Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Lillajag) skrev 2011-08-13 17:19:54 följande:
    Är singel och tänkte bli medlem på någon dejting sidan. Vilken rekomenderar ni? Finns det någon man ska undvika osv? 

Det är nog väldigt individuellt vad man gillar.
    HP, som är gratis, gillar inte jag, men jag vet att det är många som gör det. Jag gillar Shakemyworld bäst, MP och EK är väl på ett ungefär lika.

Hoppas att du hittar rätt sajt som fungerar för dig.    
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-13 17:52:26 följande:
    fy vad ni är taskiga *sätter mig och surar*

Ja tänk för att vi är det. Men vi tycker om dig ändå. Hjärta

Jaha. Pratade till slut med dejten från i våras. Han ville träffas redan i fredags och har legat p åmig sen dess via sms. Han har ringt, men jag har inte svarat. Nu ringde han upp och jag svarade.
    Så han tyckte att vi måste träffas någon gång i augusti, eller åtminstone nom fyra veckors tid. Intressant dejt-datum må jag säga. Ja vi skulle höras av i alla fall.

Sen är jag plötsligt bjuden på reunion-fest och pub-spelning på söder den närmsta tiden. Alla lediga helger är numera olediga. Känner mig extremt åtråvärd och eftertraktad trots alla dissningar. Lite tvetydig känsla.     
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Lillajag) skrev 2011-08-13 18:22:29 följande:
    Tack för svar Jag blev medlem på happypancake, får testa lite där innan jag betalar någon annan stans för att vara medlem :)  Se om detta är min grejj eller inte :P

Bra idé.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (halvtråkig?) skrev 2011-08-13 21:11:07 följande:

Hej 
    Har provat Match Aff. en månad nu. Har aldrig nätdejtat förut... men undrar lite hur folk tänker egentligen.
    Man skriver en profiltext som får en att framstå som mer eller mindre perfekt.. vidare pratar man om vilken utbildning den önskade dejten måste ha osv...
    Hur många är det som hittat en partner som uppfyller allt detta och som samtidigt har den personlighet och kemi
    som får det att tända på riktigt,som jag i alla fall tycker är viktigast?
    Har en gammal kompis som inte klarade grundskolan med godkända betyg ,ingen framgång med tjejer på 20 år, nu har han 80 millar på banken och alla vill ha honom!
    Är det så det funkar egentligen....?

Alldeles för många är alldeles för ytliga ja. (Och då menar jag inte bara utseendemässigt.) Men samtidigt kanske man vill träffa någon som man kan matcha med någorlunda lika värderingar, livserfarenhet och tankar. Jag tror att jag har mer gemensamt med någon som har akademisk utbildning, därmed inte sagt att jag dissar alla som inte har det.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (halvtråkig?) skrev 2011-08-13 21:37:10 följande:
    Självklart men hur vet man det innan? Varför sätta dom kriterierna? En högskoleutbildning i dagens läge är ju uppäten av inflation flera ggr på tio år. För att bli sjuksköterska idag krävs högskoleutbildning men jag har svårt att se dom som akademiker för det...

Klart man inte vet innan. Men hela studieperioden i sig är en livserfarenhet som jag inte delar med en byggjobbare tex.  Dessutom så upplever jag det som att jag oftare har samma värderingar och tankar om livet med en person som har läst på högkolan. Inte alltid som sagt, men ofta. Det har inte bara med pengar att göra utan det kan också vara ett sätt att se på världen.
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-13 21:51:39 följande:
    Sympatiskt drag Flört
    Sofia1970 skrev 2011-08-13 16:53:28 följande:
    Ser du mig hångla med Baloou kanske? hmm nej inga undantag punkt och utropstecken. 
    Du sa att du skulle respektera mig efteråt Gråter*klappar i händerna av förtjusning*

Baloou på bra humör idag? ha ha
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-13 22:02:37 följande:

Har varit på en helt platonisk vän-dejt och uppskattade verkligen den sköna stämningen i att ta en fika i Ystad för att sedan rulla hemåt, via en promenad i Smyge hamn och sedan en bit mat på kvarterskrogen.

Men nu är det helrätt att prata hångel Solig 

Låter mysigt med platonisk vän-dejt också.

Jag bytte godispåsen mot en kram av sonen. Det är det närmsta hångel jag har kommit idag. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (halvtråkig?) skrev 2011-08-13 22:09:37 följande:
    Håller delvis med dej, men inte helt. En akademikerutbildning spänner idag över ett område ifrån nämnda sjutsköterska med en väldigt låg lön, till en VD i ett multinationellt bolag med en väldigt hög lön.Jag står ungefär mitt imellan dom men
    jag inser att dom två har väldigt olika värderingar!
    Jag är själv "akademiker" och inser ofta att jag inte skiljer mej mycket från många av dom som jobbar under mej, tvärtom.
    Värderingar är något jag fick med mej hemifrån och har inget med utbildning att göra.

Jag har heller inte sagt att jag (personligen) dissar alla som inte är akademiker. Nu är jag kvinna och det finns inte alltför många manliga sjuksköterskor, men nej jag skulle inte tro att jag skulle ha så mycket gemensamt med en sjuksköterska. Men jag letar heller inte medvetet högavlönade direktörer.
    Sen håller jag inte med om att värderingar enbart kommer hemifrån. Sånt änger ihop. Fler från "akademikerhem" studerar vidare än de som kommer från "arbetarhem".  

Det känns lite som att du vill göra det till en ekonomisk fråga. Men då ska du väl istället ifrågasätta ifall man ska välja partner efter inkomst? Men det finns nog en hel del som gör det (de flesta kvinor Personligen kan jag inte ta ställning till hur andra gör och jag inte tror att hög lön står i absolut relation till längre utbildning. ).Det står inte på min sida att jag söker en akademiker eller någon som är rik eller tjänar mycket pengar. Men jag vet också att jag oftare attraherar "akademiker" än "arbetare" med den presentationstext som jag har. Det kanske har med att göra hur jag uttrycker mig helt enkelt.

Och om man inte anser att en person sätter upp kriterier på ett sunt sätt så kanske inte den personen är något att ha i alla fall.

• Anonym (Mia)
    Anonym (halvtråkig?) skrev 2011-08-13 23:29:49 följande:
    Vill inte göra det till en ekonomisk fråga eller kritisera dej på något sätt.
    Undrar bara om man inte ofta sätter för höga krav. Verkar ju som att dom flesta inte kommer att nå dom!
    Om du träffar någon på krogen du tycker om, så frågar du antagligen inte om hans utbildning...
    Hur man beskriver sej själv spelar ju igentligen ingen roll, det är ju betraktaren som bestämmer hur man ser ut.
    Både invändigt och utvändigt!

Varför inte se det som önskemål då? Dom bär man väl med sig även om man inte skriver ut dom? Sen finns det dom som är stenhårda på att önskemålen (kraven) ska uppfyllas och andra är mer benägna att rucka på dom. Och det tror jag gäller krogen också.
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-13 23:43:38 följande:

Är inte akademiker - vill du hångla med mig ändå? FörvånadFlört

Det vet du att jag vill. Ro hit med en djup tungkyss! {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!