 2012-07-25 21:27:59 följande:
    Kan man dejta någon som är äldre än sig själv? Började språka på HP med ett gammalt strul/dejt som nu verkar ganska på.

Hon är 8 år äldre hmmm Obestämd 
    Klart du kan! 
  • takida
    Ernst Hugo skrev 2012-07-25 22:43:15 följande:
    Men då var det inte så lyckat med andra ord? Obestämd eller?

har bara en känsla att det går för snabbt med henne. Ähh jag är bara feg för att hon är lite på Drömmer
    Så du gillar inte att bli "jagad" med andra ord? 
  • takida
    Näckrosen skrev 2012-07-25 23:05:05 följande:
    Nej, det var inte så lyckat. Men det berodde inte på åldern.

Jag engagerar mig känslomässigt i de jag mailat med ett tag. Det är väl det som är meningen med nätdejtandet? Men jag tror att de rätta känslorna kommer när man ses på riktigt. Så om den man mailar med inte känns som hämtad från yttre rymden, så kan man väl ta en fika och se vart det leder?
    Jag har nog överlag svårt att engagera mig känslomässigt i en person jag bara mailar med. Men så försöker jag också att träffas snabbt och då hinner man ju inte bli så engagerad. 
    Blir snarare bara mer eller mindre nyfiken på de jag mailar med. 
  • takida
    Ernst Hugo skrev 2012-07-25 23:40:06 följande:
    Ja men med risk för att vara ute o cykla så var du ganska cool efter en "het dejt" Oskyldig
    Hur menar du med ganska cool? Jag är trög såhär på kvällskvistenFlört
  • takida
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 00:02:09 följande:
    Ja men het dejt och sedan coll angående om det skulle bli mer eller inte, typ så.............Skrattande

Jösses, jag har precis läst den finaste pressen på HP ever. Läser om & om igen. Har vlivit svarslös för en gångs skull - hjälp!   
    Ibland är jag rätt cool med att det blir som det blir men just nu så klättrar jag mest på väggarna och tankarna går iett. Kontentan av det hela är nog att om jag inte är särskilt känslomässigt intresserad från början så blir det som det blir men om jag är det så ja då är jag inte direkt cool längre. 

Du kommer snart på nåt bra att skriva som tar henne med stormSkrattande
  • takida
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 00:17:11 följande:
    Skönt att du inte var sååå himla cool ändå SoligHoppas nu det går som du vill, men du vill ha han hetingen du "natt-dejtade" eller?
    Haha, nä jag är mänsklig jag medSkrattande
    Jo jag hoppas också att det går som jag vill. Jag vill inte ha min heta hångeldejt kille utan han jag träffade senast, vet inte vem av dem du syftar till men troligen den senaste. 

Tror minsann att det var min bästa dejt ever och jag har varit på måånga, och vafan nån gång måste det ju ge utdelning och gå min väg tycker jag. 
  • takida

Tänkte precis om och tror att jag ska försöka få till en dejt nästa vecka trots att tankarna är på annat håll. Men har velat dejta denna mannen länge och ja han är riktigt intressantSkrattande

• takida
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 01:04:36 följande:
    Vad är bäst med honom då? Att han är snygg? Solig
    Han är riktigt snyggTungan ute 
    Men vad som gör honom så intressant är vad han skriver och hur han tänker. Han har kloka åsikter och värderingar och en sund syn på livet. 
  • takida

Lemonina: kul att du hade en så bra dejt! Att få sina behov tillgodosedda ibland är inte helt fel:)

• takida
    Smecker skrev 2012-07-26 18:57:20 följande:
    En stilla fundering..

Jag hoppas innerligt att de av er som har lite casual sex gör klart för personen att det handlar om just casual sex.. för det kanske vore lite taskigt annars.

Det är ingen kritik mot casual sex, jag är definitivt den siste som kommer kasta sten i det glashuset. Men tänkte att det borde påpekas..
    Det beror ju helt på förutsättningarna. Ibland så är det klart och tydligt att man endast ses för att eventuellt ha sex. Men ibland leder ju det ena till det andra och så hamnar man i säng och i det läget så säger jag inte: stopp, bara så du vet så vill jag bara ha sex och inget mer. Men det är nog ganska underförstått ändå att det bara är sex. 

Tror du fattar vad jag menar. Obestämd
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!