Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Själv håller jag på att brevväxla med en kvinna en till två gånger i veckan, det är det enda som händer för tillfället. Jag vet inte ens hur hon ser ut. Men det känns som det bara kommer bli som det är nu, eller kanske en vän som man kan gå ut med ibland och ha det lite trevligt så där. Inga starka känslor här inte, inget pirr. Åh, tänk om jag kunde hitta någon som min vän, fast i rätt ålder...

• Glädje58
    floya skrev 2011-11-14 01:17:31 följande:
    Haha, ja, ibland blir man lite trött. Jag hade en konversation för nån vecka sen som löd ungefär såhär:
    Han: "Hur är läget?"
    Jag är vansinnigt trött på såna frågor som bara känns lama och massutskickade, men bestämmer mig ändå för att slänga iväg ett svar till karln ändå. Skriver det mest standardaktiga jag kan komma på: "Jodå, det är bra, hur är det själv?"
    Han: Det är bara fint. Hur är det själv?""

Ridå.
    Haha, du fick i alla fall en fråga i slutet av texten, så det innebär att han vill hålla konversationen vid liv. Så länge det finns liv så finns det hopp :)
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-11-16 19:25:45 följande:
    nä absolut inte o jag har blivit sårad ett antal ggr och eg så är jag nog inte rädd för det heller på nåt vis. Vet inte vad det är. Vill nog bara inte ha fler misslyckanden på nåt sätt.
    Du är rädd för att misslyckas tror jag. Men det är ju klart, har man bränt sig några gånger på spisplattan så är man väl försiktig. Det du behöver göra är att vara uppmärksam på vad du gör vid spisen. Men det får inte bli så att du slutar laga mat. Det är en felaktig lösning.

När det gäller pirret, eller bristen på pirret. Kan det vara så att du inte är i nuet, du tänker för mycket på konsekvenserna, hur det kan bli framöver och så vidare. I stället för att vara mer mindfulness. Ta in det du känner just nu när du är med honom. Men det kan kan vara så enkelt att det inte finns någon plattform för pirr med just denna kille.
  • Glädje58
    Philipsson skrev 2011-11-16 13:41:16 följande:
    Ärligt talat, varför dejtar folk egentligen? Snubbarna vill ha nån att knulla och brudarna vill åt stålarna och ha nån som lägger om taket på sommarstugan. Det är ju så det är...
    Du är värre än mig i din bild av dejting  Förvånad  Undrar vad Anders Borg säger om det här. Jag menar att det är mycket skattepengar som staten går miste om. För dejting är mer eller mindre bara frågan om svartjobb enligt dig.
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-11-16 20:00:53 följande:
    ... Om inte annat är han trevlig så man kan ju umgås och hitta på saker för den skull...
    Sånt tycker jag låter trevligt. Låt det få chansen att växa fram under en viss förbestämd tid. Givetvis kan du inte låta det här hålla på i tre år för att sedan konstatera att det inte var något.
  • Glädje58
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-16 20:46:32 följande:
     Han är så ung bara lammkött haha
    Och vad är du då? I mina ögon är du lammkött  Skrattande
  • Glädje58

Jag ska också gå och lägga mig snart. Har sovit fyra timmar på tre dagar fram tills i morse. Efter två timmars sömn skulle jag upp, men kroppen sa nej. Nu är det sju timmars sömn på fyra dagar. Tänk om det var på grund av för mycket dejting, men så är inte fallet :)

• Glädje58
    bellis79 skrev 2011-11-17 11:55:19 följande:

Jag kan inte klaga på honom jag träffar alls dock bara på mig själv. Denna vecka kan jag träna 1 gg istället för 6 gg visst det är ett I-landsproblem men man vill ju hinna ta hand om sig själv, vara fin o fräsch o i form för den man träffar men jag måste ändå prioritera honom då vi ej ses för ofta. Tror jag behöver ta hand om mina hjärnspöken men tidigare killar o även han jag träffar är noga o skulle aldrig dejta ng som ej var smal o då får jag noija.. o det behöver jag inte.. men är rädd o verka helt tokig o sånt gillar jag ju ej av mina partners.

Du, det är lätt att komma ifrån sin dagliga egentid. Så se upp så du inte släpper efter för mycket när det gäller träning. Sista veckan har jag hjälpt en vän och inte hunnit träna och förra veckan var jag inte i form. Nu igår kväll var jag tillbaka på gymmet och det hinner förfalla rätt så snart känner jag.
    bellis79 skrev 2011-11-17 11:55:19 följande:

Kan någon slå mig i huvudet tack!

Boing... Foten i munnen

• Glädje58

Det är ju kul att han tycker så, men det viktigaste är att du känner det själv. Tränar han inget själv? Tänker på om ni kunde träna tillsammans

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!