Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Flashbulb skrev 2011-10-02 18:10:02 följande:
    Hur fan kunde du gå ut på en dejt med honom? Vad såg du i honom? Bara ett utseende som alla andra eller?! Vilken jävla omogen typ. Tycker synd om alla nördar som sitter och hoppas på någon, det är ju dem ni tjejer ska satsa på. Lovar er att ni aldrig hade blivit besvikna. Men tja.. deras utseende lär nog inte locka. Tyvärr något många går efter. Enkelt att märka när alla på dejtingsajter vill "veta vem de pratar med" Inget foto, inget svar. Som om det vore något spöke man talade till. Nä, de vill ha ett utseende för att enklare sortera ut dem som inte faller dem i smaken. Sedan klagar på de idiot killar de träffat på. Självklart, när de sorterar bort bra killar pga ett utseende.

Karma är vackert.
    Aj, du verkar arg?!

Saken är den att det finns mindre attraktiva män som också beter sig som svin.
    Och det finns nördar som är riktigt attraktiva. Så där är det nog mer du som generaliserar.

Sen tycker jag det är självklart att utseendet spelar roll. Jag måste ju vara fysiskt attraherad av en person. Det fantastiska är att vi alla har olika smak så den jag sållar bort faller någon annan perfekt i smaken.
    Jag fattar att det finns folk som inte gillar mitt utseende och jag tycker det är okej.

Varför tycker inte du att det är okej att folk bryr sig om hur andra ser ut?

{#emotions_dlg.flower}
    Bellis797 skrev 2011-10-03 10:04:23 följande:
    Jag e livrädd nu.. jag var på en 10 timmars dejt med han jag träffade lördagen för en vecka sen.
    Vi var ute o åkte bil, gick en långpromenad, fikade , satt i solen åkte lite i stan o så hem till mig o åt mat o sen låg vi o kollade film o myste o pussades lite.. Är andra gg vi ses o jag är helt lost i honom känns det som.. Han vill ses mer i veckan o så.. men herregud vilket pirr jag har o det var länge sen. Men är så  livrädd nu att jag ska bli sårad o så.. att han ångrar sig o vi har ju bara setts 2gg..
    Gahhh vad ska jag göra o måste ta det lugnt liksom..
    Wiiee!!! Det är väl helt underbart?! Jag fattar att du blir rädd. Det blir man när man faller så där pladask för någon. Men njut!
    Carisma skrev 2011-10-03 13:10:06 följande:
    Här är vi för ett par veckor sedan! =)
    Så fina ni är.
    Grattis!
    Anonym (e) skrev 2011-10-04 14:54:34 följande:
    Kan inte släppa det här! tycker ni jag kan "ställa honom mot väggen"? eller man verkar hysteriskt och kontrollerande då? men jag vill han ska vet att jag inte gillar att han tycker om porriga modeller, iaf inte att han skyltar med det. Det är ju ganska långt från mig om man säger så... hur kan man säga det på ett bra sätt?
    Jag förstår inte riktigt varför du blir så besvärad av det?  Jag kan skämta om heta grabbar (kändisar) på FB och en massa sånt. Tycker inte det säger nåt om mig.
    Tycker du att det hela är vansinnigt jobbigt så får du väl prata med honom men mitt råd är att inte säga ett dugg. Bara släpp det!

{#emotions_dlg.flower}
    Bellis797 skrev 2011-10-04 08:26:49 följande:

Jag har 3dje dejten ikväll med samma kille, pratade länge i telen igår igen.. vi ska bara mysa hemma hos mig..

Vill att dagen ska gå så fort som den bara kan.. ska träna efter jobb o ladda om.. håll tummarna för mig..

Är livrädd dock att man blir en mysvän o inget mer..

Men du, om du är rädd för att bara bli en mysvän och inget mer så kanske ni ska skippa att "bara mysa hemma". Utan hitta på något istället? Vi har ju fint väder här idag
    uniMog skrev 2011-10-04 16:32:38 följande:
    Ja då kanske ni är en problematisk match. Jag har ärligt talat träffat få män som inte är fascinerade av bröst (hey, jag är själv fascinerad av dem) och det låter som att du har komplex över din egen kropp som du kanske ska jobba med. Jag tycker Alexander Skarsgård är SJUKT sexig. Det betyder inte på något sätt att det är min idealman.

Och det där skriver jag i all välmening och jag menar verkligen inte att vara dum så jag hoppas att jag lyckades få fram budskapet på rätt sätt, folk brukar  missförstå mig rätt ofta :/
    Exakt så hade jag också velat få fram det. Och precis som uniMog skriver, vill säga det i all välmening.

Jag tycker Channing Tatum är så snygg att det gör ont. Men det har liksom inte med mina dejter att göra.
    Anonym (e) skrev 2011-10-04 16:47:05 följande:
    Nej jag ska försöka ta till mig det ni skriver, jag ville inte sumpa något som kanske kunde bli bra för en struntsak. Förr hade jag jättesvårt för om min pojkvän tyckte någon skådespelerska var snygg, men nu är jag äldre och visare så sätt. Jobbat jättemycket med min svartsjuka och självskänla. Jag hade inte tagit så illa  upp om det varit en skådis det hade varit helt ok. Men halvnakna modeller.... känns inte ok... och att han har en "va? sa du något?jag tänkte på bröst?" det knöt sig i magen när jag såg det. Så då kommer jag alltid veta att han är jätteintresserad av bröst och kommer alltid att titta på även andras när vi är någonstans... tråkigt.
    Men du, finns det något på män som du tycker extra mycket om? Vi tar mig som exempel, jag är väldigt svag för snygga ryggar. Men jag går inte och stirrar på varenda rygg jag ser. Och om jag kollar en rygg så ja, jag kollar och sen är det inte mer med det. Förstår du hur jag menar?
    Att han gillar bröst har ju inte med dig att göra och om det nu är så att han kollar på andra bröst - vad gör det? Alltså vad händer om han gör det?
    Anonym (e) skrev 2011-10-04 17:36:45 följande:
    Inget händer klart men det känns nedvärderande för mig, att jag inte är tillräcklig... kanske speciellt nu eftersom jag inte har mycket till bröst. Jag vet inte varför men jag tycker det är äckligt! och sen om vi blir tillsammans och min bror och mina vänner ska in och se vem han är för någon, så har han alla de gilla-markeringar. Vad ska de tro? tycker ni inte jg kan skriva lite skämtsamt att : jag gillar förstås inte alla dina gilla-markeringar;)så kanske han fattar.
    Tack för att ni engagerar er det betyder mkt för mig, jag vill ju tänka som er
    Men nej Det handlar ju inte om dig. Att han skulle titta på andra kvinnor har ju inte att gör med att du är otillräcklig.
    När du är tillsammans med en man, är du blind då? Ser du inte andra män alls? Kan inte du se att en man ser trevlig ut utan att lägga mer tanke bakom det?

Och ja, män gillar bröst. Men där med inte sagt att de gillar stora bröst. Den kille som blir tillsammans med dig kommer gilla DINA bröst!

Och sluta oroa dig om vad andra tycker! Du märker att vi i tråden inte reagerar det minsta på de exempel du gav. Så varför ska din bror och dina vänner bli helt förfärade?
    Och vad säger att dessa kommentarer inte skule försvinna om han blev kär?

Nej, du tänker alldeles för mycket.
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-07 12:49:34 följande:
    Ska på en spontandejt ikväll Skrattande Det ska bli spännande må jag säga!
    Åh! Lycka till
    Bellis797 skrev 2011-10-07 13:33:22 följande:
    o jag är vilsen... vet ej vad han vill, vad vi är .. umgåtts i 3  kvällar o nätter i rad o får nu ej se han på 1.5 vecka, han säger att han kommer sakna mig men är så rädd att jag bara är en som tar hand om han svält på kramar o mys..
    Förstår att du känner dig vilsen och orolig!
    men se detta som ett perfekt tillfälle att få reda på hur det ligger till. Se om han hör av sig o.s.v.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!