Legacy skrev 2012-05-03 08:29:42 följande:
... "vad gjorde du igår, vad handlade du för saker, varför gjorde du det, hur kunde du glömma båda mobilerna?"...
När man lever i en relation så har man givetvis vissa normer och regler. Det kan vara olika för varje par. För min del är det att man inte är otrogen bland annat. Att man visar respekt. Frihet under ansvar. Om man inte råkar vara anträffbar i telefon eller råkar glömma sin telefon hemma eller på jobbet får inte utlösa en våg av misstänksamhet.
Du ska inte känna en klump i halsen för att du inte är anträffbar varje sekund eller står och pratar med en annan man. Det är helt fel. Jag vet att han har problem med tilliten sen tidigare relation, du har sagt det. Men det skulle även kunna vara så att hans tidigare relationer har tagit slut på grund av hans sjukliga svartsjuka och kontrollbehov. Inte att hans ex har varit otrogen.
Legacy skrev 2012-05-03 10:45:50 följande:
...Jag kan stå upp för andra men när det kommer till mig så är tydligen min bild helt skev...
Så känner jag också nu för dig Legacy. Jag har träffat dig och pratat med dig ett flertal gånger, jag vet vilken fin tjej du är. Varm och godhjärtat. Dessutom finns det ingen som hanterar hårddiskar som du

Men jag blir ledsen om du sakteligen kommer hamna i en relation som är destruktiv för dig. Skulle du inte betyda något för mig skulle jag inte ta mig tiden att skriva till dig nu, men det gör du... Fan vad svårt det här är, jag vill samtidigt inte klampa in i ditt liv hur som helst. Men finns det en risk för att du kan råka illa ut så måste jag skriva.