Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

min tur snart: jag tycker också du ska gå på en dejt med den andra kille och därefter ta ett beslut. om det inte är så att du känner dig superkär eller så i den första killen för då kanske du ska skita i dejt med den andra. dock har du väl inte lovat dejt nr 1 att du endast dejtar honom eller?

I denna tidiga del tycker jag INTE du behöver säga att du dubbeldejtar. som sagt, ge det EN dejt o bestämt sen!

• Anonym (ny)

det är alltid så att jag är så rädd att bli besviken när det är nån som är så himla trevlig och "rätt" online...att man sedan inte ska känna nån kemi när man ses
    jag har kontakt med en kille. han är "på" och jag känner att detta skulle kunna bli en bra person...vi ska ses på onsdag!

• Anonym (ny)

också ofantligt uttråkad! Det är det värsta med att bo själv...när barnen lagt sig så är det sååå ensamt! jag är ingen tv-tittare..tycker det är trist så jag hamnar vid datorn. verkar dock ofantligt dött på alla dejtingsidor nu :-/ i alla fall för mig...

• Anonym (ny)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-04 20:38:53 följande:
    samma här, det enda jag kollar på tv är i stort sett barnprogram, så blir att man häckar framför datorn...
    Hade ju vart trevligt att ha någon att umgås med på kvällarna..
    mm o nu kan jag inte ens logga in på fb för jag har bestämt mig för att visa mitt x att jag inte tänker prata med honom när det passar honom...ja jag skulle kunna ta bort honom men i dagsläget är inte det aktuellt av olika anledningar
  • Anonym (ny)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-04 20:45:25 följande:
    tur det finns FL istället då;) men kan du inte bara ignorera honom istället då, svårt jag vet...
    jo jag kan men grejen är att OM jag behöver ha tag i honom (vi har ju barn ihop) och jag öppet ignorerat honom då kommer han göra samma sak mot mig och jag har INGEN annan som kan hjälpa mig om det blir kris med barnen...men svarar jag inte för att jag inte är online så kan han ju inte säga nåt om att jag inte svarat taktik...

jag har eg inget problem att ignorera honom om han skriver...
  • Anonym (ny)
    Cosan skrev 2011-11-04 21:33:07 följande:
    Tror tyvärr det spelar roll, kanske inte själva prylen i sig. Men om man söker lite djupare så gör vi vissa val beroende på hur vi tänker om världen, människor, relationer och hur vi vill ha vårt liv. Visste de flesta gör det inte medvetet men det görs.
    En viss likhet i värdegrund tror jag underlättar för ett långt och lyckligt förhållande, vissa skillnader kan såklart var bra.  
    vad var det för skillnader på er då??
  • Anonym (ny)
    Anonym (e) skrev 2011-11-06 16:24:03 följande:
    mmm en hel helg med min dejt eller vad man ska kalla honom han låg på madrassen och vi kysstes och kramades bara inget mer! känner mig så duktig jag ville faktiskt verkligen men det var dessutom "den tiden i måndadn" och så vill jag inte första gången ska vara för oss. Men otroligt härlig känsla att bli så tänd av att bara kramas, det tror jag aldrig har hänt mig förut.
    Anonym (HP) skrev 2011-11-06 17:04:27 följande:
    Okej, nu är jag hemma igen utan att ha blivit yxmördad eller liknande Har haft en helt underbar helg med mannen jag träffade, det känns som att vi har känt varandra hela livet och att vi är gjorda för varandra. Jag kände mig trygg med honom från sekund ett och vi kramades länge på tågstationen, sen åkte vi hem till honom och såg på film, myste, pratade, åt middag osv.

Hade lite svårt att somna på natten bara, tror jag sov i 2 timmar totalt, har svårt att sova med nya personer, det tar ett tag att vänja sig =) 

Vi har redan börjat prata om hur det ska bli i framtiden, att han förmodligen flyttar till stockholm nästa år osv. Det låter kanske knäppt men vi älskar varandra redan, vi har connectat på ett sånt djupt plan att det känns helt otroligt.  
    Jisses vad det går framåt här!
    Hur länge har ni pratat online med dessa personer innan??

jag ska på dejt antingen i morgon eller på onsdag..troligtvis på onsdag. Det ska bli spännande. Denna person växer i mina ögon hela tiden, online..vilket jag vet inte alls är samma sak som i verkligheten! Det återstår att se. Ännu har han inget negativt i mina ögon förutom inte min "stil" på utseende men det växer också ju mer jag märker av honom som person.

Jag har också kommit mer och mer ifrån mitt ex och har inga känslor kvar vilket också underlättar antar jag.
  • Anonym (ny)
    Anonym (HP) skrev 2011-11-06 17:24:01 följande:
    Vi har pratat varje dag i ca 3 veckor på telefon i 1-3 timmar varje dag och skickat massvis med sms om dagarna. Var inte ens ett dugg nervös för att älska med honom utan var helt lugn och kunde koncentrera mig på att njuta, känner mig helt lugn och avslappnad med honom. 
    är det en person som fallit dig i smaken på alla sätt och vis? sättet? utseendet? värderingar? mm eller är det nåt som växt för din del?
    Är ni lika gamla eller?
  • Anonym (ny)

ni som bjuder hem nån första gången. hur vågar ni det?
    ringer ni nån kompis innan så de vet att ni har nån "ny" hemma hos eller eller hur gör ni?

• Anonym (ny)

förstår inte heller varför tjejen ska säga nej men du som kille gör inget fel om du har sex i början på förhållandet eller vad är meningen?
    Om du nu är intresserad av henne på riktigt så kan man ju säga nej

tror dock bara du är ute efter att provocera...

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!