Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Näckrosen skrev 2012-07-21 10:46:05 följande:
    Tack för svar på förra inlägget om att dejta fler. Men nästa steg då... Om det blir allvar med en av dem. Hur beter man sig då på bästa sätt?
    Blir det allvar kollar man den andres inställning till preventivmedel och ser till att ha kondomer själv {#emotions_dlg.flower}
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    xexa skrev 2012-07-23 22:25:06 följande:
    Singelkvarteret.se är en ny dejtsida ett litet tips bara

Verkar vara i samma regi som Parship. Dyrt.
  • Ernst Hugo

Kan man dejta någon som är äldre än sig själv? Började språka på HP med ett gammalt strul/dejt som nu verkar ganska på.

Hon är 8 år äldre hmmm Obestämd 

• Ernst Hugo
    Näckrosen skrev 2012-07-25 22:00:20 följande:
    Jag var och träffade en 9 år äldre man i lördags. Men det tog bara 20 minuter, så det är synd att kalla dejt.
    Om det berodde på åldern är väl synd att säga...

Klart man kan. Åldern spelar ingen roll om personen är rätt!!!

Men då var det inte så lyckat med andra ord? Obestämd eller?
    takida skrev 2012-07-25 22:22:44 följande:
    Klart du kan! 
    har bara en känsla att det går för snabbt med henne. Ähh jag är bara feg för att hon är lite på Drömmer
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-25 22:47:28 följande:
    Så du gillar inte att bli "jagad" med andra ord? 

Hmm, jag ser mig inte som varken charmör eller ytlig men känns som om hon tar lite initiativ och sedan förväntar sig att jag skall "ta det vidare". (iofs var det hon som frågade om en dejt på nytt kom jag o tänka på :)

Shit inser att jag är ganska kinkig med hur jag skall bli jagad hahaha Solig

Ni andra verkar ta så lätt på era kontakter, blir ni inte känslomässigt berörda?     
  • Ernst Hugo
    Näckrosen skrev 2012-07-25 23:05:05 följande:
    Nej, det var inte så lyckat. Men det berodde inte på åldern.

Jag engagerar mig känslomässigt i de jag mailat med ett tag. Det är väl det som är meningen med nätdejtandet? Men jag tror att de rätta känslorna kommer när man ses på riktigt. Så om den man mailar med inte känns som hämtad från yttre rymden, så kan man väl ta en fika och se vart det leder?

Jo men känns det helt förvirrat så träffar men ju inte personen. Som en kvinna på HP som ville flytta in efter 3 mail.........nja, jag tror vi väntar litta Skrattande 
  • Ernst Hugo
    Näckrosen skrev 2012-07-25 23:17:29 följande:
    Jag har en kille på HP nu som planerar våran framtid tillsammans...
    Tror knappt jag kommer träffa honom. Men samtidigt vill jag ge alla en chans som inte verkar helt skruvade.
    Så vi får se.

Men träffa tjejen och se hur det utvecklar sig!
    Får kanske göra det, men inte fråga om tjej i detta fallet haha Skrattande

Så du har ställt in din dejter nu? 
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-25 23:34:03 följande:
    Jag har nog överlag svårt att engagera mig känslomässigt i en person jag bara mailar med. Men så försöker jag också att träffas snabbt och då hinner man ju inte bli så engagerad. 
    Blir snarare bara mer eller mindre nyfiken på de jag mailar med. 
    Ja men med risk för att vara ute o cykla så var du ganska cool efter en "het dejt" Oskyldig
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-25 23:56:03 följande:
    Hur menar du med ganska cool? Jag är trög såhär på kvällskvistenFlört
    Ja men het dejt och sedan coll angående om det skulle bli mer eller inte, typ så.............Skrattande

Jösses, jag har precis läst den finaste pressen på HP ever. Läser om & om igen. Har vlivit svarslös för en gångs skull - hjälp!   
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-26 00:10:52 följande:
    Ibland är jag rätt cool med att det blir som det blir men just nu så klättrar jag mest på väggarna och tankarna går iett. Kontentan av det hela är nog att om jag inte är särskilt känslomässigt intresserad från början så blir det som det blir men om jag är det så ja då är jag inte direkt cool längre. 

Du kommer snart på nåt bra att skriva som tar henne med stormSkrattande
    Skönt att du inte var sååå himla cool ändå SoligHoppas nu det går som du vill, men du vill ha han hetingen du "natt-dejtade" eller?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!